Scena Mozaik

VOLKSWAGEN T-ROC 1.0 TSI DESIGN

Moderan i funkcionalan SUV: oduševljava dizajnom, voznim svojstvima i mnoštvom tehnoloških noviteta

VOLKSWAGEN T-ROC 1.0 TSI DESIGN

Nakon Touarega i Tiguana treći SUV, doduše trenutno najmanji u Volkswagenovoj gami je T-Roc s dužinom od 423,4 centimetra. T-Roc je pozicioniran ispod Tiguana te se također temelji na modularnoj platformi (MQB).

Premda koriste konstrukcijski zajedničku osnovu, posjeduju potpuno samostalni izgled karoserije i unutrašnjosti vozila. Zahvaljujući već opjevanoj MQB platformi, tim stručnjaka mogao je realizirati vrlo dinamične proporcije novog SUV-a T-Roc.

Volkswagen je napravio automobil koji je s jedne strane moderan, a s druge izuzetno funkcionalan. Drugim riječima unosi sklad između autentičnih off-road elemenata te dinamike i urbanih elemenata. Pripadnost SUV obitelji Volkswagena ne može mu se poreći, no isto tako, odlikuje se samostalnim dizajnom koji je jedinstven u segmentu.

T-Roc je novo lice u mnoštvu crossover modela. Inačica s pet vrata, po želji dostupna je s prednjim pogonom ili pogonom na sve kotače, spajajući suverenost SUV-a s agilnošću sportskog kompaktnog vozila uz jedinstveni karakter koji je nemoguće zamijeniti s nekim drugim.

To je automobil koji se jednako dobro snalazi u urbanom svijetu i na dužim dionicama. Atletske vanjske dimenzije i progresivni vanjski dizajn na raspolaganju imaju jedanaest vanjskih boja, četiri boje krova i ukupno 24 kombinacije dekora.

Odlično pogođeni dizajn koji na pravi način prenosi sve elemente modernog SUV vozila, prenesen je i u unutrašnjost i upravo je u tom dijelu T-Roc uspješniji od svojih konkurenata. Osim što je unutrašnjost prostrana i po pitanju dizajna je specifična pri čemu su spojene avangarda i visoka funkcionalnost.

Model s pet vrata dolazi s prtljažnikom od 445 litara (najvećim u segmentu), sedam različitih dekora u boji te cockpitom koji je u velikoj mjeri digitaliziran i umrežen. T-Roc je prvi SUV u klasi s opcijskim digitalnim instrumentima Active Info Display nove generacije. Zajedno s infotainment sustavima u staklenom dizajnu na taj način nastaju digitalno vidno polje i razina rukovanja.

U svom segmentu T-Roc je liga za sebe. Dio njegove serijske opreme u paketu Design čine sustavi Front Assist sa City funkcijom kočenja u slučaju nužde i prepoznavanjem pješaka, sustav zadržavanja vozila unutar voznog traka Lane Assist te sustav automatskog održavanja razmaka ACC do brzine od 210 km/h, kao i već odavno poznati ESP (elektronski program stabilnosti koji uključuje ABS, EDS, ASR i MSR).

Na testu smo imali baznog T-Roca sa 1.0-litrenim TSI turbobenzincem od 116 KS raspoloživim između 5000 i 5500 okretaja u minuti, a uz okretni moment od 200 Nm između 2000 i 3500 „điri“. Riječ je o poznatom 3-cilindarskom motoru s turbopunjačem koji se već od ranije ugrađuje i VW Golfa i Seat Aronu, a koji se bez problema nosi s masom novog crossovera od 1270 kilograma.

Uparen je sa sjajnim i vrlo preciznim 6-stupanjskim ručnim mjenjačem koji se odlično uklapa u kombinaciju s prednjim pogonom. S ovim agregatom novi urbani „roker“ ubrzava od 0 do 100 km/h za 10,1 sekundu i postiže maksimalnu brzinu od 187 km/h. Pri tom mu je prosječna potrošnja, prema tvorničkim podacima, 5,2 l/100 km premda je u realnosti ipak nešto veća.

Na autocesti T-Roc povuče bez problema i preko dozvoljenog ograničenja, ali to iziskuje i veću potrošnju goriva koja se penje i do 9 litara na 100 kilometara. T-Roc je na cesti vrlo tih bez obzira na velike brzine i njegovu visinu. Zvučna izolacija je napravljena gotovo pa perfektno tako da se specifičan zvuk motora s tri cilindra gotovo ni ne čuje.

Testni model sa spomenutim baznim turbobenzincem, osnovnim paketom opreme i 6-stupanjskim ručnim mjenjačem košta 18.935 eura, što je nešto više od konkurencije za nekih tri tisuće eura.

Međutim, ovaj crossover zaista ostavlja izvrstan dojam u odnosu na konkurenciju, pa treba vidjeti kako će njegova početna cijena utjecati na prodaju. S obzirom na to da je T-Roc koji smo imali na testu imao i dosta dodatne opreme, cijena mu je u konačnici skočila na 24.380 eura.

Tehničke karakteristike

Motor: 3-cilindarski, turbobenzinski, 12V

Obujam: 999 ccm

Snaga: 116 KS pri 5000-5500/min

Okretni moment: 200 Nm pri 2000-3500/min

Mjenjač: ručni, 6 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4234 x 1819 x 1573 mm

Međuosovinski razmak: 2590 mm

Prtljažnik: 445 l

Ubrzanje: 10,1 s

Najveća brzina: 187 km/h

Potrošnja: 4,6/5,2/6,1 l/100 km

Cijena: testni model 18.935 eura, s doplatama 24.380 eura

Naslovnica Mozaik