StoryEditor
Auto motoPREZENTACIJA

Četvrta generacija Honde Jazz stigla je na hrvatske ceste

Piše Zdravko Juričko
30. lipnja 2020. - 07:56

Uz karakteristike koje ga krase od 2001. godine (kvalitetna izrada, maksimalno iskorišten prostor, praktičnost i jednostavnost), sada je tu i napredni e:HEV hibridni sustav tako da je početna cijena japanskog multipraktika 179.990 kuna. U skladu s ovom filozofijom, dizajn kompletnog automobila nije se bitno promijenio od prve generacije, posebno kada se pogleda bočna silueta vozila. Zanimljivo je da uz "običnu" inačicu Jazz dolazi i u SUV verziji također s hibridnim pogonom s dodatkom Crosstar.

Dimenzije novog Jazza nisu se mijenjale kada je u pitanju širina vozila (1694 mm) ili međuosovinski razmak (2517 mm), ali je lagano porastao u dužinu, za 14 mm, na ukupno 4044 mm. Niži je 24 mm tako da mu je ukupna visina 1526 mm. Kad je u pitanju SUV verzija Crosstar, ona je 46 mm dulja od "običnog" Jazza (4090 mm), 31 mm šira (1725 mm), te 30 mm viša (1556 mm). Razlike u odnosu na standardni Jazz najviše su vidljive na izgledu prednje maske, ali i naglašenim crnim blatobranima.

Osebujan vanjski dizajn prati isto takva unutrašnjost. Novi dizajnerski izričaj Japanaca osobito je dopadljiv. Drukčije nešto, a opet tako smireno i jednostavno. Jedino su kroz pakete oprema (Comfort, Elegance, Executive) vidljive i značajne promjene u detaljima. Executive paket dolazi u verziji s crnim krovom, bez obzira na boju ostatka vozila (bi-Tone). Upotrebom tanjih i bolje postavljenih A-nosača postignuta je veća vidljivost s vozačeva položaja, čemu pomažu niže postavljena instrumentna ploča i kompletna prednja armatura.

Udobnost je povećana upotrebom novih sjedala koja se više ne izrađuju sustavom S opruga, već s potporom saća u području leđa, a bočni nosači su ojačani kako bi se poboljšao prijenos tereta. Debljina u predjelu stražnjice također se povećava za tri centimetra. Pomicanje spremnika goriva ispred prednjih, a ne stražnjih sjedala daje veću iskoristivost straga, tako da "čarobna sjedala" omogućuju presavijanje pa se dobije ravno dno prtljažnika, ali i podizanje prostora za sjedenje kada se zadnji red sjedala pretvori u svojevrsni prostor za prijevoz raznih prtljaga.

Pogonski agregat novog Jazza i Jazz Crosstara kombinacija je 1,5-litrenog benzinca od 97 KS (131 Nm okretnog momenta) i dva elektromotora, od kojih jedan služi kao generator (70 kW/95 KS), a drugi kao pogonski motor (80 kW/109 KS uz okretni moment od 253 Nm). S naprednim hibridnim sustavom Jazz ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,4 sekunde uz prosječnu potrošnju od 3,6 l/100 km, što je ekvivalent emisiji CO2 od 82 g/km.

Veliki naglasak stavljen je i na tehnologiju, odnosno povezivanje automobila, multimediju s vanjskim izvorima. Novi višenamjenski zaslon donosi daleko lakše rukovanje kada se ruka odmara na dijelu nadzorne ploče. Jednostavniji izbornik omogućuje dvostruko brže navođenje, a zahvaljujući korištenju aplikacije My Honda na pametnom telefonu, neke se funkcije mogu daljinski kontrolirati.

Ako je prostranost adut Jazza, onda je to svakako i sigurnosna oprema. Jazz se može pohvaliti CMBS sustavom prevencije sudara, sustavom upozorenja pri napuštanju prometnog traka, sustavom prepoznavanja znakova, inteligentnim limitatorom brzine, sustavom aktivnih dugih svjetala i čitavim nizom iz SENSING paketa aktivne opreme. Osim toga, Jazz četvrte generacije ima čak 10 zračnih jastuka, a novost je i središnji zračni jastuk, smješten u vozačevu sjedalu.

Novi Jazz i službeno je dostupna u domaćim salonima, a početni model Jazz 1.5 Hybrid Comfort dostupan je od 179.990 kuna. Za Crosstar izvedbu u Executive paketu treba izbrojiti 223.990 kuna.

#AUTO-MOTO#HONDA JAZZ#HONDA JAZZ CROSSTAR

Izdvojeno

02. srpanj 2020 08:23