StoryEditorOCM
ShowbizFIT MEDO

Popularni hrvatski trener, zadužen za besprijekorno tijelo Jelene Rozge, preobrazbu Anamarije Asanović, našoj novinarki otkriva čega se žene užasno boje, ali i što najčešće žele

25. listopada 2022. - 21:51

Ovo je obično razdoblje kada mnogi ambiciozno krenu vježbati, ali mnogi svoj skromni sportski put završe već debelo prije božićnih praznika. Krenu oni nadobudno, ali već drugi, treći tjedan “uleti” nešto prvi put, pa drugi put, i te tanke fitnes niti brzo popucaju.

Mnogi znaju taj osjećaj, i sami su ga vjerojatno iskusili, a ponešto o tome zna i Ante Burazin, poznatiji kao Fit Medo, fitness trener kojem su brigu o vlastitoj figuri prepustili mnogi, pa i naše slavne osobe poput Jelene Rozge ili Anamarije Asanović.

U svome poslu vrlo je popularan, a iskustvo ga je dovelo do toga da lako može procijeniti tko će brzo dignuti ruke od tjelovježbe, a tko će zasukati rukave pa što bude-bude...Tko radi s ljudima štošta i nauči o njima, pa ni Fit Medo nije iznimka.

Bolje se puno ne vezati

image
Toni MIJAČ

-Trener prije svega mora biti odličan psiholog. Dosta razgovaram sa svojim klijentima, slušam ih, savjetujem, jer nekad je potrebna samo lijepa riječ da se osobu motivira. Iskustvo me naučilo da već kroz prva dva tjedna znam prepoznat hoće li klijent odustati ili strpljivo raditi.

Saznam štošta o ljudima; s kim se bude, kako im se zove kućni ljubimac, zašto su ljuti na mamu tog dana…Ljudi vam se otvore te uz to što ste trener, kažem, postanete i psiholog. Ljudi često sami sebi zadaju ograničenja i misle da nešto ne mogu, da je nedostižno, a nisu ni pokušali kako treba. Zato sam ja tu da im budem potpora i netko uz koga se osjećaju sigurno na putu prema zdravom načinu života i lijepo oblikovanom tijelu.

Najizazovnije je postići to da klijent počne percipirati trening kao nešto što mu je sastavni dio dana, nešto što čini za sebe i svoje zdravlje. Ponosan sam i kad vidim kako polako odbacuju loše prehrambene navike i okreću se zdravijim izborima. I meni je izazov vidjeti hoću li uspjeti u tome, kaže nam splitski trener sa zagrebačkom adresom koji je u svom sportsko-psihološkom angažmanu naučio i poneku životnu lekciju.

- Bolje i mudrije je kada se trener i klijent ne vežu puno jedan za drugog jer onda brzo “izgoriš” i nećeš moći dugoročno raditi ovaj posao. Klijent kako dođe tako i ode; prestane trenirati kad hoće iz njemu znanih razloga. I to je u redu, sve je to posao - kaže nam Burazin po čijim kriterijima treba trenirati minimalno tri puta tjedno.

image
Toni MIJAČ

Njegova preporuka su treninzi srednje visokog intenziteta u trajanju od 60 do 75minuta, velika prokrvljenost mišićnih skupina, držanje visokog broja ponavljanja s optimalnim opterećenjima.

- Volim rad u superserijama, to mi daje kondicijski angažman, a treninzi su većinom povezani radom više mišićnih skupina po treningu. Trening uvijek počinjem laganim zagrijavanjem na traci te trbušnjacima, zatim slijedi glavni dio treninga s težinama.

Pitamo našeg sugovornika kako stoji s nerealnim ciljevima svojih klijentica. Dođu li, recimo, kao što frizeru dođu sa fotkom željenog friza, i njemu s fotkom Gisele ili Heidi Klum i kažu: Ja bih izgledala ovako! Spusti li takve odmah na zemlju ili ima blaži pristup?

- Zna biti i tih situacija, pogotovo u današnjoj eri Instagrama i društvenih mreža, gdje je sve vizualno i konstantno smo bombardirani time. Muškarci su dosta nerealniji kad je u pitanju postizanje fitness ciljeva, često bi u mjesec dana htjeli doći do ogromnih mišića. Fitnes je putovanje na duge staze, to treba biti životni stil, a s time dolaze i rezultati.

Naravno svačije tijelo je drukčije, zato i pristup treba biti individualan. Zato im kažem: Idemo napravit od tvoga tijela najbolje što možemo. Gisele i Heidi su cijeli život u treningu i u režimu prehrane, a mojim klijenticama je teško pojmiti količinu posvećenosti koja je potrebna da bi se do toga došlo, nadovezuje se on.

Nema ništa preko noći

Govori nam kako ljudi najčešće ne shvaćaju važnost prehrane. Griješe u računanju kalorija, naravno na način da ih unose (pre)više. Trenirati, naglašava, ne znači da poslije možeš jesti što god, koliko god. Zato mnogi i lako odustanu jer očekuju da će se tko zna što dogoditi nakon par odlazaka u teretanu.

