StoryEditor
Auto motoTRŽIŠTE AUTOMOBILA U 2018.

Suzuki najviše kupovali 'privatnici', a Volkswagen poslovni subjekti

Piše Zdravko Juričko
22. siječnja 2019. - 09:27

Tijekom protekle 2018. na hrvatskom tržištu registriran je 60.041 novi automobil, i to je najbolji rezultat od rekordne 2008. godine, kada je prodano gotovo 90.000 primjeraka. 

Najpopularnija marka na hrvatskom tržištu je Volkswagen, koji je prodan u 8932 primjerka, što čini gotovo 15 posto tržišnog udjela, dok je na drugom mjestu, s velikim zaostatkom, Renault, koji je zabilježio 5805 novih registracija.

Treća je Škoda s 5293 nove registracije, Opel je četvrti (5212), a peti Suzuki s 3794 prodana nova automobila. Međutim, koliko je to prava slika onoga što hrvatski kupci preferiraju, odnosno što sebi mogu priuštiti i kupiti, to je već nešto potpuno drukčije.

Ako s popisa kupaca najprodavanijih automobila izostavimo rent-a-car kuće, državne institucije i druge velike tvrtke, dolazimo do zabrinjavajuće činjenice da mali, privatni kupci u prošlogodišnjoj prodaji novih vozila sudjeluju sa skromnih tek 26 posto.

U ukupnoj masi od preko 60.000 vozila kupili su tek 15.621 novi automobil, što znači da je svaki četvrti kupac bio fizička osoba. To je u odnosu na 2017. povećanje od tek 0,4 posto, premda je u 2018. na ukupnoj razini (fizičke plus pravne osobe) prodaja u odnosu na godinu prije povećana za 18,25 posto.

U protekloj godini pravne osobe su kupile 44.420 novih automobila, što iznosi točno 76 posto tržišnog udjela. Treću godinu zaredom Suzuki je najprodavaniji brend na hrvatskom tržištu među fizičkim osobama s 2197 novih registracija, što govori kako ova japanska marka ima izvrstan odnos između uloženog i dobivenog. Moramo priznati da imaju cijene više-manje prilagođene hrvatskom standardu.

Premda laicima izgleda da mali privatni kupci lagano izumiru, to nije točno. Naime, ne smije se zaboraviti da su mnogi automobili koji se u statistikama vode kao vozila tvrtki zapravo kupljeni za privatne potrebe, točnije na leasing. Međutim, takva kupnja se u statistikama i dalje vodi kao prodaja tvrtkama.

Prema neslužbenim informacijama, udio fizičkih osoba u kupnji novih automobila deseže do tridesetak posto zahvaljujući privatnim osobama koje kupuju preko leasinga.

Naime, kod leasinga fizičke, kao i pravne osobe postaju vlasnici tek nakon što isplate posljednju ratu, a do tada je vlasnik vozila leasing kuća. Krediti koji su prije desetak godina bili glavni faktor eksplozije tržišta danas se sve više izbjegavaju, ali ipak još uvijek imaju solidan udio u kupnji novih automobila.

Podrobnijom analizom prodaje novih vozila u Hrvatskoj dolazi se do velikog nerazmjera u udjelu fizičkih i pravnih osoba. Prodajni podaci vezani uz fizičke osobe, ali bez udjela leasinga, pokazuju da je tijekom 2017. godine najprodavanija marka među fizičkim, odnosno pojedinačnim kupcima, bio Suzuki, koji se na tronu zadržao treću godinu zaredom.

Za Suzukijeve modele, od čega najviše otpada na popularnu Vitaru, premda previše ne zaostaje ni SX4 S-Cross, odlučilo se čak 2197 građana, i to predstavlja 14,06 posto udjela na tržištu među privatnim kupcima.

Na drugom mjestu je, kao i 2017., Hyundai, koji je pronašao put do 1688 novih pojedinačnih kupaca (10,81 posto), dok je na trećem mjestu Volkswagen s 1574 zabilježene nove registracije od strane fizičkih osoba (10,08 posto), a koji je u poslovnom dijelu tržišta neprikosnoveni vladar s gotovo 7500 prodanih novih vozila.

To samo govori koliko Volkswagen ulaže u flote prodajom svojih modela rent-a-car kućama, javnim ustanovama i državnim poduzećima. Opel je na četvrtom mjestu s 1165 prodanih primjeraka, preskočivši u odnosu na 2017. Renault, koji je pao na peto mjesto s 1059 novih registracija. Toyota odlično kotira među privatnim kupcima te je na izvrsnom šestom mjestu s 1029 novih registracija tijekom prošle godine.

Među deset najprodavanijih marki među fizičkim osobama još su Dacia (1028), Kia (785), Citroen (765) i Mazda (673 primjeraka). Vrlo je zanimljiv podatak kako je Škoda, koja je treća najprodavanija marka u poslovnom svijetu, kod privatnih kupaca tek na 11. mjestu sa 618 prodanih novih automobila. Od premium brendova najuspješniji je Audi na 15. mjestu, za kojeg se odlučilo 259 novih kupaca u vidu fizičkih osoba.

Što se tiče pravnih osoba, u masi od 44.420 novih registracija najveći udio, od 16,56 posto, ima Volkswagen koji je “poslovnjacima” prodao 7358 novih automobila.

Na drugom mjestu je Renault s 4746 novih registracija ili 10,68 posto tržišnog udjela. Tek treća je Škoda s 4675 prodanih novih automobila (10,52 posto), a zanimljivo je da u ukupnom broju registracija (fizičke plus pravne osobe) poslovni sektor sudjeluje s čak 86,8 posto u odnosu na pojedinačne kupce. Četvrti je Opel s 4047 prodanih novih automobila (9,11 posto), dok je peti Peugeot s 2732 nove registracije.

Na šestom mjestu je Fiat (1967), dok je sedma Dacia s 1797 novih registracija. Na osmom i devetom mjestu su Ford i Citroen s 1789, odnosno 1668 prodanih primjeraka. Zanimljivo je da je Suzuki, što se tiče rankinga u poslovnom svijetu, na desetom mjestu, s 1597 novoregistriranih vozila.

Od modela u 2018. godini, u ukupnom zbiru (fizičke plus pravne osobe) najprodavanija je Škoda Octavia s 2981 novim primjerkom (4,96 posto). Potom slijedi Renault Clio s 2599 novih registracija (4,33 posto), te dva Volkswagenova modela Golf (2193) i Polo (2162), dok je peta Suzuki Vitara s 1720 prodanih novih primjeraka.

#AUTOTRžIšTE#AUTO-MOTO

Izdvojeno