StoryEditor
Auto motoOBLJETNICE

Pola stoljeća Opelovih ikona: oba modela su imala 4-cilindarske motore snage između 60 i 105 KS

Piše Robert Radica
19. svibnja 2020. - 06:22
Opel

Opel je 1970. godine izvršio revoluciju u srednjoj klasi. Te godine predstavio je dva nova i sasvim drukčija modela. Jedan je Opel Ascona, prototip sportske limuzine za zabavu u vožnji s odličnom upravljivošću, a drugi Opel Manta, kao kruna brenda i limuzina s dvoja i četvera vrata, Ascona je bila postavljena točno između Kadetta i Rekorda.

Ascona je postavljala nove standarde. Karavan je bio prvo kompaktno izdanje za svakodnevnu upotrebu i daleko ispred svog vremena. Sa sportskim modelom Manta, Opel je istovremeno ušao na rastuće tržište obiteljskih sportskih coupea.

Šasija, ovjes i pogonski sklopovi bili su identični, oba modela su imala 4-cilindarske motore koji su proizvodili između 60 i 105 “konja”. Manta je bila nova, pametna i sportska, savršeno uklopljena. Atraktivni modeli u koje se moglo primiti četiri putnika, bili su vrlo popularni. Jedinstvenost je bila vrlo tražena, a Mantin oblik i linije bili su upravo ono što tržište traži.

U prvoj godini prodaje, Opel je prodao 56.200 primjeraka Mante, dok su ukupno proizvedena 498.553 automobila. Novi član obitelji motora bio je 1,6-litreni agregat sa 68 KS, čak 80 KS u S verziji. Najmoćniji motor na Manti bio je 4-cilindarski 1.9-litreni S s 90 KS koji je koristio Opel Rekord.

Mantin asortiman počeo je s 1,2-litrenim motorom od 60 KS tijekom 1972., a u studenom iste godine uslijedila je luksuzno opremljena Manta Berlinetta. U standardnu opremu spadali su sportski upravljač, grijanje zadnjeg stakla, halogena svjetla, električni perači vjetrobranskog stakla i vinilni krov. Pet godina proizvodnje obogaćene su brojnim specijalnim varijantama modela: “Holiday”, “Plus”, “Swinger” i “Summer Baza” kombinirali su gornje tržišne specifikacije s umjerenim cijenama.

image
Opel

Manta GT/E, pokretan 1,9-litrenim motorom od 105 KS, Bosch L Jetronic, pojavio se 1974. godine. Trend prema mat umjesto kromiranoj opremi nastavio se s Manta GT/E. Posljednji specijalni model stigao je 1975. godine, neposredno prije pojavljivanja Manta B. “Black Magic” temeljen na GT/E bio je obojen u crno s narančastim prugama na bočnim stranama.

Ascona je premijerno prikazana na sajmu u Torinu 1970. Što se tiče opreme i motora, kao i dimenzija, Ascona se uklopila u prostor između Kadeta B i Rekord C, preuzela je ulogu koju je prethodno igrala luksuzna Olimpija. Ascona je u početku bila ponuđena kao limuzina s dvoja i četvero vrata i luksuzno opremljena.

Nezavisni prednji ovjes sastavljen je od opruga i amortizera, kruta zadnja osovina. Snagu je osiguravao 1,6-litreni 4-cilindarski motor sa 68 KS, a “S” verzija s visokom kompresijom raspolagala je s 80 KS. Kao i veći 4-cilindarski motori Rekorda, Asconina pogonska jedinica imala je bregastu osovinu.

U ožujku 1972. Opel je predstavio verziju s umjerenim cijenama s 1,2-litrenim OVH motorom od 60 KS. U paleti modela bila je i Ascona Voiage koja je početku ponude bila samo u L verziji, bilo je to 1974. godine, prije nego što se manje luksuzni karavan pridružio liniji.

U proljeće 1971. godine model su proširili Ascona 1.9 S i Ascona SR. SR je pokretao 1,6-litreni motor od 80 KS ili 1,9-litreni agregat s 90 KS. Opel je prvi put tada proizveo i 3-stupanjski automatski mjenjač, koji je uparen sa snažnijim motorima.

Izdvojeno

11. srpanj 2020 00:49