Prilozi Auto moto

TOYOTA RAV4 2.5 HYBRID 2WD PREMIUM

SUV pred kojim će se konkurencija nakloniti

TOYOTA RAV4 2.5 HYBRID 2WD PREMIUM

RAV4, kao začetnik SUV segmenta s kojim je Toyota prije punih 25 godina postavila neke nove standarde, danas se toliko proširio i postao popularan da je teško i nabrojiti sve konkurente, kojih je svakim danom sve više.

Prije dva desetljeća krenuli su i s prvim hibridnim sustavima, da bi s petom generacijom modela RAV4, koji je upravo stigao i na hrvatsko tržište, pokazali sav svoj potencijal. Nakon prvih testnih vožnji u okolici Barcelone, a potom i uobičajenog sedmodnevnog testa na našim prometnicama, možemo potvrditi da je novi RAV4 bolji i kvalitetniji od prethodnika za čitavih pet kopalja.

Peta generacija japanskog SUV-a postavljena je na novoj TNGA platformi, koja mu omogućava još bolja dinamička svojstva. Osim toga, novi RAV4 i dalje kombinira odlične performanse i robusnost u kompaktnim dimenzijama.

Popularni SUV nije se odveć promijenio u dimenzijama jer mu je dužina ostala gotovo ista – 4600 mm, širi je za 10 mm (1885 m), dok je niži 10 mm (1650 mm). Najviše je profitirao međuosovinski razmak, koji je povećan za 30 mm, tako da sada nudi 2690 mm između dvije osovine osiguravajući prostranu kabinu.

Istodobno, i težište je spušteno za dodatnih 15 milimetara. S niskim težištem i značajno povećanom čvrstoćom karoserije, nova TNGA GA-K platforma izravno pridonosi vrhunskom upravljanju, udobnosti vožnje, prostranoj unutrašnjosti, vodećem prtljažnom prostoru u segmentu i atraktivnom dizajnu s nižom krovnom linijom, te većom udaljenošću od tla.

Istodobno, sustav pogona na sve kotače poboljšan je kako bi se postigle što bolje vozne osobine na različitim podlogama. Novi RAV4 dolazi isključivo s dva pogona, klasičnim benzincem obujma 2,0 litre od 175 KS i hibridnim sustavom koji se sastoji od 2,5-litrenog benzinca i elektromotora.

Na našem testu imali smo priliku voziti hibridnu verziju RAV4, ali s prednjim pogonom, što je vrlo bitno naglasiti jer je u ponudi i inačica s pogonom na sve kotače.

S pogonom na prednju osovinu novi SUV raspolaže s 218 KS, dok pogon 4x4, zahvaljujući drugom elektromotoru smještenom na stražnjoj osovini, daje automobilu dodatne četiri konjske snage. Okretni moment od 221 Nm između 3600 i 5200 “điri” im je isti.

Benzinski motor s četiri cilindra i Atkinsovim ciklusom u kombinaciji s elektromotorom i prednjim pogonom ubrzava novi RAV4 od 0 do 100 km/h za 8,4 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 180 km/h. Hibridna verzija japanskog SUV-a dolazi isključivo s CVT planetarnim mjenjačem (elektronički upravljanim kontinuiranim promjenjivim prijenosom), koji je sada puno tiši i efikasniji.

Prosječna je potrošnja hibrida s prednjim pogonom, prema tvorničkim podacima, 4,5 l/100 km, što je ekvivalent emisiji CO2 od 102 g/km, a ni mi nismo na testu bili daleko od te brojke.

Vanjski izgled novog RAV4 sada je još moćniji i specifičniji zahvaljujući podignutom nosu zajedno s maskom hladnjaka. Na prednjoj strani naglasak je na širini i čvrstoći s masivnijim odbojnikom, dok je na stražnjem dijelu u dizajnerskom smislu učinak sličan.

Kabinu karakterizira visoka kvaliteta materijala i preciznost završne izrade. Instrumentna ploča ima snažne vodoravne linije koje ulaze u vrata naglašavajući širinu kabine. Na središnjem dijelu dominira 7-inčni zaslon, koji dolazi kao standard, dok je 8-inčni opcija. Veća, otvorena središnja konzola između prednjih sjedala u skladu je s funkcionalnim SUV-om.

Na stražnjim sjedalima ima više mjesta nego u aktualnom modelu, dok je prtljažnik veći za 79 litara u odnosu na četvrtu generaciju. Zahvaljujući i dubini prtljažnika, koja je veća za 65 milimetara, novi RAV4 raspolaže osnovnim prtljažnikom kapaciteta 580 litara.

RAV4 u petom izdanju dobio je najnoviji sustav Toyota Safety Sense (TSS), koji, među ostalim, pomaže vozaču u kritičnim situacijama. Uz upozorenje na sudar, te automatsko kočenje u nuždi, sada je tu i prepoznavanje pješaka i biciklista na prometnicama, čitanje znakova... Efikasniji radari i kamere povećavaju spektar prostora i brzina u okviru kojih rade, uključujući i noćne uvjete.

Testni model bio je opremljen najbogatijim paketom opreme Premium, na čijem je popisu teže naći što nema nego nabrojiti sve što ima. RAV4 s hibridnim sustavom, pogonom na prednje kotače i najbogatijim paketom opreme košta 43.320 eura, a jedina je doplata bila za metalik boju pa u konačnici zapada 43.895 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, benzinski, 16V + elektromotor

Obujam: 2487 ccm

Ukupna snaga: 218 KS

Okretni moment: 221 Nm pri 3600-5200/min

Mjenjač: automatski, CVT

Pogon: prednji

Dimenzije: 4600 x 1855 x 1685 mm

Međuosovinski razmak: 2690 mm

Prtljažnik: 580 l

Ubrzanje: 8,4 s

Najveća brzina: 180 km/h

Potrošnja: 4,4/4,5/4,7 l/100 km

Cijena: testni model 43.320 eura, s doplatama 43.895 eura

Naslovnica Auto moto