StoryEditor
Auto motoTOYOTA HILUX

Nezaustavljivi pick-up s komforom limuzine

11. lipnja 2020. - 06:18
Toyota

Toyota Hilux zasigurno je najpoznatiji i najdugovječniji pick-up uopće, a prva generacija ovog neuništivog kamioneta pojavila se još daleke 1968. godine.

Trenutačno je aktualna osma generacija ovog pick-upa koja je ovih dana doživjela još jedan upečatljivi redizajn kombinirajući novi dizajn, uključivanje snažnog 2,8-litrenog turbodizelskog motora i poboljšanje cestovnih i terenskih sposobnosti uz veću udobnost, unaprijeđenu opremu kao i proširenu paletu radi povećanja potražnje vozila široke primjene u Europi. Hiluxova nosivost od jedne tone i mogućnost vuče prikolice do 3,5 tona sada su prošireni na sve karoserijske izvedbe s pogonom na četiri kotača.

Obnovljena verzija Hiluxa dostupna je u izvedbama s jednostrukom (Single Cab), produženom (Extra Cab) i dvostrukom kabinom (Double Cab), s ekskluzivnim karakteristikama vanjskog i unutarnjeg uređenja. Japanski pick-up u redizajniranom izdanju zadržao je dosadašnje gabarite pri čemu je dužina za sve verzije ista – 5330 mm, kao i međuosovinski razmak od 3085 milimetara.

Lice redizajniranog Hiluxa je potpuno preoblikovano novim, hrabrim i snažnim trodimenzionalnim izgledom maske hladnjaka i branika, koji značajno pojačavaju nastup ovog pick-upa na cesti, potvrđujući istovremeno njegovu legendarnu otpornost, robusnost i sposobnost vožnje po svim terenima. Dojmljivi vanjski izgled dodatno je naglašen uvođenjem novooblikovanih prednjih i stražnjih svjetlosnih sklopova u LED tehnologiji, novih strojno obrađenih i crnih aluminijskih naplataka od 18 cola te predstavljanjem novih boja karoserije: Emotional Red II, Dark Blue i Oxide Bronze metalik.

Poboljšana unutrašnjost se odlikuje novim dizajnom ploče s instrumentima, i novim, centralno smještenim, zaslonom 8-inčnog infotainment sustava na kojem se nalaze mehaničke upravljačke sklopke radi boljeg upravljanja u svim uvjetima vožnje. Unaprijeđeni multimedijski sustav se odlikuje bržim odzivom softvera i zaslona, te sadrži integraciju pametnog telefona i za Apple CarPlay® i za Android Auto™.

Širok popis opreme uključuje sustav pametnog ključa i pokretanje motora tipkom, satelitsku navigaciju, automatski klimatizacijski uređaj, prednje i stražnje parkirne senzore te ozvučenje s devet zvučnika JBL Premium Sound System koji se odlikuje 8-kanalnim pojačalom 800 W kao i tehnologijom CLARi-Fi. Dodatno naglašavajući ekskluzivnost palete novog Hiluxa, široka ponuda dodatne opreme omogućuje kupcima naknadno prilagođavanje vozila zahtjevima njihovog poslovanja ili slobodnog vremena. Ta oprema uključuje zaštitni kavez, električni aluminijski pokrov, zaključavanje stražnje stranice sanduka, tvrdi krov za sanduk i utičnicu za napajanje od 12 V u sanduku.

Ponuda agregata, barem za europsko tržište, pojačana je novim 2,8-litrenim turbodizelašem snage 204 KS koji se priključuje dosadašnjem 2,4-litrenom "turbaku" sa 150 KS. Za razliku od slabijeg turbodizelaša koji se odlikuje okretnim momentom od 400 Nm između 1600 i 2000 "điri", novi raspolaže momentom od čak 500 Nm pri istom rasponu "điri". S novim turbodizelašem Hilux ubrzava od 0 do 100 km/h za 10,0 sekundi, što je za 2,8 sekunda bolje od postojećeg 2,4-litrenog agregata. Uz to prosječna potrošnja goriva, uz visokokompetitivne performanse mu je 7,8 l/100 km uz emisiju CO2 od 204 g/km po NEDC sustavu.

Ciljajući na najzahtjevnije Hiluxove kupce koji traže vozilo za široku primjenu, novi 2,8-litreni motor će biti dostupan u izvedbama s produženom (Extra Cab) i dvostrukom kabinom (Double Cab), uz mogućnost izbora između ručnog mjenjača sa 6 brzina ili 6-stupanjskog automatskog mjenjača uz koji dolazi i pogon na sve kotače. Za novi Hilux, inženjeri su željeli zadržati legendarne terenske sposobnosti uz istovremeno poboljšanje udobnosti u cestovnoj vožnji.

Radi osiguravanja izvanrednih terenskih sposobnosti, Hilux je jedno od rijetkih vozila i dalje vjernih izvedbi sa šasijom koja bolje izdržava uvijanja i daje veću trajnost. Udobnost i vozne sposobnosti novog Hiluxa su unaprijeđene poboljšanjem ovjesa i sustava servo upravljača. Ovjes je dorađen poboljšanjima prednjih i stražnjih amortizera, poboljšanom konstrukcijom lisnatih opruga i novim spojnicama radi postizanja mirnije vožnje i smanjenja udara prilikom prelaska preko rupa ili izbočina.

Hiluxove terenske sposobnosti, i tako već bez premca, dodatno su unaprijeđene novom elektroničkom funkcijom koja oponaša učinak mehaničkog diferencijala s ograničenim proklizavanjem (na izvedbama s pogonom na dva kotača), smanjenjem broja okretaja motora na praznom hodu s 850 na 680 "điri" te ugođenim odzivom gasa radi boljeg nadzora, unaprijeđenim sustavom stabilnosti (VSC) te novim sustavom nadzora kuta kotača.

Prodaja novog Hiluxa započinje u srpnju u istočnoj, odnosno u listopadu u zapadnoj Europi.

Izdvojeno

03. kolovoz 2020 21:17