Prilozi Auto moto

Premium segment

Njemačko 'sveto trojstvo': Mercedes-Benz u prvih sedam mjeseci najprodavaniji u Dalmaciji, evo u kojoj županiji ih se najviše vozi

Premium segment

U proteklih sedam mjeseci na hrvatskom tržištu prodano je 3056 novih automobila iz premium segmenta koji čini “njemačko sveto trojstvo” Mercedes-Benz, BMW i Audi. 

U tom razdoblju Audi je prodao 1115 novih vozila, što je 36,5 posto tržišnog udjela u premium segmentu. Na drugom je mjestu BMW s 975 novih registracija (31,9 posto), dok je Mercedes-Benz treći s 966 prodanih primjeraka (31,6 posto).

Međutim, kad se gledaju rezultati u četiri dalmatinske županije (Splitsko-dalmatinska, Šibensko-kninska, Zadarska i Dubrovačko-neretvanska), plus Ličko-senjska županija, u kojoj djeluje Jolly Autoline, u prvih sedam mjeseci ove godine najuspješniji je brend u Dalmaciji bio Mercedes-Benz, čiji je zastupnik za to područje upravo Jolly Autoline.

U spomenutih pet županija prodano je 168 primjeraka novih modela Mercedes-Benza, što je u odnosu na 966 novih registracija u čitavoj Hrvatskoj tržišni udio od 17,39 posto u premium segmentu. U Dalmaciji plus u Ličko-senjskoj županiji Mercedes je imao spomenutih 168 novih registracija, što je 38,36 posto tržišnog udjela. Drugi je Audi sa 154 prodana nova primjerka (35,16 posto), a treći je BMW sa 116 (26,48 posto).

Kad se gledaju rezultati po pojedinim županijama, naravno u premium segmentu, Mercedes-Benz bio je najprodavaniji u Šibensko-kninskoj županiji s 47 novih registracija, što je tržišni udio od čak 90,38 posto u odnosu na ukupnu prodaju od 52 nova primjerka. Jer, Audi je registrirao četiri vozila, a BMW samo jedno novo. Gledajući u globalu u odnosu na čitav premium segment u Hrvatskoj, to je udio od 4,86 posto.

U Zadarsko-kninskoj županiji Mercedes je u prvih sedam mjeseci registrirao 37 novih vozila, što je od ukupno 95 novih registracija u toj županiji 38,95 posto. Audi je prodao 39 primjeraka, a BMW 19, te je u toj županiji udio u premium segmentu 41,05, odnosno 20,0 posto. Prodaja Mercedesa u ukupnom broju novih premium registracija u Hrvatskoj u Zadarsko-kninskoj županiji iznosi 3,83 posto tržišnog udjela.

U Splitsko-dalmatinskoj županiji prodana su 192 nova premium vozila, pri čemu je Mercedes-Benz imao 55 novih registracija ili 28,65 posto udjela. Audi je ostvario 91 novu registraciju (47,40 posto), a BMW 46 (23,96 posto). U ukupnom udjelu broja novih premium registracija u Hrvatskoj, Splitsko-dalmatinska županija po pitanju Mercedesa ima tržišni udio od 5,69 posto.

U Dubrovačko-neretvanskoj županiji prodana su 93 nova premium vozila, od kojih je 28 Mercedes-Benzovih (30,11 posto). Na prvom je mjestu BMW s 48 primjeraka (51,61 posto), dok je Audi treći sa 17 vozila (18,28 posto). U odnosu na čitavo hrvatsko tržište premium vozila, u prvih sedam mjeseci na Mercedes-Benz u Dubrovačko-neretvanskoj županiji otpada 2,90 posto.

Ličko-senjsku županiju sa šest prodanih premium automobila (Audi 3, BMW 2, Mercedes-Benz 1) ne treba previše analizirati.

Naslovnica Auto moto