Prilozi Auto moto

TOYOTA RAV4 2.5 HYBRID 2WD STYLE

Testirali smo: usprkos dimenzijama troši na kapaljku

TOYOTA RAV4 2.5 HYBRID 2WD STYLE

Prije točno četvrt stoljeća Toyota je pokrenula novi segment automobila, tzv. SUV klasu, s modelom RAV4, koji je u proteklom razdoblju prodan u respektabilnih 8,2 milijuna primjeraka.

Peta generacija opravdala je očekivanja, počevši od izgleda, čije su nove proporcije i kombinacije boja donijele potpuno nov i hrabriji RAV4, a u crno-bijeloj kombinaciji izgleda čudesno dobro.

Naime, s paketom opreme Style, koji je pri vrhu ponude – iznad je samo Premium paket – RAV4 s bijelom karoserijom i crno lakiranim krovom uz bočne pragove i 18-colne naplatke izgleda veći od prethodnika premda se dimenzije nisu previše promijenile.

Čak je peta generacija RAV4 kraća pola centimetra od prethodnika, ali je šira 10 milimetara, s međuosovinskim razmakom koji je u plusu za 30 mm u odnosu na stari model. Udaljenost od tla je povećana za 1,5 centimetara, dok je japanski SUV niži za jedan centimetar, što je donijelo potpuno drukčiji izgled, posebno s jeepovskim četvrtastim blatobranima.

Vanjski izgled novog RAV4 sada je još moćniji i specifičniji zahvaljujući podignutom nosu zajedno s maskom hladnjaka. Na prednjoj strani naglasak je na širini i čvrstoći s masivnijim odbojnikom, dok je na stražnjem dijelu u dizajnerskom smislu učinak sličan.

S niskim težištem i značajno povećanom čvrstoćom karoserije, nova TNGA GA-K platforma izravno pridonosi vrhunskom upravljanju, udobnosti vožnje, prostranoj unutrašnjosti, vodećem prtljažnom prostoru u segmentu i atraktivnom dizajnu s nižom krovnom linijom, te većom udaljenošću od tla. Novi RAV4 i dalje kombinira odlične performanse i robusnost u kompaktnim dimenzijama.

Kabinu karakterizira visoka kvaliteta materijala i preciznost završne izrade. Instrumentna ploča ima snažne vodoravne linije koje ulaze u vrata naglašavajući širinu kabine. Na središnjem dijelu dominira 7-inčni zaslon koji dolazi kao standard, dok je 8-inčni opcija. Veća, otvorena središnja konzola između prednjih sjedala je u skladu s funkcionalnim SUV-om.

Na stražnjim sjedalima ima više mjesta nego kod aktualnog modela, dok je prtljažnik veći za 79 litara u odnosu na četvrtu generaciju. Zahvaljujući i dubini prtljažnika, koja je veća za 65 milimetara, novi RAV4 raspolaže s osnovnim prtljažnikom kapaciteta 580 litara.

Kod testnog vozila fokus je usmjeren na ekonomičnu vožnju nove, četvrte generacije sofisticiranog hibridnog sustava. Nova, veća i čvršća platforma sada nosi novi i snažniji 4-cilindarski 2,5-litreni benzinski motor koji zajedno s elektromotorom isporučuje 218 KS i 221 Nm okretnog momenta.

Ali to je u slučaju kada je riječ o modelu s prednjim pogonom, jer onaj s pogonom 4x4 ima četiri konjske snage više zbog elektromotora smještenog na stražnjoj osovini. Nudi četiri programa vožnje (električni EV te Eco, Normal i Sport). Koncepciji štedljive vožnje, radi koje se RAV4 u načelu kupuje, u praksi najviše odgovara Eco program, koji najbolje kombinira fino usuglašen rad oba motora.

Benzinski motor s četiri cilindra i Atkinsovim ciklusom u kombinaciji s elektromotorom i prednjim pogonom ubrzava novi RAV4 od 0 do 100 km/h za 8,4 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 180 km/h. Hibridna verzija japanskog SUV-a dolazi isključivo s CVT planetarnim mjenjačem (elektronički upravljanim kontinuiranim promjenjivim prijenosom), koji je sada puno tiši i efikasniji.

Prosječna potrošnja hibrida s prednjim pogonom, prema tvorničkim podacima, je 4,5 l/100 km, što je ekvivalent emisiji CO2 od 102 g/km, a ni mi nismo na testu bili daleko od te brojke.

Testni model bio je s paketom opreme Style, koji donosi dvobojnu karoseriju, kao i niz drugih elemenata. To se u prvom redu odnosi na novi sustav Toyota Safety Sense (TSS), koji, među ostalim, pomaže vozaču u kritičnim situacijama. Uz upozorenje na sudar te automatsko kočenje u nuždi, sada je tu i prepoznavanje pješaka i biciklista na prometnicama, čitanje znakova...

Efikasniji radari i kamere povećavaju spektar prostora i brzina u okviru kojih rade, uključujući i noćne uvjete. Ovako opremljen RAV4 košta 41.015 eura. Međutim, od dodatne opreme je imao pomični krovni prozor, navigaciju i bisernu boju, tako da u konačnici RAV4 s hibridnim sustavom i pogonom na prednje kotače stoji 43.520 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, benzinski, 16V + elektromotor

Obujam: 2487 ccm

Ukupna snaga: 218 KS

Okretni moment: 221 Nm pri 3600-5200/min

Mjenjač: automatski, CVT

Pogon: prednji

Dimenzije: 4600 x 1855 x 1685 mm

Međuosovinski razmak: 2690 mm

Prtljažnik: 580 l

Ubrzanje: 8,4 s

Najveća brzina: 180 km/h

Potrošnja: 4,4/4,5/4,7 l/100 km

Cijena: testni model 41.015 eura, s doplatama 43.520 eura

 

Naslovnica Auto moto