Ticker 1

Prijelomna vijest

Ticker 2

StoryEditor
Auto motogospodar prstenova

Četvrta generacija Audijeva kompakta: iza progresivnog dizajna karoserije kriju se mnoge inovacije iz visoke klase 

Piše Zdravko Juričko
22. ožujka 2020. - 17:20
Audi

Nova, četvrta generacija Audija A3, kao treći najvažniji njemački igrač u premium segmentu kompaktne klase, stiže dvije godine nakon Mercedesa A klase, te godinu dana nakon BMW-ove serije 1.

Upravo je Audi s modelom A3 1996. godine uspostavio segment premium kompaktnih automobila, a sada s četvrtom generacijom koja je sportska, digitalizirana i potpuno povezana, ulazi u ravnopravnu borbu s najvećim konkurentima. Iza progresivnog dizajna karoserije novog modela A3 Sportback kriju se mnoge inovacije iz visoke klase, primjerice informacijsko-zabavni sustav, ovjes i funkcije za pomoć u vožnji.

Što se tiče izgleda, ponavlja se priča kao sa svakim novim Audijem posljednjih godina. Na osnovi prepoznatljivih elemenata po tko zna koji put osmišljen je tipičan i snažan izgled lišen ekstravagancije, ali opet ima nešto svoje i svježe. Detalji poput svjetala LED Matrix i velikih naplataka, ali i visokih bokova, pritom su bitni vizualni i funkcionalni faktori snažnog izgleda.

LED Matrix svjetla sastoje se od mreže LED segmenata u tri puta pet rasporedu te kreiraju specijalne svjetlosne potpise po kojima je A3 odmah prepoznatljiv. Široka Singleframe prednja maska i veliki otvori za zrak ističu dinamični karakter ovog premium kompaktnog automobila.

Petrovratna karoserija ima nešto i veće dimenzije. Dugačka je 434 centimetra (+3 cm) i široka 182 cm (također +3 cm), ali zadržava visinu od 143 centimetra, jednu od najnižih u kompaktnoj klasi, što za sobom povlači i već poznatu nešto nižu poziciju sjedenja i blagi sportski dojam.

Međuosovinski razmak kompaktne modularne platforme MQB veći je četiri centimetra i sa svojih 264 cm i širim tragom kotača također ostavlja dojam sportskijih proporcija, ali prostraniju i komforniju unutrašnjost. Ovisno o položaju stražnje klupe, kapacitet prtljažnika je između 380 i 1200 litara, a podnica prtljažnika može se postaviti na različite visine. Na zahtjev su dostupna stražnja električna podizna vrata, kojima se upravlja pokretom noge.

Na početku prodaje novi Audi A3 Sportback nudit će se u izvedbama s tri motora, dva turbodizelska i jednim turbobenzincem. Benzinac je 1.5-litreni TFSI sa 150 KS s kombiniranom potrošnjom goriva od 4,8 do 5,1 l/100 km (kombinirana emisija CO2 od 111 do 116 g/km.

Turbodizelaši su obujma dvije litre, s tim da slabiji 2.0-litreni TDI razvija snagu od 116 KS uz kombiniranu potrošnju goriva od 3,5 l/100 km i emisije CO2 emisije od 92 do 96 g/km. Snažniji 2,0-litreni TDI razvija 150 KS uz prosječnu potrošnju od 3,7 do 3,9 l/100 km (emisija CO2 od 98 do 103 g/km). Svi motori impresioniraju svojim velikim okretnim momentom i uglađenim radom.

Ove izvedbe motora će se na početku proizvodnje kombinirati s prednjim pogonom. Snaga će se prenositi preko 6-stupanjskog ručnog mjenjača ili brzog 7-stupanjskog S-tronic mjenjača, čija je ručica dizajnirana kao kompaktna ručica. Vozač je za kontrolu osnovnih funkcija mjenjača može gurati ili povlačiti. Nakon početka prodaje, Audi će postupno proširivati ponudu s novim izvedbama motora, uključujući elektrificirani pogon i inačice s quattro pogonom.

Ovjes novog A3 Sportback s four-link stražnjom osovinom za motore od 150 KS je sportski i uravnotežen, kombinirajući udobnost vožnje s dobrom dinamikom. Na zahtjev, ovjes je dostupan sa sustavom prilagodljive tvrdoće, koji istovremeno spušta karoseriju za 10 milimetara. Svaki amortizer se stalno prilagođava uvjetima na cesti, situaciji u vožnji i postavkama Audi drive select sustava dinamičnog upravljanja, kreirajući široki raspon postavki između jako udobnog naginjanja i agilnog upravljanja.

Sa sportskim ovjesom koji je dio serijske opreme sa S line vanjštinom, a inače se može odabrati kao opcija, fokus je, jasno, na agilnom upravljanju. Zbog kruće postave ovjesa i amortizera i činjenice da je vozilo spušteno za 15 milimetara, ovaj kompaktni model osigurava još izravniji kontakt s površinom ceste.

Opremljen s Audi pre sense prednjim sustavom, asistentom izbjegavanja prepreke i asistentom promjene vozne trake, A3 Sportback pomaže spriječiti nesreće s drugim sudionicima u prometu i serijski nudi visoku razinu sigurnosti. Dodatni sustavi pomoći, kao što su upozorenje kod izlaska iz prometnog traka i upozorenje kod izlaska iz vozila, kao i asistent kod bočnog prometa straga i sustav pomoći pri parkiranju, dostupni su kao opcija.

Adaptivni tempomat u obliku adaptive cruise controla poznat je iz viših klasa. On pomaže u održavanju brzine i udaljenosti do vozila ispred i pomaže prilikom navođenja na voznu traku pomoću blagih intervencija u elektro-mehaničkom sustavu upravljača.

Informacijsko-zabavni sustav

MMI operativni koncept pokreće nova, treća generacija modularne informacijsko-zabavne platforme. Njena snaga računanja je deset puta veća nego kod prethodne izvedbe te provodi sve zadatke u svezi povezivanja, uključujući telefoniju i Audi connect usluge s LTE Advanced brzinom, a uključuje i integriranu Wi-Fi spojnu točku.

Individualne postavke mogu se spremiti u šest korisničkih profila, od kontrola klimatizacije i položaja sjedala do često korištenih navigacijskih odredišta i medija. DAB+ digitalni radio dio je serijske opreme, a online ili hibridni radio nude se kao opcija. Navođenje na rutu je još lakše i fleksibilnije.

Primjerice, navigacija nudi predviđanja razvoja prometne situacije, satelitske slike visoke rezolucije s Google Earth servisa i detaljne 3D modele mnogih europskih gradova. Audi connect usluga obogaćuje točke interesa s fotografijama, radnim vremenom i opaskama korisnika.

#AUTO-MOTO#AUDI A3

Izdvojeno