
Voli je i mlado i staro, a sve što ona dotakne, narodski rečeno – pretvara u zlato! Maji Šuput Tatarinov ponekad 24 sata nisu dovoljna da u tom danu ispuni sve što je naumila jer spisak njezinih dnevnih obveza popriličan je.
Bilo da se radi o poslovnom sastanku, snimanju audicijskih emisija za novu sezonu “Supertalenta”, promociji novog proizvoda u sklopu brenda Majuskha ili večernjem koncertu.
Čuvanje 1,5-godišnjeg sinčića Blooma ne računamo jer to su neke druge, još slađe brige.
Uspješna pjevačica i poduzetnica upravo je dobila lutkicu sa svojim likom, potez kojim se ne može pohvaliti nijedna zvijezda na našim prostorima, a upravo je lansirala i novu kolekciju za njegu beba i djece, čiji je ambasador Majin sin.
Njezina karijera traje još od sredine devedesetih godina prošlog stoljeća, kada se pojavila kao prateća plesačica u Velininom spotu za pjesmu “Sherry, sherry”.
Na glasu je kao jedna od naših najradišnijih pjevačica, a s kime bismo najbolje mogli razgovarati o tajni uspjeha Maje Šuput nego s njom samom.
Dobili smo je dok se prošlog tjedna vozila prema Dubrovniku, gdje ju je te večeri čekao samo još jedan od mnogobrojnih nastupa koje ovog ljeta ima po cijeloj regiji.
Od pjevačice u bendu Enjoy do neprikosnovene kraljice svadbi, uspješne poduzetnice, TV voditeljice i lica mnogih reklama... Kako biste vi objasnili fenomen Maje Šuput?
- Teško je na to ukratko odgovoriti jer se radi o 25 godina aktivnog rada. Vjerujem da je najveća tajna u neumornosti, nevjerojatnoj želji, snazi, volji i naravno – talentu. Jer ipak na kraju dana ne možeš imati toliko sreće.
Mislim da se tajna krije i u tome što sam oduvijek igrala fer i iskreno. Ljudi mi često znaju kazati da sa svima pričam onako kako se ponašam na televiziji. Stvarno nikad ne lažem! Imam i izraženu jaku socijalnu inteligenciju, znam s ljudima.
Ponekad vozim rubno, a da nikad ne prijeđem granicu. Tako da sa mnom nikad nije dosadno. Dovoljno sam bila simpatična publici u mjeri da me zavole i stariji i mladi.
KOD RODITELJA OKRENU FILM
Drago mi je što me djeca toliko vole, to mi je uvelike pomoglo u mnogim aspektima – i televizije i mog brenda Majushka. Puno se puta dogodi da ta djeca i kod svojih roditelja okrenu na pozitivnu stranu neku njihovu predrasudu.
Jeste li prije dvadesetak godina, kad ste započinjali glazbenu karijeru, zamišljali da ćete opstati toliko dugo na glazbenoj sceni?
- Nećete mi vjerovati, ali kad sam počinjala pjevati nisam se željela baviti glazbom. Nije me to uopće zanimalo. Počela sam pjevati iz ljubavnih razloga, jer sam bila zaljubljena u bubnjara grupe u kojoj sam tada bila.
Nisam niti pomišljala na pojam slave niti mi je ona interesirala. Sigurno nisam zamišljala da ću imati svoj brend ili da ću biti bukirana po godinu i pol dana unaprijed. Nisam baš imala toliko samopouzdanja i vjere u sebe.
Međutim, s vremenom se sve to nekako počelo razvijati u lijepu priču. Počneš dobro zarađivati, pa ti se to još više svidi (smijeh). Posla je uvijek bilo tako da nisam imala strahove u smislu što će biti sutra...
Koliko je na odluku da se bavite glazbom utjecao vaš pokojni tata, glazbeni menadžer Boris Šuput?
- Tata je oduvijek htio da se bavim pjevanjem, a ja sam mu govorila da nikad neće gledati taj film, jer ne želim biti javna osoba. Imala sam vrlo loše mišljenje o pjevačicama. Bio je to bunt i inat jedne tinejdžerice.
Govorila sam kako nema šanse da pjevam. Zanimalo me plesanje i gluma, kojom se i dandanas želim baviti. Nadam se da će se to dogoditi jednog dana. Odrastala sam s pjevačima, svi oni najpoznatiji bili su od jutra do mraka kod nas doma.
U pidžami bih trčala prema njima. Nisam ih doživljavala poznatima ni smatrala bitnima. Kad sam odlučila da ću malo nastupati u bendu u kojem mi se sviđao bubnjar, tata je shvatio da bi me u tom trenutku mogao pridobiti, da može nešto prelomiti u meni. Napravio je sve da mi karijera krene.