- Kad postanu svjesni da rezultati ne dolaze preko noći, često bude gotovo. Isto tako upravo ih vlastiti rezultat i napredak motiviraju za nastavak treniranja - kaže on.

Zanimalo nas je još nešto; je li istina ili mit da žene najviše vole vježbe za stražnjicu i trbuh i zašto mnoge zaziru i od utega; što još ne vole, ali bi trebale pošto-poto zavoljeti kako bi postigle ono što hoće?

- Prvo vježbe za stražnjicu pa sve ostalo, imam nekoliko klijentica koje bi samo to radile cijeli trening, a kad spomenem vježbe za gornji dio tijela kreće panika!

image

‘Treniranje je proces, a svi bi do cilja preko noći‘

 

Toni MIJAČ

Jasno je, dakle, što vole a što ne. Strah od “muškobanjastog” izgleda, i kriva predodžba da će postati bodybuilderice ako počnu dizati utege je ono što ih najviše muči.

Uložim vremena koliko god je potrebno da objasnim da to ne ide tako; žena nema dovoljnu količinu testosterona za izgradnju mišića velikih kao kod muškaraca, stoga uz pomoć utega postaje samo vitkija i fit. Strah od utega će uvijek mučiti žene, većini je prvo pitanje: “Hoću li se nabildati?”.

Dosta ih misli da će ih trening s utezima pretvoriti u The Rocka ili Hulka, stoga provode sate i sate na kardio-spravama. Misle kako će tako postići idelanu žensku figuru što je totalno krivo.

Kardio-vježbe će sagorijeti tjelesnu masnoću, ali lijepo oblikovane ruke i noge te ravan trbuh daje trening s utezima! Stoga uvijek kombiniram kardio, utege i vježbe snage s vlastitim tijelom, pojasnio je trener Ante, kojeg pitamo, barem onako generalnio, tko je u sportu dosljedniji - muškarci ili žene?

’Život na vagi’ - životni san

- Bitno mi je da osoba da 100 posto na treningu, ali moram bit realan, žena će se u više slučajeva pokušat izboriti da napravi lakšu verziju određene vježbe, dok je muškarac odradi bez puno “žuganja”. Žene će prije pokušati otkazati trening, muškarci su i tu dosljedniji, ali sve je to individalno. Mnogima sam pomogao u transformacijama i to je najljepši dio svake fitnes priče.

Fitnes nema veze s godinama, bitna je samo volja za radom i dobra energija, smatra Splićanin, koji sebe ocjenjuje strogim trenerom.

- Dajem sve od sebe da osoba uspije u svom cilju, ali ako osobu nešto koči i nije sama sa sobom “načisto”, nijedan trener tu ne može pomoći. Ovo je proces, a svi gledaju samo kraj priče - poentira Burazin.

Palo nam je napamet da ga pitamo prati li “Život na vagi” i bi li volio biti sudionikom tog ili sličnog projekta, a Ante se sav ozario:

- Biti trener “Života na vagi” je moj životni san! Slobodno stavite ovo u naslov, pošaljimo poruku u svemir, možda se i ostvari!

Rozga voli vježbe za ruke

Kakav stil treninga najviše voli Jelena Rozga, što joj nije “baš, baš”?

- Svaki klijent, bio javan ili ne, ima određeni cilj, a moja uloga je pomoći mu da kvalitetnije i brže ostvari taj cilj. Jelenu upravo pripremam za turneju koja dolazi, želim da je spremna kondicijski za tako jedan zahtjevan koncert kao što je onaj u Areni.

Primjer treninga - kardio za zagrijavanje, trbušnjaci, glavni dio treninga s težinama za određene skupine mišića koje radimo taj dan i na kraju istezanje. Jelena jako voli sve vježbe za stražnjicu i ruke.

Cheat‘ obrok po zasluzi

- Proteini su jedini gradivni dio našeg makro-nutritivnog sustava. Ostalo sve predstavlja energiju (ugljikohidrati i masti). Moja omiljena jela su obroci od mesa.

Dnevni jelovnik je najčešće omlet od bjelanjaka, salata, odrezak (piletina/puretina/beefsteak) ili losos, proteinski napitak (whey protein), rižina ili zobena kaša, kuhana riža ili krumpir.

Treba izbjegavati rafinirane šećere i masnoće. Ljudi vole “comfort food” jer im u tom trenu daje osjećaj sigurnosti i i trenutne sreće. Osjećaju se dobro jedino tih 5 minuta dok to jedu.

Proteinske čokoladice su uvijek dobar izbor umjesto raznih kolača. Strog sam prema klijentu koliko je on strog prema sebi, sve zavisi što se želi postići, ali svakako sam za neki “cheat” obrok, ali kad se zasluži.

Split? Možda u budućnosti

Razmišlja li o povratku u rodni Split?

- Split je moj grad, grad sporta, glazbe, ljubavi! Najlipši grad.

Povratak? Trenutno ne, ali jednom u budućnosti nije isključeno, ipak su mi roditelji u Splitu - koji su mi sve na svitu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. ožujak 2023 00:42