Prilozi Auto moto

TOYOTA COROLLA TS 2.0 HYBRID SPORT

Testirali smo: obiteljski karavan, ali i sportaš po potrebi

TOYOTA COROLLA TS 2.0 HYBRID SPORT

Najnovija, 12. generacija Toyote Corolle dolazi u tri karoserijske izvedbe s hibridnim sustavom (hatchback, sedan i karavan), a nakon 12 godina ukinuto je i ime Auris, koje je unosilo dosta zabune u Toyotin kompaktni segment.

Vraćen mu je stari naziv Corolla po kojem je ovaj japanski kompakt poznat širom svijeta. Riječ je o vrlo popularnom Toyotinu modelu koji se prvi put našao na tržištu daleke 1966. godine, a od tada je prodan u više od 46 milijuna primjeraka. Sada je napravljen veliki iskorak u pogledu dizajna, voznih osobina i približavanja premium segmentu po dizajnu i opremi.

Na testu smo imali karavan službenog naziva Touring Sports (TS) koji je bio opremljen najnovijim 2,0-litrenim hibridom Dynamic Force od 180 KS. Najsnažnija hibridna inačica u karavanskoj verziji ugodno nas je iznenadila performansama, ali i prosječnom potrošnjom.

Radi se o kombinaciji 2,0-litrenog benzinskog 4-cilindarskog motora snage 153 KS i sinkronog elektromotora od 40 kW pri čemu je hibridni sklop uparen s e-CVT, elektronički upravljanim bezstupanjskim mjenjačem. Benzinca krasi okretni moment od 190 Nm, raspoloživih između 4400 i 5200 “điri”.

Ukupna izlazna snaga hibridnog pogonskog sklopa je 180 KS s kojim Corolla Touring Sports ubrzava od 0 do 100 km/h za 8,1 sekundi, što je čak tri sekunde brže od slabijeg hibrida. Krajnja brzina ovog modela je 180 km/h i ona je istovjetna slabijem hibridu.

Osim što je živahniji od hibrida ukupne snage od 122 KS, snažniji HSD sustav omogućava znatno uzbudljiviju sportsku vožnju. Na otvorenoj cesti jurnjava se pretvara u pravi vozački užitak, što je do sada bilo nepojmljivo za hibridna vozila. Karavan se vozi vrlo uvjerljivo i lagano, a zavoje prolazi kao na tračnicama. S obzirom na masu od 1,5 tona hibridni sustav se bez problema nosi s karoserijom u paketu Sol, a potrošnja je zaista minimalna.

Razlika u dužini između Touring Sports (karavan) i limuzine je samo dva centimetra u korist karavana koji je duljine 465 centimetara, dok je limuzina duga 463 cm. Međuosovinski razmak im je isti i iznosi 2700 mm, uz napomenu kako karavan ima veći prtljažnik. Na prednjim sjedalima mjesta ima dovoljno, a ni straga ne nedostaje prostora.

Bez problema se mogu učvrstiti dvije dječje autosjedalice, dok u prtljažnik, u kombinaciji s 2,0-litrenim HDS sustavom, koji je nešto manji i broji 581 litru (slabiji hibrid raspolaže s 591 litrom u prtljažniku), mogu stati dupla dječja kolica za blizance. Stoga atraktivan karavan može biti idealno rješenje za obiteljske potrebe s manjom djecom, ali i kasnije kad porastu.

U kokpitu dominira veliki zaslon osjetljiv na dodir, no u Toyotinu stilu još uvijek ima i mnogo tipki. Tu su i atraktivni i vrlo funkcionalni digitalni instrumenti. Dojam kvalitete materijala i izrade je na mnogo višoj razini nego kod prethodnika.

Karavan je standardno opremljena sofisticiranim funkcijama i sustavima najnovije tehnologije Toyota Safety Sense.

Novi aktivni sigurnosni paket uključuje sustav automatskog kočenja kod opasnosti od sudara (PCS) druge generacije s detekcijom pješaka tijekom dana i noći, te biciklista samo pri dnevnom svjetlu, adaptivni tempomat (ACC), sustav upozorenja na napuštanje prometne trake (LDA), sustav prepoznavanja prometnih znakova (RSA) i automatsku izmjenu dugih i kratkih svjetala (AHB), kao i LTA sustav napredne podrške u vožnji (Lane Trace Assist).

Testni model bio je s paketom Sport, iznad kojeg je samo Executive. Ovako opremljen Toyotin kompaktni hibridni karavan košta 28.465 eura, pri čemu je u cijenu već uračunat akcijski paket od dvije tisuće eura. S doplatom za panoramski SkyView krovni otvor, Head-up displej i navigacijom cijena testnog modela je 31.055 eura.


Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, atmosferski benzinski + elektromotor

Obujam: 1987 ccm

Snaga: 153 KS pri 6000/min

Okretni moment: 190 Nm pri 4400-5200/min

Elektromotor: 40 kW; Okretni moment: 202 Nm

Ukupna snaga: 180 KS pri 6000/min

Mjenjač: e-CVT

Pogon: prednji

Dimenzije: 4650 x 1790 x 1435 mm

Međuosovinski razmak: 2700 mm

Prtljažnik: 581/1591 l

Ubrzanje: 8,1 s

Najveća brzina: 180 km/h

Potrošnja: 3,6/3,9/4,0 l/100 km

Cijena: testni model 28.465 eura, s doplatama 31.055 eura

Naslovnica Auto moto