Prvi javni nastup imala sam na Dori, koja je tada, kao i danas, bila naš najgledaniji festival. Došla sam tamo bez ikakvog iskustva i utakmica u nogama, kamoli škole pjevanja.
Potom je išao nastup za nastupom, gostovanja u zabavnim TV emisijama. Išla sam davati intervjue za sve moguće radiopostaje i novine. Svaki dan sam imala nešto, a gaža je bilo od prvog dana, jer smo bili cover bend i pjevali pjesme drugih izvođača.
Sjećam se da je slogan na videokazeti koju je tata dijelio organizatorima koncerta bio: Hit do hita, bolje od originala!
Odakle vam tolika energija za svakodnevne nastupe, pjevanje na svadbama...? Da ste uvijek tako dobre volje.
- Više ne znam što bih rekla kad me jedno sto ljudi to dnevno pita. Otkud ti toliko energije, na čemu si ti...? Ona klasična pitanja. Otkad znam za sebe me to pitaju. Svaki put kad legnem u krevet umorna, priljubim se, ili kako bi mi u Zagrebu rekli, “prištekam” uz svoje dijete. Osjećam se tada kao auto na struju koji je na rezervi došao doma.
Kad se prislonim uz Blooma, napunim energiju za iduću vožnju. Od nastupa do nastupa punim se od sina – on je moja energija! Naravno da sam sad umornija kad imam dijete. Dođem kući po noći dok Bloom spava i budim se s njim. Spavam manje nego inače. I prije sam spavala minimalno.
Ali opet dođem na pozornicu, čak i onda kad sam mrtva umorna. Mase ljudi vrište, dižu ruke u zrak. Dobijem i od njih energiju.
Koliko spavate dnevno?
- Kad nemam nastup i slobodna je noć idem spavati oko ponoći i budim se oko sedam. U najboljim uvjetima, što ovisi o Bloomu, spavam šest sati, a zapravo u većini slučajeva manje od četiri sata, i to pogotovo ako je radni dan.
Jednostavno, kad živiš život pjevačice, putuješ svaku večer u drugo mjesto, život ide puno brže nego da si cijelo vrijeme doma pa ne znaš što bi sa sobom. Čekaš film, seriju, odlazak na neku svadbu... Ja nikad nemam priliku nešto čekati.
Svaki mi je dan nešto!
TV TEKST UČI NAPAMET
Jeste li već bukirani za svadbe u idućoj godini?
- Lagano se popunjava spisak. Imamo dosta rezerviranih termina, neki su još slobodni. Najgore mi je kad kažem da smo rasprodani pa se ljudi boje nazvati. Tako da slobodno vi nazovite, naći ćemo termin za vas. U interesu nam je da budete zabavljeni (smijeh).
Birate li pažljivo projekte u kojima ćete sudjelovati?
- Apsolutno. Već sam pet godina na Novoj TV, a za “Supertalent” mogu reći da je moj najdraži projekt. Uz to je i jedna od najgledanijih emisija na našim televizijama. Stvorila sam bazu na Novoj TV i tamo često razgovaram o tome što bih radila, a što ne. Nećete mi vjerovati kad kažem koliko ljudi iz produkcije znaju biti uvjerljivi.
I kad kažem da “neću” – nagovore me i slome, pa mi na kraju bude drago. Prihvatila sam voditi “Tvoje lice zvuči poznato” kad je bila korona. Nisam tada nastupala i još sam bila trudna pa sam tako vodila emisiju sve do 20 dana prije poroda. Tu sam se prvi put susrela s voditeljskim angažmanom.
Drago mi je da sam se okušala u voditeljskom poslu. Mislim da to dobro radim, bez gafova... Ljudi ne znaju da se za tekst za emisiju od tri i pol sata pripremaš danima. Ja sam sve ono što sam izgovorila u dvije sezone showa naučila doma napamet. Tolika sam štreberica, eto!
Nije baš jednostavno jer za svaku emisiju morate naučiti čak 60 stranica. Imate kartice za pomoć, ali bojala sam se da će gledatelji pomisliti da sam došla nespremna ako gledam u njih. Nisam ni znala da me pamćenje još tako dobro služi.
Mislila sam da to ne mogu. Kad sam ostala trudna, shvatila sam kako dosta zaboravljam. Guglala sam i došla do pojma “mamnezija”. Što znači da zaboravljate kad ste trudni. Brinulo me kako ću naučiti cijelu emisiju. Ne biste vjerovali, i mamneziju sam stjerala u kut. To mi je bila najbolja škola za “Ples sa zvijezdama”.
