StoryEditor
Auto motoCITROEN C5 AIRCROSS

Testirali smo: velika udobnost, bogata oprema, a osnovni turbodizelaš iznad svih je očekivanja

Piše Zdravko Juričko
4. travnja 2020. - 07:20
Ivan Lacković

Citroen C5 je gotovo 20 godina slovio kao najudobnija limuzina srednje klase, ali kako svemu dođe kraj tako je i C5 završio u ropotarnici povijesti.

Međutim, francuski proizvođač nije odustao od oznake C5 koju je podario najvećem crossoveru iz serije Aircrossu. Ovaj novi model ima zadaću očuvanja tradicije iznadprosječno udobne vožnje, ali sada u novoj dimenziji visokog komfora.
S novim C5 Aircrossom proširena je ponuda modela nastalih na istoj platformi.

Naime, novi C5 Aircross postavljen je na platformi PSA grupacije EMP2, a koju dijeli s Peugeotom 3008 i Opel Grandlandom X. Možda bi bilo točnije napisati da je smješten između dva Peugeotova SUV-a, manje 3008-ice i veće 5008-ice. Model je to dug 4,5 metra na kojem je glavni naglasak stavljen na udobnost. Da bi u tome uspjeli, francuski su stručnjaci napravili neke bitne promjene u odnosu na druge modele iz Grupacije.

Visoka razina udobnosti, karakteristična za Citroën, postignuta je s dvije glavne inovacije – ovjesom s progresivnim hidrauličnim graničnicima i sjedalima Advanced Comfort. Krasi ga jedinstvena modularnost s tri individualna, klizna i preklopiva sjedala te najveći prtljažnik u klasi obujma od 580 do 720 litara. S preklopljenim stražnjim sjedalima obujam prtljažnika raste na 1630 litara.

Unutrašnjost je solidno izvedena, sa stilskim elementima iz C4 Cactusa fino su uklopljeni, dojam podižu ugodno profilirana sjedala, a sve zaokružuje središnja konzola s preklopnim pokrovom. Ukratko, ‘forte’ ovog povišenog i komfornog auta je ugodna, opuštena i sigurna vožnja. Dizajnerska odvažnost i specifičnost, koliko na vanjštini, još više se projicira prostranom unutrašnjošću, koja velikom širinom i visinom, te međuosovinskim razmakom od 273 cm pruža raskošan komfor. Prostora ima za četiri osobe s puno komfora, a i tri osobe straga mogu se uspješno smjestiti.

Na testu smo imali verziju Citroëna C5 Aircross Shine BlueHDi 130 S&S EAT8 s elastičnim i dovoljno moćnim dizelašem obujma 1499 ccm, kojemu više od snage (131 KS) znači okretni moment, od čitavih 300 Nm pri 1750 “điri”. Osigurava pristojne performanse, ubrzanje do “stotke” je za 10,9 sekunde i najveća brzina od 188 km/h. Za prosječne je vozače to prava mjera, u gradu i na otvorenoj cesti. Lako je ostvarivati visoke brzinske prosjeke, dobro reagira na gas, čemu pomažu zbilja jako dobar automatski mjenjač, ugodan i dinamičan, ali to, naravno nije jurilica.

Turbodizelaš izveden iz 1.6-litrenog HDi u suradnji s Fordom, uz zadržani hod od 88,3 mm, provrt je smanjio sa 75 na 73,5 mm. Time je obujam smanjen s 1560 na 1499 ccm, a istodobno su poboljšane performanse, jer je najsnažnija verzija sa 120 pojačana na 130 KS, uz najveći moment od 300 Nm. Novi je turbodizelaš u najsnažnijoj verziji ponudio dovoljno žestine za kompaktnu i srednju klasu, a zanemarivim emisijama dušikovih oksida i čađe pokazao da su mnogi prerano otpisali dizelske motore.

Motoru asistira kvalitetno podvozje, koje je tehnološki možda i najbolji dio automobila, jer osigurava tradicionalnu francusku udobnost, a usprkos tomu i 23 cm udaljenosti od podloge, dobro i sigurno leži. Uz snažne kočnice omogućava vožnju u visokom ritmu, “peglanje zavoja” stilom gotovo sportskog automobila, čemu pomažu 19-colni naplaci. Kombinacija prednjeg pogona, ručnog mjenjače i štedljivog pogona osigurava povoljnu potrošnju goriva.

Citroën C5 Aircross se nudi samo s prednjim pogonom, to je koncepcijska formula koja osigurava najbolji kompromis voznih svojstava, sigurnosti, proizvodnih troškova i cijene s trošarinom. Naime, s pogonom 4×4 bio bi tvornički osjetno skuplji, a veći mehanički otpori “napuhali” bi potrošnju goriva i emisiju CO2, dakle trošarinu i sve bi bilo neisplativo.

U verziji testnog modela s 1,5-litrenim BlueHDi agregatom od 131 KS, automatskim 8-stupanjskim mjenjačem i najbogatijim paketom opreme Shine C5 Aircross košta 33.875 eura. Uz dodatnu opremu (metalik boja, 19-colni naplaci, krov u crnoj boji, Grip Control sustav, grijanje prednjih sjedala...) cijena mu skače na 36.565 eura.

Tehničke karakteristike

Motor:4-cilindarski, turbodizelski, 16V

Obujam: 1499 ccm

Snaga: 131 KS pri 3750/min

Okretni moment: 300 Nm pri 1750/min

Mjenjač: automatski, 8 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4500 x 1859 x 1689 mm

Međuosovinski razmak: 2730 mm

Prtljažnik: 580/1630 l

Ubrzanje: 10,9 s

Najveća brzina: 188 km/h

Potrošnja: 3,6/3,8/4,1l/100 km

Cijena: testni model 33.875 eura, s doplatama 36.565 eura

#AUTO-MOTO#CITROEN C5 AIRCROSS

Izdvojeno

06. lipanj 2020 12:35