StoryEditor
Auto motoFIAT 500e

Električna verzija talijanske ikone s krajnjim dometom od 320 kilometara

Piše Zdravko Juričko
12. ožujka 2020. - 06:22

Talijanska ikona Fiat 500 u trećem generacijskom izdanju dolazi kao potpuno električni automobil koji će na struju moći prevaliti bez punjenja baterije 320 kilometara. 

Bezvremenski dizajn je i dalje zastupljen, ali da ne bude zabluda nova 500-ica je napravljena od nule i potpuno je novi automobil. Bez obzira na bezvremenski dizajn Fiat 500e donosi brojne novosti, od svjetala pa do krovnih nosača gdje su se Talijani ponovno pokazali kao majstori dizajna.

Što se tiče dimenzija, električna ikona dulja je šest centimetara, a isto toliko je i šira uz međuosovinski razmak koji je narastao za dodatna dva centimetra. Interijer je pak donio 10,25-inčni zaslon, ali i “klavirske” prekidače. Nema ni analogne ploče s instrumentima već je mijenja 7-inčni zaslon. Multimedija je nova, a na popisu opreme sva sila dodataka, pa i stilovi vožnje.

Unutrašnjost električne 500-ice potpuno je nov i elegantan, s jasnim referencama na elemente prve generacije. Poput dizajnera interijera, Style Center je opremio interijer efikasnim raspoređivanjem mase kako bi se postigla jednostavnost, estetika dotjerivanja i vizualna jasnoća.

To su primjer široke i tanke nadzorne ploče i modularnih rješenja za pohranu između dva prednja sjedala na kojima se izvorno nalazi konzola za prijenos, što značajno poboljšava naglašenu udobnost. I za ramena kao i za noge ima više prostora, dok se u ravnu podnicu može smjestiti litijske baterije bez ugrožavanja kapaciteta prtljažnika, koji ostaje nepromijenjen. Rezultat je dobro promišljeno i čistije okruženje, s manje gumba i oštrim, skladnim linijama.

Električni Fiat 500 pogoni elektromotor snage 87 kW ili 118 KS uz pomoć struje koju dobiva iz litijske baterije kapaciteta 42 kWh. S ovim elektromotorom popularni Cinquecento ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,0 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 150 km/h (bez ograničenja).

Domet popularnoga talijanskog električara je 320 kilometara po WLTP ciklusu. Kako bi se optimiziralo vrijeme punjenja, Novi Fiat 500 opremljen je sustavom za brzo punjenje od 85 kW. Primjerice, samo pet minuta potrebno je da se prikupi dovoljna zaliha energije za 50 kilometara, više nego što je potrebno za prosječnu dnevnu upotrebu. A brzi punjač također može napuniti bateriju do 80 posto u samo 35 minuta. Dostupne su i kombinacije za kućno punjenje.

Novi Fiat 500 ima tri načina vožnje: Normal, Range i Sherpa, koji se mogu odabrati kako bi odgovarali stilu vožnje vlasnika. Konkretno, Sherpa način optimizira raspoložive resurse kako bi osigurao siguran dolazak na odredište. Sherpa način vožnje radi na nekoliko komponenti kako bi se smanjila potrošnja struje na minimum, a sve kako bi se osigurao udoban i bez stresa dolazak do odredišta postavljenog na navigacijskom sustavu ili najbliže stanice za punjenje.

Baš poput “himalajskog šerpe”, koji je zadužen za čitavu ekspediciju i vodi ga do odredišta, ovaj način vožnje prilagođava različite parametre: najveću brzinu ograničenu na 80 km/h, akceleratora, kako bi se smanjila potrošnja energije te deaktivacija klima sustava i grijanih sjedala (vozač ih ima mogućnost aktivirati u bilo kojem trenutku). “Normal” način rada bliži je vožnji automobilom s motorom s unutarnjim izgaranjem, dok način rada “Range” aktivira funkciju “jedna pedala”. 

Odabirom ovog načina vožnje praktički se može voziti novi 500 samo papučicom gasa. Zapravo, otpuštanje uzrokuje mnogo veće usporavanje nego kod normalnog motora s izgaranjem, gotovo kao da ste pritisnuli papučicu kočnice. U svakom slučaju, treba pritisnuti papučicu kočnice kako bi se automobil potpuno zaustavio.

#AUTO-MOTO#FIAT 500E

Izdvojeno

30. svibanj 2020 18:23