Moram vam sad priznati kako sam taj show u više navrata odbila voditi iz razloga jer su emisije išle uživo nedjeljom, a ja imam dosta gaža vikendom. Stvarno nije zezancija tri i pol sata voditi živ program. Zaista! Odbila sam produkciju jedno sto puta samo iz tog razloga. Naravno da su me slomili.
Pa su me i moji najbliži suradnici poput Marka Grubnića nagovarali. Nije mi nimalo žao što sam pristala. To mi je iskustvo života! Ponosna sam na sebe jer sam to izgurala bez zamuckivanja, gluparija... Ispalo je stvarno dobro, dobila sam mnogo komplimenata.
Još ne znam kako sam izdržala taj tempo jer sam dolazila na snimanje iz svih krajeva Hrvatske. Pjevala sam na svadbi do šest ujutro, a već u podne morala sam biti u studiju Jadran filma na generalnoj probi.
Koliko ljudi imate u svom timu?
- Puno. Imam različite timove. Jedan je zadužen za nastupe, drugi za televiziju, treći za Majushku... Svi su ti ljudi dugo sa mnom i uglavnom ne mijenjam svoje suradnike osim ako se ne dogode neke nepredviđene okolnosti.
Bitno mi je da se dobro osjećam u krugu tih ljudi i ne bih mogla raditi s nekim tko mi ne odgovara. Kad nema negativne energije puno se lakše dođe do dobrih rezultata. Nešto što vi vidite u nekoliko minuta, mi smo to pripremali 555 puta.
Kako ste odlučili baciti se i u poduzetničke vode?
- Uvijek sam mimo pjevanja potezala na druge strane. Takvog sam duha, smatrala sam ako si talentiran, da je glupo ne raditi i ne zaraditi. Ne uzeti sve što ti život pruža. Nikad nisam shvaćala da netko može samo sjediti i ne raditi ništa. Osim kad je čovjek na godišnjem odmoru.
Uvijek ima posla za onoga tko hoće raditi. Tko neće radit taj će vječito kukati da nema. Kad smo kod Majushke, moj muž mi je stalno govorio kako moram imati nešto za djecu koja me slušaju i vole. Stalno su mi govorili da žele imati nešto moje. Onda smo napravili test pa prvo krenuli s manjim proizvodima poput kapa i majica. Vidjeli smo da to dobro ide pa smo napravili mikrofon.
Mislila sam da će ga kupovati samo roditelji za djecu, ali sam se prevarila. Majushka mikrofon je postao pravi brend jer se koristi u svim prigodama – od team bildinga, do rođendana, djevojačkih i momačkih zabava... On je hit hitova! Sigurno ga neću maknuti iz asortimana još dugo. Trebate samo pumpati i pumpati da biste se širili.
Kasnije smo došli do kozmetike, napravila sam svoj parfem Shu Shu, svi ste čuli za njega, barem preko reklame. Saponia je napravila čitavu liniju omekšivača i deterdženata prema mome mirisu. S novim proizvodima idemo uskoro i to do te mjere da ne znam kako ću stići sve izreklamirati.
NE PERU ME PARE, NEGO EGO
Ide jedno ludo doba za Majushku. Od kozmetike, gadgeta, do dječjih igračaka... Morat ću proširiti tim. To me sve veseli jer kad pogodiš dobar proizvod, nije da me pere imat ću para, već mi proradi ego. Nadam se samo da neće opet biti korone i zatvaranja jer me to dosta usporilo u poduzetničkim vodama.
Koliko su vam društvene mreže pomogle na putu prema uspjehu? Vodite li ih sami?
- One jako puno pomažu u mom poslu jer se ljudi mogu informirati o svemu, primjerice kad je koji koncert. Majushku sam podigla na ovo što je sada s nula kuna marketinga. Sve sam odradila pomoću svog Instagrama.
Okej, ja jesam javna osoba, pa je time lakše, ali zaista su društvene mreže trenutno broj jedan što se marketinga tiče. Pogotovo ako ti ljudi vjeruju i ako imate puno pratitelja. Sve vodim sama, nekad je to dobra slika, nekad malo lošija.
Kod mene Instagram stvarno to znači jer sve svoje objave puštam instantno, u trenu kad se i događaju. Nema mi smisla objaviti danas nešto što se dogodilo jučer. Ako sam uspjela uloviti dobru sliku super, ako ne, objavit ću i malo lošiju.
Bitno mi je da ljudi vide da sam tu. Najviše novca potrošim na stajlinge, jer je zlatno pravilo Instagrama da istu odjeću ne objavljujete više puta. Tako da samo za Instagram moram kupiti novu haljinu. Ili bolje da kažem – haljine (smijeh). Skup sport, ali ima smisla. Instagram mi je hobi, koristim ga dok sam na putu ili dok beba spava.
Dozirate li ponekad pojavljivanje u medijima?
