StoryEditor

Hyundai Santa Fe: velik, moćan i dostupan

Piše PSD.
17. travnja 2012. - 18:21

Kad je 2001. predstavljen, malo je tko ozbiljno shvaćao Hyundai Santa Fe. No, uspjeh na američkom tržištu, gdje je stajao kao pola Jeep Grand Cherokeeja, bio je iznad svih očekivanja. Santa Fe je više od godinu dana bio ne samo najprodavaniji SUV, nego i najprodavaniji strani auto na američkom tržištu. Tome je pridonio i atraktivan naziv, po glavnom gradu američke države New Mexico, što na španjolskom znači “sveta vjera”.

Uspjeh se prelio i na europske ceste, gdje se jedino moglo prigovoriti “baroknom dizajnu”, ali se dokazao dobrim voznim svojstvima i kvalitetom. Model druge generacije predstavljen je 2006., a na salonu u New Yorku (od 6. do 15. travnja) otvoren je šampanjac na promociji treće generacije. Prezentacija u kultnom američkom gradu nije slučajno izabrana, jer će glavnina proizvodnje ići na tržište SAD-a. Puno se očekuje i od europskog tržišta.

Kad je izgled u pitanju, treba kazati - bravo, Hyundai! Dizajn koji je napravljen u kalifornijskom studiju Hyundaija u Irvineu, u kojem su sudjelovali i stručnjaci iz europske centrale Hyundai-KIA iz Rüsselsheima, malo je remek-djelo. Santa Fe djeluje atraktivno, dinamično i moćno. Za to su zaslužni visoki bokovi i fluidna bočna silueta. To se potvrđuje i koeficijentom otpora zraka od samo 0,30, što je izvrsno za povišeni off-roader.

Proizvodnja u SAD-u

Novi će se korejski SUV proizvoditi u SAD-u, a za europsko se tržište razmatra i mogućnost proizvodnje u Hyundaijevu pogonu u Češkoj. Stoga se jako vodilo računa i o europskom ukusu pa novi Santa Fe jasno pokazuje da je “veći brat” modela ix35. Zadržan je međuosovinski razmak dosadašnjeg modela od 270 cm, jer je zadržana mehanička osnova dosadašnjeg modela. Potrebe za većim promjenama nije ni bilo, pa će osnovni model, kao i do sada, imati pet sjedala, a moći će se doplatiti i sedam.

Vanjske su dimenzije blago povećane: dužina je porasla s 468,5 na 471, širina sa 189 na 190, a visina je snižena sa 176 na 174 cm. Time novi Santa Fe pokazuje veću dinamičnost, a već naizgled uočava se da novi ima niži otpor zraka. Prema riječima korejskih stručnjaka, temeljito su ispeglane i nadgradnja i podnica, što poboljšava performanse i smanjuje potrošnju goriva. Unutrašnjost je dizajnirana po uzoru na novi model i40, što nije ni čudno jer će se na azijskim tržištima Santa Fe prodavati kao ix40.

Kako bi se smanjila cijena i potrošnja, najvažniji model za europsko tržište, s dizelskim motorom od 150 KS (tehnički podaci), pokretat će se samo prednjim pogonom.

ŽELJKO MARUŠIĆ

Tehničke karakteristike 2.0 CRDi

Motor: redni 4-cilindarski turbodizelaš, dva bregasta vratila, 16V (lanac)
Obujam: 1995 ccm
Snaga: 150 KS pri 4000/min
Moment: 345 Nm pri 1750 do 2500/min
Mjenjač: ručni, 6 st. (doplata automatski 6 st.)
Pogon: prednji (doplata 4x4)
Karoserija: 471 x 190 x 174 cm
Međuosovinski razmak: 270 cm
Prtljažnik: 550 - 1600 l
Gume: 235/65 R 17
Masa: 1795 kg
Brzina: 188 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 11 s
Potrošnja: 6 do 8,5 l/100 km
Očekivana cijena: 38.000 eura

Jedan benzinac, dva dizelaša

Više od 80 posto kupaca na europskom tržištu birat će dizelske verzije, a u ponudi je i jedan, ali vrijedan, benzinski model 2.4 GDI, koji je najvažniji za američko tržište. Ima direktno ubrizgavanje (gasoline direct injection), snagu od 193 KS te je s prosječnom potrošnjom od 8,1 litre razmjerno štedljiv.

Osnovni dizelaš 2.0 CRDi ima 150, a veći 2.2 CRDi raspolaže s čak 200 KS. S tim motorom serijski dolazi prilagodljivi pogon 4x4 i automatski mjenjač sa šest stupnjeva.

Pametan pogon 4x4

Integralni pogon, koji je serijski u snažnijim verzijama, a u osnovnoj je uz doplatu, ima elektroničku raspodjelu snage na prednje i stražnje kotače, ovisno o prianjanju.

Time se snaga uvijek usmjerava prema kotačima koji bolje prianjaju te se bitno poboljšava stabilnost, posebice na skliskoj cesti. U terenskim uvjetima Santa Fe nezaustavljivo grabi naprijed, čak i bez dodatnog reduktora.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

02. ožujak 2021 08:03