Scena Kultura

drugo izdanje projekta radionice suvremenog plesa i plesnog filma u splitu

Dijalog vidljivog i nevidljivog: počinje drugi Xontakt

drugo izdanje projekta radionice suvremenog plesa i plesnog filma u splitu

− Plesni filmovi bez titlova filmovi su dubokih unutarnjih dijaloga, izražajne drame i proživljavanja tema iz svakodnevice kroz koreografiju − kaže Nela Sisarić

Konačno ponovno ples u Splitu! Naime, u utorak počinje drugo izdanje projekta XONTAKT − radionice suvremenog plesa i projekcije plesnog filma i videa u Splitu, koja traje do 6. listopada na Maloj sceni Doma mladih i u Kinoteci Zlatna vrata, u organizaciji Centra za pokret.

Projekt XONTAKT istražuje područje u kojem ples pronalazi dodirnu točku s pokretnim slikama, te i ovo izdanje, kao i prošlogodišnje, objedinjuje plesne radionice i projekcije plesnog filma.

− Prikazat ćemo nagrađivane dugometražne plesne filmove, kao što su “Nora” redatelja Davida Hintona o životu južnoafričke plesačice iz Zimbabvea, i “What are you going to do when you get out of here?” slovenskog kazališnog kolektiva EN KNAP, kojima ćemo otvoriti prvi dan projekcija u Kinoteci, u četvrtak u 20 sati. Izabrali smo filmove koji ne prikazuju plesače kao ekstravaganciju, a izlaganje pred kamerom nije samo radi prikaza plesnog tehničkog umijeća, nego one koji u fokusu imaju teme iz svakidašnjeg života − kaže Nela Sisarić, koordinatorica projekta.

Tijekom drugog dana prikazat će se ostvarenja srednjometražnog filma plesnih kolektiva iz Kanade – Kaeja d’Dance s filmom “Old Country”, te “Streetcar” Nicka de Penciera, plesni film “Divadlo” španjolske plesne skupine Erre Que Erre, te hrvatski “Colour Lab” zagrebačkog tima koji čine Maša Kolar, Vladimir Končar i Zoran Marković.

Tri radionice

− Svi ti plesni filmovi, bez titlova, filmovi su dubokih unutarnjih dijaloga, izražajne drame i proživljavanja tema iz svakodnevice kroz koreografiju plesača kao glavnih aktera − tvrdi Sisarić.

Treći dan započet će kratkim eksperimentalnim filmovima u kojima koreografi, plesači i videoumjetnici prikazuju istraživanja kroz tijelo kao medij. Bit će i retrospektiva hrvatskog plesnog filma od 1951. do danas i predstavit će se isječci povijesnih filmova Milka Šparembleka i Vere Maletić, ali i suvremeniji videoradovi kazališnih skupina i plesača poput Montažstroja, Irme Omerzo, Matije Ferlina i drugih.

U okviru projekta održat će se radionice suvremene plesne tehnike na Maloj sceni Doma mladih, koje počinju u utorak u 12 sati. Bit će ih tri − radionice s osnovama tehnike release i floorwork Simone Bertozzi (koja se predstavila i na 25. tjednu suvremenog plesa), zatim radionica “sigurnog gibanja” Axis Syllabusa plesnog pedagoga Barisa Mihcija, suradnika i učenika Freya Fausta, te radionica Anne Cecile Chane-Tun, mlade plesačice s dugogodišnjom karijerom na flamanskim scenama.

− Suvremeni je ples umjetnost koja ima svoju dugogodišnju publiku i scenu, svoja pitanja koja mijenjaju i modeliraju percepciju/pažnju publike i autore da bi vodili dijalog onog vidljivog i prepoznatljivog u sjećanju, i onog nevidljivog, nagovještaja budućeg u potpisanom autorskom djelu − zaključuje Sisarić.

Ana Jerković

Naslovnica Kultura