StoryEditor
Auto motoprodaja u 2019.

Raste broj registracija novih automobila: na tržištu caruju crossoveri i SUV-ovi, a ovo su najprodavanije marke i modeli u našoj zemlji

Piše Zdravko Juričko
15. siječnja 2020. - 06:24
Ante Čizmić/HANZA MEDIA
rgx time: 7.6055526733398E-5

Prema podacima najrelevantnije tržišne agencije Promocija Plus, već osmu godinu zaredom raste broj registracija novih automobila u našoj zemlji.

Doduše ne kao 2017., kada je povećanje iznosilo 15,1 posto, ili 2018. godine, kada je plus bio 15,4 posto. U 2019. godini zabilježeno je 62.938 novih registracija, što je u odnosu na godinu prije povećanje od samo 4,8 posto. Netko će kazati da to i nije nešto naročito, ali dok je tržište u plusu, nema tu previše priče.

Naime, u 2019. godini prodano je 2897 novih automobila više u odnosu na 2018., kada je registriran 60.041 primjerak. U ovogodišnjem prosincu zabilježeno je povećanje od čak 66,7 posto u odnosu na isti mjesec lani, što je utjecalo na konačni plus nakon 12 mjeseci od 4,8 posto. Tijekom prosinca 2019. godine registrirana su 4022 nova automobila, dok ih je u istom mjesecu lani prodano samo 2412, što stvara razliku od čak 1610 novih vozila.

Crossoveri i SUV modeli

Osim većeg broja električnih automobila, hibrida i onih na plin, kao najznačajniji trend ponovno se nameće poznata prodaja u kojoj caruju crossoveri i SUV modeli, u svim klasama. I dalje pada interes za limuzinama srednje i srednje više klase, izumiru i monovolumeni, malo je smanjen i udio oduvijek omiljene kompaktne klase. Najviše je, naravno, rasla potražnja za nižom i kompaktnom klasom povišenih automobila, na račun pada limuzina srednje klase, pa čak nešto malo i kompakata.

Najprodavanija marka tijekom prošle godine ponovno je Volkswagen, koji prvu poziciju drži već osmu godinu zaredom. Volkswagen je lani imao 8481 novu registraciju, što predstavlja 13,48 posto tržišnog udjela, dok je na drugom mjestu Škoda, koja je prodala 5873 nova automobila ili 9,33 posto tržišnog udjela. Od trećeg do petog mjesta poredali su se Renault s 5807 novih vozila (9,23 posto), Opel s 5291 primjerkom (8,41 posto) i Dacia sa 3685 novih vozila (5,85 posto).

Najuspješnija marka u rasporedu od šestog do desetog mjesta je Suzuki, koji je zabilježio 3670 novih registracija (5,83 posto), ali što je najvažnije, ta japanska marka je već četvrtu godinu zaredom najpopularnija među privatnim kupcima. Sedmi je Peugeot s 3548 prodanih vozila (5,69 posto), osmi je Hyundai s 3171 primjerkom (5,04 posto), deveti Fiat s 2678 komada (4,25 posto), a deseta Toyota s 2605 prodanih jedinica (4,14 posto).

U samom prosincu prošle godine najuspješnija marka, iznenađujuće, bio je Fiat sa 609 novih registracija, što predstavlja 15,41 posto tržišnog udjela, a što najbolje govori o napuhivanju brojki putem reizvoza. Na drugom mjestu je Volkswagen s 428 novih primjeraka (10,64 posto), dok je treći Ford s 351 novom registracijom (8,73 posto). Četvrti i peti su Renault i Dacia s 294, odnosno 265 novih registracija, što je tržišni udio od 7,31 odnosno 6,59 posto.

Među deset najboljih brandova u prosincu još su Mazda na šestom mjestu s 262 prodana nova primjerka (6,51 posto), sedam je Škoda s 234 komada (5,82 posto), a prestala tri mjesta među top deset zauzeli su Hyundai s 231 (5,74 posto), Suzuki sa 187 (4,65 posto) i Opel sa 185 novih registracija (4,60 posto).

Fiat 500 i Škoda Octavia

Model koji je tijekom 2019. godine imao najviše registracija je ponovno Škoda Octavia, treću godinu zaredom. Kompakt iz Mlade Boleslave imao je tijekom 2019. godine 3320 novih registracija, što je tržišni udio od 5,28 posto, dok je na drugo mjesto zasjeo Renault Clio s 2347 novoregistriranih automobila ili 3,73 posto tržišta.

Treći je, usprkos velikom iščekivanju osme generacije kompakta iz Wolfsburga, Volkswagen Golf s brojkom od 2304 prodana primjerka (3,66 posto), dok su na četvrtom i petom mjestu Suzuki Vitara s 1762 primjerka (2,80 posto) i Dacia Duster s 1586 novih registracija (2,52 posto). Drugi dio top deset u 2019. predvodi Renault Captur, koji je registrirao 1571 novi primjerak (2,50 posto), a dalje slijede Opel Astra s 1462 komada (2,32 posto), Fiat 500 (1461) ili 2,32 posto, kao i Astra, potom Dacia Sandero (1441) ili 2,29 posto tržišta, i na kraju Opel Corsa s 1392 primjerka (2,21 posto).

U samom prosincu najprodavaniji model bio je Fiat 500, koji je zabilježio 304 nove registracije ili 7,56 posto tržišnog udjela. Iza njega je još jedan Fiat – Panda, koja je pronašla put do 178 novih kupaca (4,43 posto), dok je treća Ford Fiesta (150 komada) ili 3,73 posto tržišnog udjela. Dacia Sandero na četvrtom mjestu ima 143 prodana primjerka (3,56 posto), dok je peti Ford Ecosport sa 132 primjerka (3,28 posto).

Na šestom mjestu je Renault Clio sa 116 primjeraka, koliko je imao i Volkswagen Golf s tržišnim udjelom od 2,88 posto. Škoda Octavia je osma sa 106 novih registracija (2,64 posto), deveti je Fiat 500L s 99 primjeraka (2,46 posto), a deseta Dacia Duster s 90 prodanih novih vozila (2,24 posto).

Prodaja po regijama i županijama iz mjeseca u mjesec potvrđuje moć i dominaciju Zagrebačke regije, jer je u prošloj godini na tom području prodano 24.237 novih vozila, što je tržišni udio od čak 38,51 posto. Dakle, gotovo svako četvrto vozilo, koje je registrirano na hrvatskom tržištu, otpada upravo na Zagrebačku regiju. Na drugom mjestu je Splitsko-dalmatinska županija sa 4631 novom registracijom (7,36 posto), dok je na trećem mjestu Istarska sa 4557 komada (7,24 posto).

Četvrta je Primorsko-goranska županija sa 4385 novih registracija ili 6,97 posto tržišnog udjela. Na začelju su, kao i obično, Virovitičko-podravska i Ličko-senjska županija, gdje je lani prodano 261, odnosno 249 novih vozila. Virovitičko-podravska županija ima tržišni udio od 0,41 posto, a Ličko-senjska 0,40 posto.

#AUTO-MOTO#AUTOTRžIšTE

Izdvojeno