StoryEditor
Stil(2009., 31.000 km)

RABLJENI Nissan Qashqai 1.6 Acenta: originalnost se isplati

Piše PSD.
15. studenog 2011. - 14:30

Nissan je početkom 2007. ugodno iznenadio kompaktnim SUV-modelom, solidne izvedbe i uvjerljive koncepcije. Bio je to jedan od onih modela za koje se nakon uvođenja na tržište stvaraju liste čekanja. Pogođena koncepcija potvrdila je da je Nissan poznat kao jedan od proizvođača vrhunskih terenaca. Ipak Qashqai nije terenac, nego SUV, a osnovne verzije proizvode se samo s prednjim pogonom.

Za većinu kupaca to je prava mjera, jer 4x4 malo kome stvarno treba, a osjetno povećava cijenu i potrošnju goriva.  Zbog toga je osnovni model s benzincem, u pravilu, najisplativiji. Dizelaše mnogi kupuju radi niže potrošnje, ali u slučaju Qashqaija benzinac sa 114 KS prava je mjera. Potrošnja mu je povoljna, a kvaliteta visoka, premda se proizvodi u britanskom Sunderlandu.

Jedini problem motora je fazni lanac, koji je u prvim serijama bio sklon istezanju i trošenju, ali to je riješeno već 2008. Neki su se kupci žalili na vibracije plastike armature, bilo je problema u stražnjem pogonu modela 4x4, a na njemačkom testu na 100.000 km utvrdili su tragove hrđanja na podnici.

Tek se razradio

Sve to, manje-više, ne kači testni model, koji je u malo više od dvije godine prešao 31.000 km i, praktički, tek se razradio. Za ocjenu bi bilo bolje da je godinu-dvije stariji, ali i vlasnici starijih modela u pravilu su zadovoljni. Sve je zasad besprijekorno.

Performanse su vrlo dobre, a prosječna potrošnja od sedam do osam litara, u umjerenoj vožnji (inače do deset), za jedan SUV s benzinskim motorom, povoljna je. Testni je model još pod garancijom, a kod starijih primjeraka treba voditi računa da je održavan u ovlaštenom servisu. Jeftini zamjenski dijelovi, kineskog podrijetla, jedino je što može kompromitirati opjevanu Nissanovu pouzdanost.

ŽELJKO MARUŠIĆ
SNIMIO: ZDRAVKO JURIČKO / SD

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski benzinski, 16V (lanac)
Obujam: 1598 ccm
Snaga: 84 kW/114 KS pri 6000/min
Moment: 156 Nm pri 4400/min
Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva
Pogon: prednji
Karoserija: 431,5 x 178,5 x 160,5 cm
Masa/nosivost: 1495/550 kg
Prtljažnik: 410/1515 l
Gume: 215/65 R 16
Brzina: 175 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 12 s
Potrošnja: 7 do 10 l/100 km
Proizvodnja: od 2007.

Benzinac pouzdaniji od dizelaša

Osnovni benzinac 1.6 u pravilu je najisplativiji, jer mu je cijena na tržištu rabljenih znatno povoljnija od često precijenjenog dizelaša 1.5 dCi. Taj dizelaš, kojim je opremljeno dvije trećine dostupnih primjeraka, manje je pouzdan od 2.0 dCi.

Najviše problema ima sa sustavom ubrizgavanja Delphi, a i s turbopunjačem BorgWarner. Ako većinu kilometara prelazite na asfaltu, bolje je izabrati verziju s prednjim pogonom nego 4x4.

OCJENE Limarija: 4   Unutrašnjost:   Motor: 4   Mjenjač: 5   Podvozje: 4

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
02. kolovoz 2021 20:05