StoryEditorOCM
Promo arhivTURISTIČKI PARADOKS

Cjelogodišnji turizam ne može se doseći bez suradnje s poduzetnicima, a splitski ugostitelji nemaju uvjete za ulaganje<br />  

Piše Promo
25. rujna 2019. - 11:22

Mnoge turističke destinacije teže produljenju sezone, kako se turizam ne bi svodio samo na dva ili tri ljetna mjeseca u godini. Hrvatska ima puno toga za ponuditi tijekom cijele godine, ali nema jasnu turističku strategiju, što otežava daljnji razvitak eno-gastro ponude. Da bi se moglo ulagati i planirati, potrebno je imati i pravnu sigurnost, ističe Udruženje ugostitelja Split. Ako se novac uloži u određeni projekt, ne smiju se događati ad hoc izmjene bilo kakvih ključnih pravilnika - projekt propada, potencijalno i cijela tvrtka, urušavaju se radna mjesta, a novac je bačen u vjetar.

Za ozbiljne investicije, kakve su nam potrebne u splitskom turizmu, potrebno je ono što se u drugim europskim zemljama podrazumijeva, a to je poštivanje potpisanog ugovora, kao i ugovaranje na duži rok. Gosti koji dolaze u post sezoni žele prvenstveno bogatu gastronomiju, jer u tom razdoblju ne računaju na sunce i kupanje u moru. A u inovativnu gastronomsku ponudu potrebno je uložiti.

Kongresni i poslovni turizam može se iskoristiti za produljivanje sezone, no u inozemstvu Hrvatska i dalje nije prepoznata kao destinacija koja bi mogla zadovoljiti potrebe korporativnih sastanaka i “team-buildinga” velikih kompanija i upravo se na brendiranju zemlje kao takve mora još puno raditi. Izuzetak od ove teze je jedino Dubrovnik koji je apsolutni lider u regiji.

Potrebno je obratiti pažnju i na samu specifičnost destinacije kako bi današnjim turistima mogli predstaviti što aktualniju ponudu koja odražava njihove želje. Gradsko okruženje ne pruža mogućnosti poput berbe grožđa u postsezoni ili razvitka cikloturizma kao aktivnosti koje savršeno prezentiraju lokalni način života, napominje Udruženje ugostitelja Split. Život u Splitu, a posebno u jezgri, može se prezentirati samo kroz urbanu infrastrukturu, kojoj štekati zasigurno pripadaju, okupljajući sve koji čine grad onakvim kakav u suštini jest – gostoljubiv, topao i zabavan.

Osmišljavanje grada s tim ciljem ne služi samo poticanju turističkih dolazaka, prije svega u smislu gostiju koje ne pokreće masovni turizam, već i stvaranju sadržaja za domaće stanovnike. Velik dio ponude već je otišao iz gradske jezgre u shopping centre na periferiji. Preostali, prije svega ugostiteljski, sadržaji jedini ostaju na raspolaganju građanima. Kako bi to ostali i izvan sezone, potrebno je sagledati planiranje korištenja javnih površina i iz tog kuta. Naravno, rješavanje pitanja poput sigurnosti prometnica, pravne utemeljenosti projekata kao što je privremeni autobusni kolodvor i nedostatka parkirnih mjesta trebao bi biti prioritet u povećanju kvalitete života u jezgri.

Udruženje ugostitelja Split želi potaknuti dijalog u potezu gradska vlast – građani i time ostvariti uvjete za multisektorsko osmišljavanje budućih planova i odluka, koji velikim dijelom utječu i na razvoj post sezone. Split kao cjelina mora odlučiti hoće li se usmjeriti na masovni turizam čije će posljedice sanirati vatrogasnim polumjerama ili na stvaranje poduzetničke klime koja će poticati održiv turizam od kojeg će i grad i stanovnici imati više koristi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. travanj 2024 19:25