Prilozi Auto moto

RENAULT MEGANE RS TROPHY

Brutalno divlja jurilica: 300 KS i maksimalna brzina od 251 km/h

RENAULT MEGANE RS TROPHY

I treća generacija Renault Meganea RS dobila je svoju Trophy inačicu s osnaženim motorom i u sustavom upravljanja na sva četiri kotača (4Control). Prema interesu kupaca RS Trophy je postao vruća roba na koju će se trebati čekati. 

Krovni spojler, bočni otvori na stražnjem odbojniku, kao i ogroman difuzor u njegovu podnožju, zaslužni su za dodatni učinak aerodinamike na stabilnost pri većim brzinama, ali i na atraktivan izgled cestovne jurilice. Upadljivi izgled RS Trophyija dodatno pojačava metalik žuta boja koja zahtijeva poseban dugotrajni postupak nanošenja.

Naravno, srce ovog sprintera na „raketni“ pogon je benzinski 1,8-litreni motor s četiri cilindra koji je dobio veći turbopunjač s keramičkim kugličnim ležajevima za smanjenje inercije i brže reakcije uz maksimalnih 200.000 „điri“. Kako bi se smanjio negativni efekt filtra za čestice složen je novi ispušni sustav koji je lakši za čitav kilogram, a na radost svih poklonika dobrog zvuka u završni prigušivač ugrađena je elektroklapna koja mijenja geometriju ispuha.

Uz novu elektroniku koja upravlja motorom rezultat je okruglih 300 „konja“, te najveći okretni moment od 400 Nm pri 3000 „điri“ (420 Nm s automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom). Serijski dio opreme postalo je sportsko Cup podvozje, prednji samoblokirajući Torsenov diferencijal, 19-colni naplatci s Bridgestone Potenza gumama, te bimetalni diskovi s Brembo kliještima.

Upravljanje na sva četiri kotača (4Control) jedna je od specifičnosti novog Meganea RS. Iza ove oznake krije se sustav koji do 60 km/h (100 km/h u programu Race) stražnje kotače zakreće suprotno od prednjih (maksimalno do 2,7 stupnjeva), a pri većim brzinama pomiču se (jedan posto) u istom smjeru kao i prednji.

Trophy je u odnosu na Cup verziju dobio 20 „konja“, 5 km/h veću krajnju brzinu, a za 0,1 sekundu bolje ubrzava do 100 km/h. Ali to je samo privid, jer je tajna u brzini kojom napada i izlazi iz zavoja odupirući se G silama, kontroli koji pružaju upravljač i kočnice, ali i u ovjesu koji drži kotače priljubljene za podlogu.

No, Trophy nije stvoren samo za pistu. Svojom snagom i voznim osobinama puno užitka pružit će i u svakodnevnom prometu. Izborom programa Neutral motor postaje blaži i tiši, kao u normalnom automobilu, ali dovoljno je samo malo inzistirati na gasu i brzine postaju zakonski kažnjive.

Dovoljno okomit i izdašnog hoda u dubinu i visinu, upravljač presvučen kožom i alkantarom dobro je profiliran i dimenzioniran. RS monitor pruža obilje podataka, ali u vožnji nisu upotrebljivi. Središnji, digitalni dio instrumenata grafikom i prikazom informacija prilagođuje se izabranom programu vožnje.

Ručica mjenjača pravilno je postavljena i krasi je precizan, kratak hod praćen ugodnim osjećajem pri „šaltanju“. Pod nogama su pedale s metalnim papučicama i pravilno postavljen oslonac za lijevu nogu, a za parkiranje i poneku ekshibiciju zadržana je i klasična ručna kočnica.

Stražnja sjedala pružaju uobičajenu dozu komfora, a sprijeda se sjedi dva centimetra niže u pravim sportskim sjedalima prilagođenim za H pojaseve koji su nažalost prilično skupa stavka dodatne opreme (19.200 kuna). Unatoč paprenim performansama i upadljivom izgledu, prtljažnik je zadržao karakteristike klasične za izvedbe Meganea (384/1247 litara), a umjesto rezervne gume u podnici je subwoofer.

Testni RS Trophy bez doplata košta 37.495 eura. Međutim, bogata i skupa dodatna oprema podigla mu je cijenu na 45.290 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbobenzinski, 16V

Obujam: 1798 ccm

Snaga: 300 KS pri 6000/min

Okretni moment: 400 Nm pri 3000/min

Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva

Pogon: prednji

Dimenzije: 4360 x 1880 x 1430 mm

Međuosovinski razmak: 2670 mm

Prtljažnik: 348/1247 l

Ubrzanje: 5,9 s

Najveća brzina: 251 km/h

Potrošnja: 10,3 l/100 km

Cijena: testni model 37.495 eura, s doplatama 45.290 eura

Naslovnica Auto moto