StoryEditor
Auto motoHONDA CR-V 1.5 VTEC TURBO 2WD COMFORT

Peta generacija japanskog SUV-a može se podičiti obiljem prostora i udobnošću, dok je sigurnosna oprema izuzetno bogata

Piše Zdravko Juričko
20. siječnja 2019. - 08:26

Honda CR-V je na tržištu od 1995. te je od 2013. do 2017. godine bio globalno najprodavaniji SUV, a od pete generacije očekuju se još bolji rezultati. 

Napravljen na novoj platformi s većim udjelom čelika visoke čvrstoće zadržao je istu dužinu kao i prethodnik (4605 mm), ali je zahvaljujući povećanom međuosovinskom razmaku od 30 mm (2660 mm) i 20 mm višoj karoseriji u unutrašnjosti stvoreno puno više prostora. Peta generacija Hondina SUV-a dobila je robusniji i sportskiji izgled, prednji kraj je produžen a putnička kabina je nagnuta prema naprijed.

Možda nema šarm europskih konkurenata, ali pomicanjem vjetrobranskog stakla unatrag i povećanjem međuosovinskog razmaka stvorene su bolje proporcije. Bočni profili završavaju izbočenim i razvučenim svjetlima straga, koja podsjećaju na miks Civica i Volva. Prtljažnik je u osnovi neznatno manji u odnosu na prethodnika, nekih dvadesetak litara, ali je još uvijek dovoljno velik da svojim obujmom od 561 litre bez problema primi prtljagu pet osoba.

Preklapanjem naslona stražnjih sjedala dobiva se prtljažnik ravne podnice obujma 1756 litara. Osim toga mogu se prevoziti i tereti do 1830 milimetara. Istodobno, prtljažnik je na dva nivoa pri čemu se podnica može spuštati ili podizati, a može izdržati do 100 kilograma tereta.

U unutrašnjosti klasične instrumente zamijenio je 7-inčni displej s vrlo čitljivim prikazom, a uokviren je analognim pokazivačima uz koje su smještene brojne signalne lampice. Uz nove digitalne instrumente i središnji zaslon, prednja armatura je temeljito izmijenjena. Zadržala je formu obješenog središnjeg grebena koji nosi ručicu mjenjača, okruženu prekidačima koji su racionalno poslagani i praktični.

U odabiru serijske opreme kod osnovnog paketa Comfort razlog za kritiku je izostanak parkirnih senzora koji bi bili puno korisniji, primjerice, od grijanja prednjih sjedala ili ukrasnih detalja od plastike, koji simuliraju drvo. Kontrole na upravljaču iste su kao u Civicu i imaju svoju logiku. Sjedala su dobro dimenzionirana i profilirana, a električna parkirna kočnica oslobodila je središnji tunel za dobro osmišljen pretinac.

U iščekivanju 2,0-litrenog hibridnog modela koji na tržište stiže na proljeće, trenutna ponuda CR-V-a temelji se na 1,5-litrenom turbobenzincu. Honda se pridružila nizu proizvođača koji se odriču dizelaša i sav teret prebacuju na motor koji se pokazao odličnim u posljednjoj generaciji Civica.

Kako bi se prilagodio novim zahtjevima, uz novu elektroniku stigao je s namjenskim turbopunjačem te razvija 173 KS, dok mu je okretni moment 220 Nm između 1900 i 5000 “điri”. Brojke su u odnosu na verziju koja pokreće Civica nešto niže, ali je karakter motora potpuno drugačiji. Okretni moment je razvučen u širokom luku između 1900 i 5000 “điri”, ali kad se ide u pretjecanje potrebno je podignuti okretaje.

U tom kontekstu prosječna potrošnja od 7,5 l/100 km sasvim je prihvatljiva, uzmemo li u obzir benzinski motor od 173 KS, masu vozila koja premašuje 1700 kilograma i frontalnu površinu od 2,6 četvorna metra. S ovim agregatom Honda CR-V ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,2 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 210 km/h.

Visoko težište i mekan ovjes ne pogoduju okretnosti i rezultiraju naglašenim nagibima karoserije pri oštrijim ulascima u zavoje. Osjećaj stabilnosti ipak nije upitan, a napredak u odnosu na prethodnika je primjetan te novi CR-V ne djeluje poput nekog furgona. Novi CR-V ima odličan 6-stupanjski ručni mjenjač, pouzdane kočnice, ali nema sportskih ambicija.

Sve je podređeno udobnosti, komforu i nadasve sigurnosti, pa je osnovni model serijski opremljen paketom Honda Sensing, koji između ostalog uključuje aktivni tempomat, prepoznavanje prometnih znakova, održavanje vozne trake...

Honda CR-V s osnovnim paketom opreme Comfort, ručnim 6-stupanjskim mjenjačem, prednjim pogonom i jednim trenutnim motorom u ponudi od 173 KS košta 30.665 eura. Od doplata samo je imao metalik boju pa na kraju testni model zapada 31.330 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbobenzinski, 16V

Obujam: 1498 ccm

Snaga: 173 KS pri 5600/min

Okretni moment: 220 Nm pri 1900-5000/min

Mjenjač: ručni, 6 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4605 x 1860 x 1690 mm

Međuosovinski razmak: 2660 mm

Prtljažnik: 561/1756 l

Ubrzanje: 9,2 s

Najveća brzina: 210 km/h

Potrošnja: 6,3 l/100 km

Cijena: testni model 30.665 eura, s doplatama 31.330 eura

 

#AUTO-MOTO#HONDA CR-V

Izdvojeno