Ticker 1

Prijelomna vijest

Ticker 2

Koronavirus
StoryEditor
Auto motoMITSUBISHI OUTLANDER

Testirali smo: kombinacija dosega i performansi električnog pogona te klasičnog benzinca koji otklanja strah od neplanirana zaustavljanja

Piše Zdravko Juričko
18. ožujka 2020. - 12:52
Joško Šupić/HANZA MEDIA

Statusni japanski plug-in hibridni SUV Mitsubishi Outlander osvaja nastupom i zelenim pogonom, koji omogućava više od 50 kilometara vožnje samo na struju.

Kada je prije pet godina Mitsubishi na europsko tržište uveo Outlander PHEV, bio je to pri SUV čije su se baterije mogle puniti putem vanjskog priključka. U međuvremenu je prodano više od 200.000 primjeraka ovog hibridnog plug-ina, koji je do dandanas ostao jedinstveni model unutar svoje klase. Od svoje hibridne konkurencije, u pravilu japanskog predznaka, a čiji je doseg na struju ograničen na nekoliko kilometara, prvenstveno se ističe elektromodom koji je sposoban prijeći čak 56 kilometara. A to ga čini iznimno sposobnim automobilom u svakodnevnom korištenju, te posljedično racionalnim izborom.

Ispod karoserije Outlandera kriju se dva elektromotora uz klasični 4-cilindarski atmosferski benzinac te dodatni generator. Atmosferski benzinac obujma je 2,4-litre i snage 135 KS, a poseban je zbog dualnog načina rada. U početku, pri nižim brzinama, radi u Atkinsonovu ciklusu, kada na račun varijabilnog upravljanja ventilima usisni ostaju dulje otvoreni na početku takta kompresije, kako bi dio mješavine ostao u usisnoj grani. Snaga time odgovara motoru manjeg obujma, izgara manje goriva pa potrošnja i štetne emisije posljedično opadaju. S druge strane, kad se traže performanse i visoki “điri”, isti motor radi prema uobičajenom Otto principu.

O električnom pogonu brinu dva elektromotora, jedan na prednjoj osovini snage 82 KS, a drugi na stražnjoj osovini kojem je snaga povećana deset posto i sada ima 95 KS. Ukupna izlazna snaga benzinca i dva elektromotora na kraju je 225 KS. Povećan je i kapacitet litij-ionske baterije na 13,8 kWh. Bateriju se može napuniti za pet i pol sati preko obične kućne utičnice, gotovo dvostruko brže preko dostupnijeg Wallboxa ili putem brzih punjača, i to do 80 posto za samo 25 minuta. Dualnost karaktera iskazuje se i mogućnošću rada Outlandera kao serijskog hibrida. Tada benzinski motor putem generatora strujom puni bateriju, odnosno paralelnog kada zbog potrebe za većom snagom benzinac istodobno pogoni i prednje kotače.

Isključivo na struju Outlander može povući do čak 135 km/h, a tek je najviša brzina ograničena na 170 km/h. U elektromodu kultiviranost je iznimna, vožnja je lišena vibracija i bešumna tako da se ne narušava komfor vožnje. S punom baterijom u svakodnevnoj gradskoj vožnji do posla i natrag trošak goriva, ako se puni iz kućne utičnice, može biti uistinu zanemariv, pa i to treba uračunati u ukupne troškove posjedovanja Outlandera PHEV.

Realno gledano, prosjek potrošnje po WLTP-u je oko dvije litre na 100 km, ali ako baterija nije puna, taj će prosjek brzo rasti. Primjerice na autocesti, kada se starta s punom baterijom, nakon 100 km računalo će pokazivati prosjek potrošnje od oko pet litara. S praznom baterijom, kada radi samo benzinac, taj prosjek će se udvostručiti. A ipak radi se o SUV-u teškom 1,9 tona i pogonu na sve kotače.

Sustav S-AWC (Super All Wheel Control) maksimalno iskorištava sav potencijal hibridnog pogona, ali i pogona na sve kotače. Kontrolna jedinica u svakom trenutku prati kut zakreta vozila, senzore ABS-a i kontrolu trakcije kako bi optimalno raspodijelio okretni moment prema svakom kotaču. Snažniji e-motor na terenu donosi veću stabilnost, dok na cesti novostečena agilnost donosi više kontrole u zavojima. Novost predstavlja mod Sport, koji se može izravno aktivirati, te mod Snijeg za lakše kretanje i kontrolu u zavojima. Dodatno, na prekidač Lock simulira se zaključavanje središnjeg diferencijala za siguran prolazak po rasutoj podlozi ili teškom terenu.

Zahvaljujući međuosovinskom razmaku od 2670 mm, podjednako će se udobno smjestiti putnici visoki 190 cm sprijeda i straga. Unutrašnjost je napravljena u tipičnom japanskom minimalističkom stilu, s velikim instrumentima i jasno strukturiranim prekidačima. Prtljažnik nudi solidne 463 litre korisnog volumena (1602 l sa spuštenim naslonima), uz tipično za SUV klasu nešto viši utovarni prag.

Odlično opremljeni plug-in hibrid s pogonom na sve kotače, kombinacijom atmosferskog benzinca i dva elektromotora, paketom Intense Safe košta 43.985 eura, a s metalik bojom 44.655 eura. Uz jamstvo od pet godina ili 160.000 prijeđenih kilometara, Mitsubishi u akciji nudi električni romobil s dosegom od 45 kilometara na poklon.

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, benzinski atmosferski, 16 V

Obujam: 2360 ccm

Snaga: 135 KS pri 4500/min

Okretni moment: 211 Nm pri 4500/min

Elektromotori: prednji 82 KS, stražnji 95 KS

Ukupna izlazna snaga: 225 KS

Mjenjač: automatski, bestupanjski

Pogon: na sve kotače

Dimenzije: 4695 x 1800 x 1710 mm

Međuosovinski razmak: 2670 mm

Prtljažnik: 463/1602 l

Ubrzanje: 10,1 s

Najveća brzina: 170 km/h

Potrošnja: 1,7 l/100 km                  

Cijena: testni model 43.985 eura, s doplatama 44.655 eura

#AUTO-MOTO#MITSUBISHI OUTLANDER

Izdvojeno