StoryEditor
Auto mototoyota supra

Novu generaciju legendarnog sportaša pokreće 6-cilindarski benzinac s dvostrukim turbopunjačem snage 340 KS

Piše Zdravko Juričko
23. siječnja 2019. - 08:23

Peta generacija Toyotina legendarnog sportskog automobila Supre i prvi globalni GR model koji proizvodi Toyota Gazoo Racing predstavljen je na ovogodišnjem sajmu automobila u Detroitu. 

Nova GR Supra je sportski automobil u svom najčišćem obliku, temeljen na naslijeđu Toyotinih prošlih generacija Supre i originalnog sportskog modela 2000GT. Zahvaljujući kombinaciji kratkog međuosovinskog razmaka i širokog traga kotača, maloj težini, niskom težištu i vrlo čvrstoj karoseriji, Supra predstavlja spoj snage, agilnosti i preciznog upravljanja.

U srži performansi pete generacije Supre je 6-cilindarski redni motor s dvostrukim turbopunjačem i sustavom izravnog ubrizgavanja goriva, koji istiskuje 340 KS uz okretni moment od 500 Nm, a uparen je s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem. Motor, osim što je snažan, dobro je uravnotežen, mirno radi i rado se vrti u višim okretajima.

Toyota Gazoo Racing odigrao je značajnu ulogu u poboljšanju sportskih performansi pete generacije Toyotina sportaša intenzivno radeći na čuvenoj stazi Nürburgring Nordschleife i okolnim cestama u Njemačkoj.

Automatski 8-stupanjski mjenjač omogućava munjevitu izmjenu brzina prema gore, ali i dolje, s malim prijenosnim omjerima za niže stupnjeve prijenosa. Vozač može u potpunosti kontrolirati mijenjanje stupnjeva prijenosa polugicama na upravljaču, a može i odabrati programe za vožnju Normal ili Sport, sukladno svojim željama ili uvjetima na cesti.

Funkcija Launch Control omogućava snažno ubrzanje iz mirovanja uz maksimalni prijenos snage na stražnje kotače, zahvaljujući čemu ovaj automobil od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 4,3 sekunde. Sve verzije Toyote GR Supre koje će se prodavati u Europi bit će opremljene aktivnim diferencijalom koji djeluje i prilikom ubrzavanja i prilikom usporavanja i može neprimjetno podešavati od nule do potpunog, stopostotnog blokiranja uz trenutačni odziv.

Aktivni diferencijal u ogromnoj mjeri pridonosi stabilnosti i učinkovitosti u situacijama u kojima su gume na samoj granici svog djelovanja. Ovo djelovanje se osjeća u svim fazama prolaska kroz zavoj, uz povećanu stabilnost tijekom kočenja i prolaska kroz zavoj.

Dizajn je precizno izveden kako bi se postigle optimalne karakteristike i idealna ravnoteža težine. Krov nije samo stilska karakteristika inspirirana naslijeđem, on je efikasan u smanjenju otpora zraka, bez žrtvovanja prostora u kabini.

Prednji dizajn je inspiriran četvrtom generacijom Supre, ali ima još izražajniji izgled s niskim stavom, naglašenim istaknutom središnjom rešetkom koja je okružena velikim usisnicima zraka neophodnim za hlađenje motora. Stražnji spojler je optimiziran za suzbijanje podizanja, dok trapezoidni oblik na stražnjem odbojniku stvara osjećaj kretnje prema dolje.

Podvozje ima neznatan kut prema naprijed, dok kabina ima snažan nagib unatrag naglašavajući napetu i kompaktnu kabinu. U Europi, Toyota GR Supra će biti standardno opremljena 19-inčnim alu-naplatcima.

U unutrašnjosti, upravljačka ploča ispred vozača u novoj Toyota GR Supri uredno kombinira tradicionalne GT elemente s modernom funkcionalnošću. Direktno je inspirirana rasporedom komandi kakve možemo naći u trkaćim jednosjedima. Displej visoke rezolucije od 8,8 inča jasno je vidljiv kroz upravljač, s tahometrom i indikatorom smjera koji se nalazi u centru.

Prtljažnik je dovoljno velik za vikend-putovanje dviju osoba i može se proširiti pomičnim panelom u stražnjem dijelu kabine. Sjedala imaju dizajn inspiriran utrkama i osiguravaju udobnost u svakom trenutku i odličnu podršku, posebno ako se automobil koristi na stazi.
Prodaja nove Supre u Europi kreće tijekom ljeta, a sva će se vozila proizvoditi u Grazu u Austriji.

#AUTO-MOTO#TOYOTA SUPRA

Izdvojeno