StoryEditor
StilTEST SD

Mazda 6 2.2 CD 175 Revolution A/T: luksuz i elegancija u rangu premium klase

Piše PSD.
14. kolovoza 2013. - 14:57
Treća generacija Mazde 6 u sedan verziji, gle čuda, duža je od karavanske izvedbe sedam centimetara, dok joj je međuosovinski razmak veći osam centimetara. Inače, kod ostalih konkurenata karavan je uvijek duži od limuzine.

Ali ovaj presedan Japanci su napravili zbog toga što produljena limuzina puca ponajprije na američko, rusko i kinesko tržište, koji su tradicionalno naklonjeni velikim sedanima. Već na prvi pogled očito je da Mazda 6 spada među privlačnije limuzine i da je već vrlo blizu ulasku u premium segment.

U odnosu na prethodnu “šesticu”, nova je rastegnuta za 9,5 centimetara, te joj je međuosovinski razmak povećan za 10,5 centimetara. Bez obzira na povećane dimenzije, nova “šestica” izgleda elegantnije od prethodne, a uz to u unutrašnjosti pruža puno više prostora, na koji se čak ni putnici na stražnjim sjedalima nemaju što potužiti.

Naravno, kao i kod drugih modela, Mazda je igrala na downsizing, odnosno primijenjena je kura mršavljenja tako da testni model, bez obzira na više nego bogatu opremu i 2.2-litreni turbodizelaš od 175 KS u kombinaciji s automatskim mjenjačem, teži manje od 1650 kilograma. Primjerice, Toyota Avensis ili Opel Insignia, kao konkurencija, teži su između 100 i 130 kilograma iako su oba automobila kraća od Mazde 6.

Osim vrlo kvalitetne izrade, elegantnog izgleda i puno prostora u unutrašnjosti, jedan od glavnih aduta nove “šestice” jest 2.2-litreni turbodizelaš sa 175 KS. Doduše, motor je izgubio 10 konjskih snaga, ali je dobio 20 Nm okretnog momenta, tako da sada ima 420 Nm koje razvija između 1800 i 3600 “điri”.

Uglađen je i dodatno utišan, a zadovoljava i normu Euro 6. Na nižim okretajima aktivan je manji turbopunjač, dok u gornjim zonama na scenu stupa veća turbina. Kad solidna, ali na momente neodlučna 6-stupanjska automatika posustane, pokriva je odlični turbodizelaš s dva turbopunjača i rekordno niskom kompresijom.

Najbolje rezultate motor u novoj “šestici” ostvaruje na autocesti i otvorenim dionicama gdje dolazi do izražaja snaga i elastičnost dizelaša, ali i štedljivost. S ovim motorom u kombinaciji s automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa, testna “šestica” hita do stotke za 8,4 sekunde, te postiže maksimalnu brzinu od 216 km/h. Za limuzinu koja nema sportskih ambicija, ovjes Mazde 6 je malo prekrut, ali joj zato omogućava agresivnije i brže prolaske kroz zavoje.

Ako dođe do podupravljanja aktivira se elektronika, kao i kontrola stabilnosti koja je serijski dio opreme. Kod paketa opreme Revolution serijski dolaze sustav za kontrolu mrtvog kuta i promjene trake, te zakretnih svjetala koja sama gase dugi snop kako vozača iz drugog smjera ne bi zaslijepili moćni ksenoni. Dio serijske opreme je i radar koji osim što upozorava na sudare i aktivno sudjeluje u njihovu sprječavanju djeluje i na tempomat.

Ovako opremljen model košta 40.155 eura, dok s doplatom za metalik boju, kožu i navigaciju cijena skače na 41.755 eura, što je gotovo 10.000 eura manje od VW Passata s istom opremom.

ZDRAVKO JURIČKO
FOTO: VOJKO BAŠIĆ / CROPIX

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, common-rail, 16V
Obujam: 2191 ccm
Snaga: 175 KS pri 4500/min
Okretni moment: 420 Nm pri 1800-3600/min
Mjenjač: automatski, 6 brzina
Pogon: prednji
Dimenzije: 4870 x 1840 x 1450 mm
Ubrzanje: 8,4 s
Najveća brzina: 216 km/h
Potrošnja: 4,2/4,8/6,0 l/100 km
Prtljažnik: 489/1553 l
Cijena: 41.755 eura

HVALIMO: izgled, motor, unutrašnjost, kvaliteta izrade
KUDIMO: preglednost unatrag

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. rujan 2021 06:07