StoryEditor
StilMINI TEST

Suzuki Swift 1.2 SE: ‘Specijalac’ u gradskom okruženju

Piše PSD.
14. travnja 2015. - 14:05
Nakon obavljenog redizajna treća generacija Suzukijeva Swifta dobila je još jedno posebno izdanje oznake SE (Special Edition) čime se dodatno osvježio ovaj vrlo popularni i skoro nepoderivi model iz B segmenta. Specijalno izdanje Swifta s benzinskim motorom od 94 KS, 5-stupanjskim ručnim mjenjačem i dosta opreme košta 11.630 eura i to je odličan omjer uloženog i dobivenog. Naročito kada se zna da je riječ o modelu s pet vrata, te da osnovni model košta 9440 eura. Jedini nedostatak je mali prtljažnik kapaciteta tek 211 litara, koji se zahvaljujući djeljivom naslonu stražnje klupe može povećati.

Lagani Swift

O poznatom i pouzdanom 4-cilindarskom 1.2-litrenom benzincu ne treba puno pisati. Iz obujma 1242 ccm motor istiskuje 94 KS pri 6000 okretaja u minuti, te raspolaže s okretnim momentom od 118 Nm pri 4800 „điri“. Lagani Swift s ovim motorom ubrzava od 0 do 100 km/h za 12,3 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 165 km/h. Pri tom mu je prosječna potrošnja 5,0 l/100 km (tvornički podatak) što je ekvivalent emisiji CO2 od 116 g/km. Po pitanju sigurnosti “japanac” iz B segmenta je odlično opremljen, jer već u osnovnom paketu ima 7 zračnih jastuka, od čega je jedan za zaštitu koljena. Za aktivnu sigurnost tu su ABS i EBD, kao i obvezni serijski ESP (elektronski sustav kontrole stabilnosti).

Specijalno izdanje redizajniranog Swifta u suštini je ostalo isto, ali su izvana vidljive promjene, kao i u unutrašnjosti koja je oplemenjena kvalitetnijim materijalima sjedala. Najupečatljiviji detalji na Swiftovu „specijalu“ zapažaju se na prednjem dijelu, točnije na masci motora koja je napravljena po uzoru na Suzukijevu sportsku limuzinu Kizashi. Spomenuta maska je redizajnirana, pa su umjesto crne rešetke sada dvije horizontalne kromirane letvice na kojima se kočoperi Suzukijev logo. Uz novu masku SE edicija ima i prednja dnevna svjetla u obliku slova L, a izrađena su u LED tehnologiji.

U prednji dio skladno su ukomponirane i maglenke, tako Swift SE djeluje prilično osvježeno. Gledano s boka, u oči odmah upadaju nove 16-colne felge od lakog materijala koje su u crno-sivoj boji, ovaj put po uzoru na sportsku varijantu Swifta. Ovaj “japanac” iz B segmenta može se pohvaliti i stražnjim parking senzorima, koji ipak nisu odveć neophodni, s obzirom na to da je preglednost u vožnji unatrag više nego dobra.


Oplemenjena unutrašnjost

Unutrašnjost je oplemenjena Alcantarom i sintetičkom kožom sjedala koja su prošivena ljubičastim koncem, kao i kolo upravljača, te ručica mjenjača. Sinteza tih dvaju materijala prošivenih ljubičastim nitima daje puno ugodniji, pa čak i otmjeniji ugođaj u kokpitu.

Naravno, danas nema automobila bez klima- uređaja, tako da je i testni Swift imao taj dio opreme. Međutim, riječ je o ručnom klima-uređaja, a ne o automatskom, što po nama, ništa ne mijenja na stvari. Električni podizači stakala zastupljeni su na prednjim, ali i stražnjim prozorima.

zdravko juričko
snimio duje klarić / cropix

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, benzinski, 16V; Obujam: 1242 ccm; Snaga: 94 KS pri 6000/min; Okretni moment: 118 Nm pri 4800/min; Mjenjač: ručni, 5 brzina; Dimenzije: 3850 x 1695 x 1510 mm; Ubrzanje: 12,3 s; Najveća brzina: 165 km/h; Potrošnja: 4,4/5,0/6,1 l/100 km; Prtljažnik: 211 l; Cijena: 11.630 eura

Izdvojeno