StoryEditor
Auto motopredstavljamo

Nova hibridna tehnologija za dvije gradske ikone

Piše Zdravko Juričko
22. siječnja 2020. - 06:53
Fiat

Prvi modeli malih gradskih automobila iz FCA grupacije (Fiat Chrysler) s novom hibridnom tehnologijom bit će Fiat 500 i Panda. Hibridne verzije novog Fiata 500 i Pande bit će dostupni od veljače ove godine čime će se dobiti na revolucionarnoj urbanoj mobilnosti čime će hibrid biti dostupan svima.

Ova dva modela pružaju sve prednosti učinkovitog, kompaktnog, laganog i pristupačnog hibridnog motora. Lansiranjem novog Fiata 500 i Pande Hybrid započinje elektrifikacija Fiata koja će se nastaviti početkom proizvodnje u Torinu 100-postotnog električnog Fiata 500.

Prvi put u povijesti dvije ikone marke Fiat, Fiat 500 i Panda bit će predstavljene jedinstvenom posebnom serijom, ekskluzivnim „Launch Edition“ paketom, u kojem debitira novi benzinski Mild Hybrid motor koji spaja novi 1,0-litreni 3-cilindarski motor iz obitelji Firefly od 70 KS sa električnim BSG (Belt integrirani generator motora) motorom od 12V i litijsku bateriju.

U usporedbi s 1.2-litrenim Fire motorom od 69 KS, Mild Hybrid omogućava smanjenje potrošnje, a samim tim i emisije CO2, u prosjeku za 20 posto, a kod Pande Cross i do 30 posto, bez ugrožavanja performansi, jamči također vrlo visoku udobnost u vožnji, budući da BSG sustav osigurava bešumno ponovno pokretanje termičkog motora bez vibracija kod isključivanja i ponovnog pokretanja motora.

Novi benzinski Mild Hybrid, koji obuhvaća ostavštinu slavnog Fire motora proizvedenog u više od 30 milijuna primjeraka uz snagu od 70 KS pri 6000 okretaja raspolaže maksimalnim okretnim momentom od 92 Nm pri 3500 „điri“. BSG sustav ugrađen je izravno na motor i djeluje kroz pomoćni remen.

Sustav omogućuje povrat energije tijekom kočenja i usporavanja, pohranu u litijsku bateriju kapaciteta 11 Ah i s maksimalnom snagom od 3,6 kW, za ponovno pokretanje motora s unutarnjim sagorijevanjem nakon zaustavljanja i za pomoć pri ubrzanju.

Zahvaljujući ovoj tehnologiji, motor s unutarnjim izgaranjem isključuje se čak i u vožnji pri brzini nižoj od 30 km/h, jednostavnim odabirom neutralnog položaja mjenjača (instrumentna ploča automobila, koja prikazuje informacije o hibridnom sustavu, sugerira kada to učiniti). U „krstarećem“ načinu vožnje (“coasting”), litijska baterija napaja sve sustave, osiguravajući vozaču potpunu kontrolu nad vozilom.

Mild Hybrid motor najnovije Pande i Fiata 500 Hybrid Launch Edition pridružen je evoluciji ručnog 6-stupanjskog mjenjača (poprečni mjenjač, pogon na prednjim kotačima), koji ima sadržaje usmjerene na poboljšanje upravljivosti i poboljšanje učinkovitosti, uključujući nove ležajeve i brtve sa niskim trenjem, upotrebu posebnog visokoučinkovitog i nezamislivog omjera za šesti stupanj prijenosa koji pridonosi poboljšanju potrošnje u vangradskoj vožnji.

Razmatran je i aspekt udobnosti kroz optimizaciju sustava nosača mjenjača. Na kraju, novo rješenje predviđa spuštanje cijelog pogonskog sustava za 45 mm, pa zahvaljujući nižem težištu korist ima i ponašanje automobila na cesti.

Unutarnja presvlaka sjedala vjerna je filozofiji održivosti cijelog projekta. Launch Edition sjedala dijelom su izrađena, po prvi put u automobilskoj industriji, korištenjem pređe „Sequal Yarn“ od čijeg se tkanja izrađuje poseban materijal, kojeg je certificirala Sequel Initiative, dobiven od reciklirane plastike od koje je 10 posto morskog i 90 posto zemaljskog podrijetla.

#AUTO-MOTO#FIAT 500 HYBRID#FIAT PANDA HYBRID

Izdvojeno