StoryEditor
Auto motoVOLKSWAGEN PASSAT

Kralj srednje klase: redizajnirana poslovna limuzina s izvrsno izbalansiranim turbodizelašem

Piše Zdravko Juričko
6. veljače 2020. - 06:22
Tom Dubravec/HANZA MEDIA

Osma generacija Passata predstavljena je još 2014., a usprkos odličnim prodajnim rezultatima, uslijedio je redizajn koji nije toliko vidljiv izvana koliko je promjena napravljeno u unutrašnjosti.

Njemački div iz Wolfsburga ostao je vjeran svojoj logici prema kojoj, izraženom sportskim žargonom, momčad koja pobjeđuje ne mijenja se. Passat je uvijek privlačio svojim diskretnim i pomalo konzervativnim izgledom pri čemu je bio i ostao „kralj srednje klase“, a to je slučaj i s ovom generacijom.

Po pitanju vanjskog izgleda promjena zaista nema puno. Nova je maska hladnjaka koja ima izraženiju rešetkastu strukturu, branici su drukčiji sprijeda i straga, a Volkswagenova uzdanica u segmentu automobila srednje klase dobila je i nova prednja svjetla.

Puno više pažnje posvećeno je tehnologiji, a Passat prvi u Volkswagenu donosi razinu autonomne vožnje razine 2,5 uz pomoć sustava Travel Assist. To znači da automobil u mnogim situacijama, posebno na autocesti može voziti potpuno samostalno do brzine od 0 do 210 km/h (kod ručnog mjenjača to je između 30 i 210 km/h). Vozač mora držati ruke na volanu, no upravljanje, davanje gasa i kočenje automobil će obavljati sam.

Na solidnoj modularnoj platformi, koja je u sličnim gabaritima kao prethodna serija, uz osam centimetara veći međuosovinski razmak osigurala, konačno pravi limuzinski, poslovni komfor na stražnjim sjedalima. Karoserija je proširena na 1832 (+12) i snižena na 1456 (-14) mm. Premda je zadržan gospodski stil, koeficijent otpora zraka smanjen je na samo 0,26. Korištenjem čelika visoke čvrstoće masa je smanjena za 90 kg, a noseća je struktura očvrsnuta za trećinu.

Sve su to preduvjeti za bolje performanse, veću dinamičnost i sigurnost te nižu potrošnju. Dizajn koji jače vuče na luksuz od prethodnog, najavljuje repozicioniranje Passata na više, što se jako dobro vidi u unutrašnjosti. Premda nema iznenađenja, jer je kokpit izvedbom sličan kao u Golfu VII, sve je napravljeno finije i dotjeranije, po mjeri premium segmenta.

Testirali smo verziju s 4-cilindarskim 2,0-litrenim TDI tubodizelašem, koji pri samo 3500/min razvija 150 KS i tu, vršnu snagu zadržava do 4000/min. Pri tom se odmah nameće zaključak kako nema potrebe doplaćivati za verziju od 190 KS, na koju su i veća davanja, jer ova, čini se ima gotovo toliko snage. Ovaj turbodizelski agregat odlikuje i veliki okretni moment od 340 Nm raspoloživ već pri 1750 „điri“ tako da mu ne nedostaje elastičnosti.

Agregat je uparen s odličnim i odavno dokazanim automatskim DSG mjenjačem sa sedam stupnjeva prijenosa i dvostrukom spojkom gdje se brzine mogu mijenjati i ručno. Automatski DSG mjenjač stupnjeve mijenja precizno, šalta brzo, učinkovito i bestrzajno S ovim agregatom i u kombinaciji s DSG7 mjenjačem poslovna limuzina ubrzava od 0 do 100 km/h za 8,7 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 218 km/h. Prosječna potrošnja, prema tvorničkim podacima je 4,4 l/100 km što je ekvivalent emisiji CO2 od 106 g/km.

Cijena modela s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa i 2,0-litrenim TDI agregatom te Business paketom opreme je 32.125 eura, a uz doplate elemente i automatski mjenjač Passat košta 38.755 eura.

#AUTO-MOTO#VOLKSWAGEN PASSAT

Izdvojeno

05. lipanj 2020 08:05