Ticker 1

Prijelomna vijest

Ticker 2

StoryEditor
Auto motoKIA K5

Limuzina za globalno tržište: novi motori nude manju potrošnju goriva i veću uglađenost

Piše Zdravko Juričko
13. siječnja 2020. - 07:35

Sportska limuzina K5, koja je nastala kao plod suradnje Kijina tri dizajnerska centra, u SAD-u, Europi i Južnoj Koreji, označava korak naprijed u odnosu na prethodnike. 

Sprijeda je novi model doživio evoluciju “tigrova nosa” s LED farovima, integriranima u masku. Dnevna svjetla pridonose agresivnijem prednjem dijelu, a svoj udio daju i donja maska sa zračnom zavjesom i širim otvorima za protok zraka. Gledajući iz profila, K5 donosi veću dozu mišićavosti i nešto Stingerovih oblina.

U odnosu na prethodnika, K5 je niži 20 milimetara (sada 1445 mm), duži 50 mm (4905 mm), širi 25 mm (1860 mm) i ima 45 milimetara duži međuosovinski razmak (2850 mm). Duži, niži i širi nego prije, K5 na cesti pruža veću stabilnost i veći užitak u vožnji. K5 bit će raspoloživ sa 16-inčnim, 17-inčnim ili 18-inčnim aluminijskim naplatcima i različitim bojama karoserije. GT izvedbe nudit će posebne 19-inčne naplatke i agresivniji prednji i stražnji odbojnik, posebne GT oznake i dvije ispušne cijevi.

Kabina donosi minimalistički izgled s Kijinim najsuvremenijim sustavom infotainmenta, s novim dizajnerskim jezikom koji će ubuduće preuzeti i ostali modeli. Pored 10,25-inčnog zaslona na dodir, nudit će se i Kijina nova 12,3-inčna digitalna instrumentna ploča na kojoj se jasno prikazuju informacije točno ispred vozačeva vidokruga i ceste.

Novi K5 dobio je nove Smartstream motore, te premijerno pogon na sva četiri kotača (AWD). Novi motori nude manju potrošnju goriva i veću uglađenost nego ikad prije. Kia će prvi put u D-razredu na nekim tržištima ponuditi AWD pogon, dok će K5 standardno imati pogon na prednji par kotača. U Južnoj Koreji i u Sjevernoj Americi Kia će nuditi 1.6-litreni T-GDI benzinski motor s tehnologijom vremenski promjenjivog otvaranja ventila (Continuously Variable Valve Duration - CVVD).

Tehnologija upravljanja ventila regulira vrijeme trajanja otvaranja i zatvaranja ventila u skladu s uvjetima vožnje, zbog čega CVVD ostvaruje poboljšanje performansi od četiri posto i pet posto manju potrošnju goriva, dok su emisije smanjene za čak 12 posto. Motor 1.6 T-GDi ima snagu 180 KS, dok najveći okretni moment iznosi 265 Nm, raspoloživ između 1500 i 4500 “điri”. Kao i prošla generacija modela, i novi K5 bit će raspoloživ i s hibridnim pogonom. Svi motori standardno imaju 6-stupanjski ili 8-stupanjski automatski mjenjač, dok će 2.5 T-GDi imati Kijin novi 8-stupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom (DCT).

K5 nudi sustav izbora načina vožnje (Drive Mode Select), koji s različitim podešavanjima ubrzanja, upravljivosti i mjenjačkih odnosa vozačima nudi različite načine vožnje – Smart, Comfort, Eco, Sport i Custom, od kojih svaki nudi drukčije iskorištenje goriva, drukčiju upravljivost ili odziv vozila na vozačeve inpute.

Program za prepoznavanje glasa vozačima omogućava posredovanje različitih naredbi vozilu, npr. upravljanje klima-uređajem, električno podizanje stakala, grijanje upravljačkog obruča, sjedala i stražnjeg stakla, kao i upravljanje audiosustavom. K5 nudit će i 8,0-inčni head-up zaslon, koji projicira putne informacije na malom staklu ispred vozača. Sustav prikazuje upozorenja brojnih sustava asistencije, detalje o brzini vozila te navigacijske upute zavoj za zavojem.

Limuzina K5 donosi brojne pasivne i aktivne sigurnosne i asistencijske sustave koji štite putnike i ostale sudionike u prometu u vožnji. Kijin napredni sustav asistencije ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) smanjuje rizik od ozljeda i stresa tijekom vožnje.

Ovisno o tržištu i stupnju opremljenosti, ADAS će nuditi sljedeće sustave: sustav za sprječavanje naleta (FCA), sustav za upozoravanje na vozila u mrtvom kutu (BVM) s prikazom okoline vozila (SVM) i sprječavanjem sudara s vozilima u mrtvom kutu (BCA), radarski tempomat (SCC) ili navigacijski radarski tempomat (NSCC), sustav za održavanje vozila u voznom traku (LFA), sustav za upozoravanje vozača na dekoncentriranost (DAW) i sustav asistencije na autocesti (HDA), koji automatski prilagođava podešenu brzinu radarskog tempomata ograničenjima brzine na autocestama s upravljanjem i kontrolom ubrzavanja i kočenja vozila, što omogućava održavanje sigurne udaljenosti do vozila ispred i unutar voznog traka.

Prodaja nove limuzine K5, čiji će glavni globalni konkurenti biti Toyota Camry, Honda Accord i Hyundai Sonata, počinje u prvoj polovini godine na većini globalnih tržišta, a zasad još nije poznato hoće li (i kada) među njima biti i Europa.

#AUTO-MOTO#KIA K5

Izdvojeno