Ticker 1

Prijelomna vijest

Ticker 2

StoryEditor
Auto motoMAZDA CX-30

Testirali smo: izvrstan kompromis benzinske profinjenosti rada i snage koja ulijeva povjerenje s gotovo dizelskom umjerenosti u potrošnji

Piše Zdravko Juričko
15. ožujka 2020. - 07:25
Vojko Bašić/HANZA MEDIA

Mazda CX-30 povišeni je automobil dugačak 440 centimetara, te postavljen na tehnološkim i dizajnerskim temeljima nove Mazde 3. 

Sprijeda sliči smanjenoj CX-5, a s boka i straga izgleda kao napuhana nova „trica“. Atletske atribute dodatno naglašava relativno mala visina od 154 cm, identična kao u manjem CX-3 i 13 centimetara niža od CX-5. Straga je CX-30 kao nova „trica“ na steroidima od koje je kraća šest centimetara i jednako široka, a viša je 10 centimetara. Podvozje joj je tri centimetra udaljenije od tla, a prtljažnik je veći za čak 70 litara.

S obujmom od 430 litara nije u vrhu klase, ali je dosta velik za većinu potreba. Lako je pristupačan i ima ravnu podnicu sa srušenim stražnjim naslonima. Otvara se daljinski i na struju. Kokpit donosi poznat, fin ugođaj iz Mazde 3, ali na crossoverski blago povišenoj razini. Mazda je tiha, jako dobro opremljena i korektno prostrana, a zamjeramo slabiju rezoluciju kamere, neugodan miris nove kože i ograničenu preglednost unatrag.

Međutim, model CX-30 s 2,0-litrenim SkyActiv atmosferskim 4-cilindarskim benzincem od 180 „konja“ je pravo malo Mazdino remek- djelo. Poznati 4-cilindarski „atmosferac“ s mild hibridnom tehnologijom rekuperacijskoga generatora energije za lakše kretanje i ubrzanje, sada kombinira elemente rada dizelskog agregata!

Uz 180 „konja“ krasi ga i okretni moment od 224 Nm pri 3000 „điri“, a promoviran je kao izvrstan kompromis benzinske profinjenosti rada i snage koja ulijeva povjerenje, s gotovo dizelskom umjerenosti u potrošnji. Pojednostavljeno rečeno, motor objedinjuje klasično benzinsko paljenje smjese iskrom sa svjećice s kompresijskim paljenjem kao kod dizelaša, za što potrebnu količinu zraka neprestano osigurava dodatni kompresor. Kompresija time raste na 16,3:1, izgaranje smjese prilikom rada je brže i potpunije, ali uz osjetan dobitak snage, ali bez drastičnog rasta potrošnje.

Što se tiče zvuka i uglađenosti rada, odmah se zamjećuje da je sve kao u normalnom, klasičnom benzincu i što je najvažnije čitava stvar sjajno funkcionira. U praznom hodu motor je gotovo pa nečujan. Samo ako stanete negdje na osami bez ikakvih zvukova iz okoline i isključenim radio uređajem do uha će vam doprijeti jedna čujan malo tvrđi dah motora, ali će to čuti vrlo malo vozača.

Fino i brzo primanje gasa, uglađeno razvijanje snage od niskih „điri“ i uglavnom mekani prebačaji automatike, uz osjećaj solidne zalihe snage što na površinu ispliva jačim ubrzanjem, ostavljaju jako dobar početni dojam. Umjeren okretni moment karakterističan za atmosferske benzince u normalnoj vožnji ne dopušta nesmotreno zalijetanje prilikom pretjecanja. Sav potencijal motora i ovjesa ispliva na površinu tek kada se papučica gasa zakuca za pod i „điri“ dignu u visine, za što automatika sa samo šest brzina traži malo strpljenja i navodi na razmišljanje gdje su nestali toliki „konji“ s papira.

Međutim, poanta SkyActiv –X verzije nije u jurnjavi, čak i ako se brzine šaltaju ručno, čime se dobiva dodatna doza agresivnosti. Uz snagu koja fino i dozirano izlazi na površinu, u prvom planu je štedljivost. Prosječna potrošnja na testu bila je oko 7,5 l/100 km što je odličan rezultat s obzirom na automatski mjenjač i pogon na sve kotače. Inače, s ovim agregatom Mazda CX-30 ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,4 sekundi i postiže najveću brzinu od 203 km/h, što dokazuje da joj treba prostora i vremena da se „zalaufa“.

Testni model CX-30 uz spomenuti agregat bio je opremljen automatskim 6-stupanjskim mjenjačem i pogonom na sve kotače (AWD). Takva verzija u bogatoj opremi GT Plus košta 35.860 eura, ali s ručnim mjenjačem, prednjim pogonom i dobrom početnom opremom Plus cijena drastično pada. U konačnici testni model, s obzirom na dodatnu opremu (tamnosiva metalik boja – 4300 kuna i slično), košta 39.310 eura.

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, benzinski, 16V

Obujam: 1998 ccm

Snaga: 180 KS pri 6000/min

Okretni moment: 224 Nm pri 3000/min

Mjenjač: automatski, 6 stupnjeva

Pogon: 4x4

Dimenzije: 4395 x 1795 x 1540 mm

Međuosovinski razmak: 2655 mm

Prtljažnik: 430/1398 l

Ubrzanje: 9,4 s

Najveća brzina: 203 km/h

Potrošnja: 7,6 l/100 km

Cijena: testni model 35.860 eura, s doplatama 39.310 eura

#AUTO-MOTO#MAZDA CX-30

Izdvojeno