StoryEditor
StilTEST SD

Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo 4X4: zavoji su za nju dječja igra

Piše PSD.
7. travnja 2015. - 14:00
Na frankfurtskom autosalonu 2013. godine Opel je predstavio drugu generaciju Insignije, modela koji je 2008. godine zamijenio neuspješnu Vectru u segmentu srednje velikih limuzina. Pod pritiskom konkurencije, Nijemci su se odlučili za temeljito pomlađivanje ovog modela, te premda u Opelu ističu da je to potpuno nov automobil, odnosno njegovo drugo generacijsko izdanje, prije bi se moglo kazati kako je obavljen tek nešto ozbiljniji redizajn. Novu Insigniju krasi još privlačniji stil interijera i atraktivniji vanjski izgled, a s novom generacijom Opelove limuzine stigla je poboljšana i proširena ponuda motora s izravnim ubrizgavanjem čije su glavne odlike snaga i velika učinkovitost.

Opelovi inženjeri poradili su na amortizerima, stabilizatorima i sponama ovjesa, drastično su smanjili vibracije, ali i buku u unutrašnjosti. Poboljšan je i upravljački sustav, što uz elektroničku kontrolu podvozja popravlja ugođaj za upravljačem. Unaprijeđena je i aerodinamika na način da je prekrivena podnica, širi razdjelnik zraka u podnožju prednjeg branika i maleni spojler na poklopcu prtljažnika. Otpor zraka na taj je način smanjen na 0,25, čime Insignia drži rekord u klasi.

Kod dizelaša vrh ponude čini 2.0-litreni CDTI BiTurbo sa 195 KS i 400 Nm okretnog momenta, koji smo isprobali u kombinaciji sa 6-stupanjskim automatskim mjenjačem i pogonom na sve kotače. S dvije u nizu postavljene turbine moć iskazuje već na 1200 “điri”, a vrhunac okretnog momenta je na 1750 “điri”. Sekvencijalno slaganje turbopunjača (manji za niske i srednje okretaje, veći iznad 3000 “điri”) uklonilo je kašnjenje reakcija na papučicu gasa karakteristično za motore s prednabijanjem. U pojedinim trenucima motor djeluje kao da ima puno više konja, čak dvostruko više, u odnosu na 2.0 CDTI sa 163 KS. Snagu razvija glatko i ujednačeno, a dio zasluga ide i automatskom mjenjaču. U standardnom programu radi vrlo uglađeno i rijetko promaši željeni stupanj, a manjkavost pokazuje tek kad se krene oštrije. Izdašna kontrolirana konjica, pogon 4x4, dotjeran ovjes i upravljač jamče sigurne prolaske kroz zavoje. S ovim agregatom Insignia ubrzava od 0 do 100 km/h za 10,7 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 212 km/h.

Opremom, brojem konja i kvalitetom izrade Insignia spada u gornji dom ponude, a to prati i cijena. Testni model bez dodatne opreme košta 37.435 eura, a s dodatnom opremom 47.370 eura, čime se opasno približio prestižnom BMW-u 330 xd.

zdravko juričko
snimio duje klarić/cropix

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodzelski, common-rail

Obujam: 1956 ccm

Snaga: 195 KS pri 4000/min

Okretni moment: 400 Nm pri 1750/min

Mjenjač: automatski, 6 brzina

Pogon: 4x4

Dimenzije: 4842 x 1858 x 1498 mm

Ubrzanje: 10,7 s

Najveća brzina: 212 km/h

Potrošnja: 4,8/5,6/7,0 l/100 km

Prtljažnik: 500 l

Cijena:
47.370 eura (37.435 eura)


Prtljažnik od 500 litara

Prtljažnik obujma 500 litara ima širok otvor i ravne površine, ali veličinom ipak zaostaje za konkurencijom. U unutrašnjosti je, zahvaljujući zaslonu osjetljivom na dodir, drastično smanjen broj prekidača na središnjoj konzoli. Uz Opelovo oko vožnja je sigurnija, osobito na autocesti, dok nespretni Touchpad postaje nepotreban uz zaslon osjetljiv na dodir. Električno podesiva sjedala su, osim grijanjem, opremljena i hlađenjem.


Izdvojeno

11. srpanj 2020 20:04