StoryEditor
StilGodina za tugu i zaborav

Prodaja novih automobila pala za četvrtinu u odnosu na 2011.

Piše PSD.
16. siječnja 2013. - 20:59
Kraj 2012. godine donio je katastrofalan rezultat u prodaji novih automobila na hrvatskom tržištu, s obzirom na to da je u prosincu zabilježena samo 1331 nova registracija.

Rekordno lošim prodajnim mjesecom završena je 2012. godina u kojoj je u odnosu na godinu ranije zabilježen pad prodaje od gotovo 25 posto, stoji u rezultatima agencije Promocija plus. Međutim, ne samo da je prosinac bio najlošiji mjesec po prodaji u lanjskoj godini nego je taj isti mjesec daleko najlošiji po prodaji od 2000. godine naovamo. Strmoglavi pad hrvatskog automobilskog tržišta tako se nastavlja i pitanje je kada će se konačno zaustaviti.

U odnosu na prosinac 2011. godine kada je prodano 2576 novih automobila, u zadnjem lanjskom mjesecu zabilježeno je čak 48,4 posto manje registracija. Pad u 2012. godini započeo je u kolovozu kada je prodano samo 1727 novih auta, a do tada je mjesečno prodavano preko tri tisuće vozila. Strmoglavi pad se samo nastavljao da bi krešendo dosegao u prosincu.

U ovoj sumornoj situaciji i stanju na tržištu 2012. godina bila je „najbolja“ za Volkswagen koji je prodao 4285 novih automobila što predstavlja tržišni udio od 13,66 posto. Drugi najuspješniji brend u protekloj godini bio je Peugeot sa 2765 novih registracija i koji je preskočio Opel koji je skliznuo na treće mjesto (2678 komada) nakon što je godinama bio najprodavanija marka u Hrvata.

Citroen je završio godinu na četvrtom mjestu sa 2359 novih registracija, dok je Renault peti sa 2325 prodanih primjeraka, koji je također izgubio nekadašnje pozicije u vrhu. Među deset najuspješnijih brandova u 2012. godini još su Hyundai – 1915, KIA – 1818, Chevrolet – 1815, Škoda – 1787 i Ford sa 1402 primjerka.

U prošlogodišnjem prosincu najprodavaniji brend bio je Volkswagen sa mizerne 184 nove registracije, dok je Opel drugi sa 151 prodanim primjerkom. Trećeplasirani Peugeot prodao je 121 komad, dok su Citroen i Renault registrirali 104, odnosno 102 nova automobila. Ostali ne zaslužuju niti da ih se spomene, jer su brojke daleko ispod 100 komada pri čemu je jedan Fiat zabilježio samo 9 novih registracija u prosincu. Kada su u pitanju modeli, Opel Astra je i dalje najprodavaniji automobil u Hrvata.

U 2012. godini ukupno je prodano 1237 komada Opel Astri, ali u taj broj su uključeni Astra Classic i nova Astra. U stvari titula najprodavanijeg novog vozila u Hrvatskoj pripada Volkswagen Polu sa 1145 novih registracija. Iza njega je još jedan Volswagenov model i to Golf sa 974 registracije, a među prvih deset su još Citroen C4 – 967, Opel Corsa – 900, Hyundai i30 – 843, Peugeot 308 – 828, Renault Megane – 823, VW Passat - 793 i Škoda Octavia sa 768 komada.

U prosincu najviše novih registracija zabilježio je Volkswagen Polo – 52, a potom slijede VW Passat – 46 i VW Golf – 45. Ostali su ispod 40 prodanih primjeraka što nije vrijedno spomena.

Među županijama najviše prodanih novih vozila je bilo u Zagrebačkoj regiji gdje je zabilježeno 11.046 novih registracija što čini 35,22 posto tržišnog udjela. Na drugom mjestu je Splitsko-dalmatinska županija sa 2788 komada (8,89%), a treća je Primorsko-goranska sa 2765 primjeraka (8,82%). Najlošija, kao i uvijek, je Ličko-senjska županija gdje su prodana samo 163 nova automobila što predstavlja tržišni udjel od mizernih 0,52 posto.

Učešće benzinskih i dizelskih agregata u prodaji je u korist benzinaca. Točnije, 16.110 komada ili 51,4 posto, dok je na dizelaše otpalo 15.245 primjeraka ili 48,6 posto. Preostalih pet prodanih vozila su električni automobili.

ZDRAVKO JURIČKO

Pad od nevjerojatnih 65 posto

Od 2001. do 2005. godine hrvatsko tržište novih automobila bilo je prilično stabilno, te se broj novih registracija kretao između 70.000 i 75.000 komada. Već 2006. penje se na blizu 79.000 prodanih novih auta, da bi godinu kasnije doseglo brojku od gotovo 83.000 novih vozila.

Godina 2008. bila je rekordna kada je registrirano čak 88.265 novih vozila, a nakon toga gospodarska kriza stiže i u Hrvatsku kada u 2009. tržište pada za gotovo 50 posto, na blizu 45.000 primjeraka.

U 2010. broj registracija se spušta na 38.500 da bi se tržište godinu kasnije malo oporavilo i doseglo 41.500 registracija. Na kraju 2012. donosi potpuno razočarenje sa 31.360 novoregistriranih primjeraka, što predstavlja pad od nevjerojatnih 65 posto u odnosu na rekordnu 2008. godinu.

Tri razloga katastrofe

Tri su razloga zbog čega je došlo do katastrofalnog urušavanja tržišta novih automobila. Prvi je velika kriza koja utječe na opću potrošnju, a isto tako i na autoindustriju.

Drugi razlog leži u ukidanju mogućnosti korištenja odbijanja pretporeza za tvrtke koje je uslijedilo 1. ožujka 2012. godine, tako da firme više nemaju interesa za kupovinu novih vozila. I posljednji, treći razlog je najava uvođenja novih trošarina od 1. srpnja 2013. godine što je automatski zaustavilo prodaju i odgodilo kupovinu.

Samo tri brenda bolja nego 2011.

U 2012. godini vrlo rijetki su proizvođači automobila koji su prodali više novih vozila nego godinu prije. Tako je KIA najuspješnija s prodanih 1818 primjeraka dok su lani imali 1626 novih registracija.

Audi je brojku od 930 komada iz 2011. uspio podignuti u 2012. na 1025 komada. I Fiat je uspio povećati broj prodanih primjeraka u odnosu na 2011., sa 542 na 577 komada.

Audiju premium segment

U premium segmentu Audi je zacementirao prvo mjesto s prodanih 1025 novih vozila što mu je u ukupnom poretku na ljestvici najuspješnijih donijelo 11. mjesto.

BMW je godinu završio na 15. mjestu sa 746 novih registracija, dok je Mercedes, kao treći član „svetog njemačkog trojstva“, zahvaljujući krahu glavnog uvoznika Eurolinea, bio najlošiji. Smjestili su se na 21. mjesto ukupnog poretka sa tek 298 prodanih novih automobila.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

22. rujan 2020 04:10