Prilozi Auto moto

MAZDA CX-30

Novi crossover napravljen na istoj platformi kao i najnovija generacija 'trice', a gama Skyactiv motora kombinira dobre vozne osobine i umjerenost u potrošnji goriva

MAZDA CX-30

Mazdin novi SUV, pomalo iznenađujuće oznake, CX-30 upotpunjuje ponudu ovog japanskog proizvođača automobila. 

Radi se o SUV-u kompaktnih dimenzija koji je u Mazdinoj gami popunio prazninu između popularnog modela CX-3 i znatno većeg, te odavno provjerenog modela CX-5.

Bilo bi logično da je kompaktni SUV ponio naziv CX-4, ali to nije napravljeno zbog toga što je još 2016. godine na kinesko tržište lansiran model sa spomenutom oznakom. Imati koncepcijski vrlo sličan, a tehnološki zapravo sasvim različit model istog naziva na europskom tržištu donijelo bi samo popriličnu zbrku tako da je CX-30 postao drugi iz palete nove generacije japanskog proizvođača, nakon nove Mazde 3.

Dimenzijama koje podrazumijevaju dužinu od 4395 milimetara, širinu od 1795 mm, visinu od 1540 mm uz međuosovinski razmak od 2655 milimetara Mazda CX-30 dovoljno je kompaktna da se dobro snalazi u skučenim gradskim prostorima, a opet je dovoljno prostrana i prilagodljiva da nije samo gradski automobil.

Prtljažnik se također može uklopiti u različite profile putovanja s obzirom na to da raspolaže prtljažnim prostorom osnovnog obujma od 430 litara, a preklapanjem naslona stražnjih sjedala taj se volumen povećava na 1406 litara. Utovarni prag je nizak, a vrata prtljažnika otvaraju se široko, što olakšava utovar krupnijih komada prtljage.

Minimalizam, dinamika i elegancija elementi su Kodo dizajna. Prednji dio novog crossovera odražava elegantnu, ali smionu osobnost. Prednja i stražnja svjetla također odišu elegancijom, dok LED svjetla naglašavaju cilindrični oblik svjetlosnih sklopova. Poklopac motora ima novu unutarnju strukturu koja apsorbira energiju, a dizajnirana je tako da odmah u početku ublažava udarac u glavu prilikom naleta na pješaka i postepeno smanjuje silu udara.

Unutrašnjost je kvalitetna i izrađena vrlo precizno, kao i što dolikuje jednom japanskom automobilu. Kokpitom dominira 8,8-inčni zaslon multimedije, a instrumentna ploča ima analogne i digitalne prikaze. Gornji dio table s instrumentima ima pokrov u obliku krila. Kokpit je simetričan i usredotočen prema vozaču što osigurava još bolji položaj za upravljačem i pogled na instrumente.

Skyactive arhitektura vozila uz udobnost i komfor pridonosi manjim emisija ispušnih plinova kao i manjoj razini buke koja dopire u kabinu. Spoj pametnih tehnologija između ostalog objedinjuje i-Activ pogon na sve kotače te G-Vectoring Control koji kontrolira raspodjelu okretnog momenta između prednjih i stražnjih kotača. Najnovija gama Skyactiv kombinira dobre vozne osobine i umjerenost u potrošnji goriva, dok precizno koordinirano i-Activ AWD i G-Vectoring Control omogućavaju još ugodniju vožnju.

Ponuda motora uključuje najnovije Skyactiv benzinske i dizelske agregate uključujući novi Skyactiv-X koji kombinira performanse benzinca s odzivom dizelaša. Riječ je o benzincu od 180 KS koji bi tek trebao stići na naše tržište, CX-30 sa spomenutim motorom trebao bi startati od 197.585 kuna. Puno zanimljiviji su poznati motori iz nove Mazde 3, a riječ je o 2,0-litrenom benzincu od 122 KS i 1,8-litrenom dizelašu od 116 KS.

Benzinski 2,0-litreni Skyactiv-G isporučuje 122 KS uz okretni moment od 213 Nm pri 4000 “điri” te prosječnu potrošnju 6,2 l/100 km. Do “stotke” ubrzava za 10,6 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 186 km/h. Verzija Mazde CX-30 Skyactiv-G 2.0 donosi inteligentni sustav Mazda M Hybrid kojim se potiče veće smanjenje potrošnje goriva. Sustav deaktivacije cilindara isključuje dva od četiri cilindra u motoru u situacijama manjeg opterećenja.

Skyactiv-D 1,8-litreni dizelaš sa 116 KS i 270 Nm okretnog momenta između 1600 i 2600 “điri” u prosjeku troši 5,1 l/100 km, a za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba mu 10,8 sekundi. Maksimalna brzina mu je 183 km/h. Oba agregata dolaze u kombinaciji sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem ili 6-stupanjskim automatskim mjenjačem, te s izborom između prednjeg ili pogona na sva četiri kotača.

Mazdin i-Activsense paket naprednih sigurnosnih tehnologija pomaže vozaču da uoči i izbjegne potencijalne opasnosti. Mazda CX-30 opremljena je trima najnovijim značajkama aktivne sigurnosti: sustavima za nadzor vozača, za upozorenje na bočni promet sprijeda i za pomoć u vožnji u gužvi na autocesti.

CX-30 donosi prilagodljiva glavna svjetla, praćenje mrtvog kuta, nailazeći promet straga, upozorenje prilikom nenamjernog napuštanja prometnog traka i sustav zadržavanja u njemu, prepoznavanje prometnih znakova, inteligentan tempomat, praćenje budnosti vozača...

Cijena osnovnog modela Mazde CX-30 starta od 173.320 kuna, s 2,0-litrenim benzincem od 122 KS, ručnim mjenjačem sa šest brzina i prednjim pogonom.

 

Cijena od 173.320 kuna

Početna cijena nove Mazde CX-30 je 173.320 kuna i to je osnovni model s benzincem od 122 KS i prednjim pogonom, te 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Iznad je paket Plus s kojim, ovisno o vrsti mjenjača (ručni ili automatski) te pogona (prednji ili na sva četiri kotača), varira između 186.810 i 228.694 kune.

Startna cijena snažnijeg Skyactiv-X benzinca od 180 KS je 197.585 kuna, a raspon cijena kreće se između 197.585 i 250.294 kune. Osnovna dizelska verzija modela CX-30 košta 191.590 kuna, dok je najskuplji model s dizelašem od 116 KS, automatskim 6-stupanjskim mjenjačem i pogonom na sve kotače čija cijena je 259.784 kune.

Naslovnica Auto moto