StoryEditor
StilEKSKLUZIVNO

Suzuki Vitara: cijenom primamljiv, kvalitetom neuništiv

Piše PSD.
31. ožujka 2015. - 15:30

Dugo najavljivana i s nestrpljenjem iščekivana nova Suzukijeva Vitara napokon je stigla na hrvatsko tržište s cijenom od 14.540 eura koliko košta osnovni model s prednjim pogonom i 1.6-litrenim benzincem snage 120 KS. U odnosu na staru Vitaru koja je bila klasični SUV robusna izgleda, nova je crossover vrlo dopadljivih linija s prednjim pogonom, ali pogonom na sve kotače, takozvanim AllGrip sustavom koji je moderna zamjena za klasični pogon 4x4. Međutim, ono što će najviše razveseliti buduće kupce jest činjenica da je nova Vitara puno jeftinija, više od 9000 eura od prethodne.

Dakle, nova Vitara je tipičan peterovatni crossover s mogućnošću odabira između prednjeg pogona ili pogona 4x4. Dugačka je 417,5 centimetara, što znači da je kraća od većeg brata SX4 S-Crossa čitavih 12,5 centimetara, dok je široka 177,5 i visoka 161 centimetar uz međuosovinski razmak od 250 centimetara. Osim što je kraća 12,5 centimetara ima i 10 centimetara manji međuosovinski razmak od SX4 S-Crossa. Međutim, nova Vitara nema apsolutno nikakvih dodirnih točaka s prethodnim modelom istog imena i zbog toga će sigurno biti zanimljiva kupcima. Po pitanju vanjskog izgleda potpuno nova Vitara, barem tako dosta ljudi misli, prednjim krajem neodoljivo podsjeća na neusporedivo skuplji Range Rover Evoque. Međutim, samo zbog toga sličnog detalja ipak ova dva automobila se nikako ne mogu i ne smiju stavljati u isti rang.

Premda je mnogi „guraju“ u nižu klasu crossovera, čini se da nova Vitara može ići ukorak s automobilima iz višeg segmenta. Naime, po pitanju prtljažnika s obujmom od 375 litara jedino je Škoda Yeti s 405 litara izdašnija. Isto tako po pitanju uređenja unutrašnjosti Vitara odskače kvalitetom koja je neupitna u odnosu na stari model. Materijali su kvalitetniji, plastika je manje tvrda, dok je završna obrada vrlo precizna tako da bi se moglo kazati kako Vitara ide polako prema premium segmentu. Na središnjoj armaturi je smješten analogni sat koji unutrašnjosti daje retroštih. Istodobno, vozilo je opremljeno 7-inčnim infoekranom osjetljivim na dodir, te opcijskim panoramskim krovom. Sjedala su puno udobnija, a bez obzira na međuosovinski razmak od 250 centimetara na stražnjoj klupi nije pretijesno.

Na testu smo imali inačicu sa 1.6-litrenim turbodizelašem uparenim s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem i pogonom na sve kotače (AllGrip sustav), te najbogatijim paketom opreme Elegance kojem nedostaju kožna sjedala i panoramski krov. Testni model bez metalik boje košta 22.675 eura, a s metalik bojom 400 eura više. Turbodizelaš zaslužuje sve pohvale, bez obzira na to što nije Suzukijev, nego Fiatov proizvod. Četverocilindarski 1.6-litreni DDiS agregat s common-rail sustavom izravnog ubrizgavanja i turbopunjačem promjenjive geometrije, te posljednjom generacijom Multijeta, vuče uvjerljivo i s lakoćom pokreće 1,3 tonu težak crossover. Za ubrzanje do stotke treba mu 12,4 sekunda, te postiže maksimalnu brzinu od 180 km/h, a pritom mu je prosječna potrošnja 4,2 litre na 100 km (tvornički podatak).

Nova Vitara, konkretno testni model bio je opremljen s pogonom 4x4, poznatijim pod nazivom „AllGrip“ koji je već promoviran u modelu SX4 S-Cross. Integralni pogon oslanja se na upravljanje preko višelamelne spojke, a može se birati između četiri režima vožnje: auto (automatsko prebacivanje dijela snage s prednje na stražnju osovinu), sport (za brži odaziv na paučicu gasa), snijeg (za vožnju po snijegom i ledom pokrivenim površinama) i lock (blokada diferencijala). Pogon na sva četiri kotača omogućuje novom japanskom crossoveru i laganije izlete izvan asfalta, kao i sigurniju vožnju po makadamu i skliskim površinama pokrivenim ledom i snijegom. Ali ipak ne bismo preporučili upuštanje u teže terenske avanture s obzirom na njegovu konstituciju. Na asfaltu, zahvaljujući dobro podešenom ovjesu, Vitara odlično drži cestu i nema neugodnih naginjanja, premda je automobil nešto viši i testni model se vozi na 17-colnim aluminijskim kotačima.

Kada je u pitanju cijena, nova Vitara je neusporedivo privlačnija od starog modela, s kojim doduše nema nikakvih dodirnih točaka. Jer od starog modela je ostalo samo ime i ništa više. Međutim, jako lijepo zvuči kad čujete kako cijena osnovnog modela starta od 14.540 eura, a da je ranije, za prethodni trovratni model trebalo „iskrcati“ gotovo 9000 eura više. Inače, model koji smo testirali, zahvaljujući pogonu 4x4 i paketu opreme koji je pri samom vrhu ponude košta 23.075 eura, dok najjeftiniji dizelaš s prednjim pogonom i paketom Elegance stoji 20.995 eura.

 Zdravko Juričko
Snimio Božidar Vukičević/Cropix

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, common-rail, 16V
Obujam: 1598 ccm
Snaga: 120 KS pri 3750/min
Okretni moment: 320 Nm pri 1750/min
Mjenjač: ručni, 6 brzina
Pogon: na sve kotače
Dimenzije: 4175 x 1775 x 1610 mm
Međuosovinski razmak: 2500 mm
Ubrzanje: 12,4 s
Najveća brzina: 180 km/h
Potrošnja: 4,0/4,2/4,7 l/100 km
Prtljažnik: 375/710 l
Cijena: 23.075 eura (22.675 eura)

HVALIMO: cijena, motor, potrošnja, prtljažnik
KUDIMO: malo tvrđa plastika

Paket Elegance

Iznad paketa Elegance postoji samo još jedan nivo Elegance+, koji ima kožna sjedala i panoramski krov tako da ovom ispod njega ništa ne nedostaje. Treba istaknuti 9 zračnih jastuka i zavjesa od kojih je jedan za zaštitu koljena vozača. Od aktivnih sustava sigurnost tu su ABS sa EBD-om, ESP, automatski sustav kočenja uz pomoć radara, pomoć pri kretanju uzbrdo (Hill hold control), sustav za nadzor tlaka u gumama (TPMS), pomoć pri vožnji nizbrdo...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

21. rujan 2020 01:55