StoryEditor
StilSVJETSKA PREMIJERA

Svježa krv za starog čarobnjaka

Piše PSD.
21. travnja 2015. - 15:01

Legenda koja živi već 65 godina, točnije od 1950. kada je krenula prva generacija Volkswagenova modela T1, sada je doživjela svoje šesto izdanje, koje je u glamuroznom stilu predstavljeno pred oko 500 novinara iz čitavog svijeta u Amsterdamu. Spektakl je upotpunila još jedna, doduše muzička, legenda – Mark Knopfler, nekadašnji gitarist i pjevač grupe Dire Straits, 45-minutnom svirkom najpoznatijih hitova te nekad megapopularne rock-grupe.
Novi T6 model najbolje je što se može dobiti u tom segmentu s obzirom da se osim furgona (Transporter) različitih veličina i kabina, uz teretne verzije nude putničke inačice Multivan i Caravelle, pri čemu je posljednja verzija komforan putnički kombi s karakteristikama limuzine.

U ponudi je i kamper verzija, poznatija kao California. Multivan ima varijabilniju unutrašnjost zahvaljujući konfiguraciji sjedala koja se može prema potrebi mijenjati. Novi model “šestice” nije se previše promijenio što se tiče dizajna. Naime, kutijasti oblik je ostao isti, pri čemu su dizajneri nježnim preinakama oblikovali prednji dio, kao i stražnji, naročito vrata prtljažnika. Uz to, novi T6 može se naručiti u dvobojnoj karoseriji, pri čemu je novinarima predstavljena crveno-bijela, poznata iz prošlosti iz modela T2.

Međutim, puno su se bitnije stvari dogodile u unutrašnjosti i pod prednjom haubom ovoga teretno-putničkog kombija, koji može poslužiti u poslovne svrhe kao transporter za prijevoz tereta, ili za prijevoz putnika u inačicama Multivan i Caravelle, te u obiteljske svrhe. Nova generacija modela T6 opremljena je motorima koji zadovoljavaju normu Euro 6, pri čemu je potrošnja u prosjeku smanjena za 15 posto.

U ponudi je ukupno šest agregata, od čega su dva turbodizelaša. Turbobenzinci TSI su snage 86, 102, 150 i 204 konjske snage, dok su turbodizelaši 2.0-litreni TDI izlazne snage 150, odnosno 204 KS, pri čemu je snažniji zapravo prigušena varijanta BiTurba od 240 KS iz novog Passata. Pritom će za hrvatsko tržište najzanimljiviji biti snažniji benzinci od 150 i 204 KS, kao i oba turbodizelaša, a moći će se kombinirati s 5-stupanjskim i 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, te automatskim 7-stupanjskim DSG mjenjačem s dvije spojke. Osim pogona na prednje kotače, bit će dostupna i varijanta s pogonom 4x4, tzv. 4MOTION. Međutim, što se tiče sigurnosti i stabilnosti u vožnji, najbitnija stvar kod novog modela T6 je neovisan ovjes na svakom pojedinom kotaču, koji zamjenjuje torzijsku gredu. Osim dobrog držanja ceste, time se dobilo i na udobnosti ovog multifunkcionalnog transportera.

Osim toga, nova generacija T-modela raspolaže najmodernijim sustavima pomoći vozaču, kao i sigurnosnim sustavima, tako da se opcijski dolazi ACC (adaptivni tempomat), kao i City Emergency sustav koji ublažava ili sprječava nalete na drugo vozilo pri manjim brzinama u gradu. T-model s novom generacijom dobiva suvremenu multimediju s navigacijom.

Iz Amsterdama Zdravko Juričko

Sve generacije modela na jednomu mjestu

Nizozemska metropola namjerno je izabrana za ovaj događaj s obzirom da je prvi crtež o poimanju prvog teretnog kombija krenula od Nizozemca Ben Pona, koji je nacrtao skicu budućeg modela T1 i poslao je u Wolfsburg davne 1949. godine. Naravno, na predstavljanju najnovije generacije VW-ova T6 modela bili su izloženi svi prethodni primjerci ove ikone, od legendarnog T1 nazvanog “Sofie”, pa do “petice” koja se na tržištu zadržala punih 12 godina. Model T-serije u proteklih 6,5 desetljeća prodan je u više od 12 milijuna primjeraka, a najviše ga je proslavio model druge generacije T2, koji je bio simbol hipijevskog pokreta i načina života sedamdesetih godina prošlog stoljeća.

Izdvojeno

12. srpanj 2020 02:54