- Znam kako ljudi razmišljaju i ovo će sad zvučati čudno – ali jako doziram! Da se odazovem svakom pozivu za intervju, netko bi uzeo pištolj i ubio bi me koliko bih bila prisutna. Tako da doziram. Jer nema potrebe da se pojavljujem puno.
S druge strane, u medijima sam svaki dan zahvaljujući Instagramu. Tamo dignem sliku i većina portala to prenese pa imate osjećaj da sam stalno u medijima. A realno, nisam to dala nekom mediju, nego sam stavila na Instagram.
Ima li trenutaka kad poželite da niste javna osoba?
- Svaki dan kad odem među svoje prijatelje poželim da sam nepoznata, anonimna osoba. Svaki dan! A kad idem raditi, opet poželim biti ja. Kad zaista želim mir i odmor, onda otputujem. I onda sam samo obična žena i majka. Zato je taj godišnji odmor savršenstvo. Vraćam se tada na tvorničke postavke.
Mogu izgledati kako ja želim, baljezgati što hoću... Super mi je to.
Smeta li vam kad se u javnosti često polemizira o vašem izgledu ili ne obraćate pozornost na to?
- Meni vam to baš nije jasno, ali stvarno. Stalno netko nešto piše o mom izgledu. A gotovo uvijek sam na televiziji, doslovno me možete svaku nedjelju vidjeti. I to ne da me gledaš samo u široko, nego kad je krupni kadar, vidiš mi boru, usta, nos...
Ili da ne kažem kako me svaki dan mogu vidjeti u drugom gradu. Slikam se sa svima razmazana poslije svirke i bez frizure. Ja baš ne mogu biti pristupačnija nego što jesam. Nemam pojma što je ljudima tu čudno. Bit ću uskoro opet na televiziji svake nedjelje, pa se nadam, ovo sad ironično govorim - da će ljudi baciti neki komentar.
Što vas najviše motivira?
- Realno, najviše me motivira uspjeh. Često mi ljudi kažu kako možeš toliko raditi, odakle ti snaga za sve to...? Uzbuđuje me pomisao da netko drugi to ne može, a ja mogu. Sad će vjerojatno neki psihijatar imati objašnjenje (smijeh). Motivira me to da mogu još i više. Želja za još!
Tu dijagnozu sigurno ima još ljudi i nisam jedina. Kad bi me netko pitao zašto bih voljela nastaviti u ovakvom tempu spomenula bih i sina, jer lijepo je kad djetetu možete priuštiti svašta. Sama pomisao da ću mu ostaviti nešto jako je motivirajuća.
Ne mogu opet kazati da toliko radim samo zbog Blooma. Radim jer sam idiot, radoholičar, tako volim... Sama motivacija za mene je uspjeh.
EUROSONG ISPRED ARENE
Na što najviše trošite zarađeni novac?
- Kao i svi, na hranu i osnovne životne potrepštine. I na malo luksuza. Sad dok radim ne trošim doslovno na ništa osim na hranu i piće. Kad imaš dijete troškovi ti stalno rastu. Kao da postoji neka rupa koja stalno nestaje.
No, trošila bih ja i da imam puno manje. I dalje bih išla jesti u restoran, ali onaj koji je jeftiniji. Pila bih jeftinije vino. Sigurno bih se u avionu vozila ekonomskom klasom, kao što sam se i vozila cijeli život.
Spavala bih u nekom jeftinijem smještaju. I sigurna sam da bi mi bilo sjajno. Kad radiš kao konj onda i potrošiš na bolje restorane, vino, avionsku kartu i smještaj. Novac ode kako god okrenete, uvijek se lova potroši.
Eurosong ili zagrebačka Arena? Što biste više voljeli?
- Eurosong. Ipak je veća fora da te gleda toliko milijuna ljudi. Eurosong je Eurosong, bio i ostao.
Što biste poručili onima koji žele uspjeti u šoubizu?
- Puno je savjeta, jedan od njih definitivno je ulaganje. Kad je glazba u pitanju, ona se danas gleda i sluša. Mora sve to izgledati na visokom nivou. Nije prihvatljivo da pjevačica ima istu haljinu kao i djevojka u prvom redu publike. Tako nikad nije bilo i ne može biti. Mora postojati scenska garderoba.
Dobar videospot! Dobra pjesma! Frizura, make up! Sve to košta. Samo kad kreneš s ulaganjem već ti je zlo, a nikad ne znaš hoće li ti se vratiti. Ima jedna dobra stara poslovica koje se ja držim. Ona glasi: Moraš dat da bi imao!
Pa eto, krenimo od toga. Na kraju dana, tko ne riskira, ne profitira. Ako uz to još dodate dva začina koji se zovu sreća i talent - tko zna gdje će vas put odvesti...