Prilozi Auto moto

najbolji rezultat od 2008.

Lani je u Hrvatskoj registrirano više od 60.000 novih automobila: dominira flotna prodaja, pad dizelaša, a evo i daleko najprodavanije marke

najbolji rezultat od 2008.

Tijekom 2018. na hrvatskom tržištu registrirano je 60.041 novi automobil čime je u prošloj godini ostvaren najbolji prodajni rezultat od 2008. godine (88.500 registracija) prije nego je globalna gospodarska kriza zahvatila i našu zemlju. U odnosu na 2017. godinu kada je prodano 50.769 novih automobila to je povećanje od 18,25 posto, odnosno registrirano je više 9272 nova vozila. 

Laici će kazati kako je to izvrstan rezultat jer iz godine u godinu hrvatsko tržište novih automobila raste. Međutim, treba uzeti u obzir da u brojci više od 60.000 novih registracija barem 60 posto čini flotna prodaja i reeksport (jednodnevna registracija i odjava te izvoz izvan granica Lijepe naše).

Uz to, udio fizičkih osoba u kupovini novih automobila ne prelazi 30 posto pri čemu treba uzeti u obzir da se do tog postotka dolazi zahvaljujući privatnim osobama koje kupuju putem leasinga. Naime, kod leasinga fizička, kao i pravna osoba postaju vlasnici tek nakon što isplate posljednju ratu, a do tada vlasnik vozila je leasing kuća.

U samom prosincu 2018. zabilježen je porast prodaje novih vozila u odnosu na isti mjesec lani za 12,44 posto. Naime, u prosincu 2018. zabilježeno je 2412 novih registracija, dok je u istom mjesecu godinu prije prodano 2145 novih automobila čime je ostvaren plus od 267 novoregistriranih automobila.

Daleko najprodavanija marka u protekloj godini na našem tržištu bio je Volkswagen koji je plasirao čak 8932 nova vozila što predstavlja 14,88 posto tržišnog udjela. Iza njega na drugom mjestu sa zaostatkom više od 3000 vozila Renault (5805) čiji je tržišni udio 9,67 posto, dok je treća Škoda koja je imala 5293 nove registracije ili 8,82 posto tržišnog udjela.

Među pet najuspješnijih brendova u 2018. godini ulaze Opel s 5212 prodanih novih vozila (8,68 posto), te Suzuki s 3794 nove registracije (6,32 posto tržišnog udjela) čiji veći dio čine privatni kupci.

Od šestog do desetog mjesta poredali su se Peugeot koji je šesti s 3327 novozabilježenih registracija, i Hyundai koji je prebacio brojku od 3000 prodanih primjeraka, točnije 3152 nove jedinice. Na osmom mjestu je Dacia (2825), a iza nje Citroën (2433) i Ford (2361 primjerak). Zanimljivo je da je Ford jedini među prvih deset najprodavanijih brendova koji je zabilježio lošiji rezultat u 2018. u odnosnu na godinu ranije.

Prosinac prošle godine što se tiče prodaje novih automobila pripao je Volkswagenu koji je zabilježio 225 novih registracija ili 9,33 posto tržišnog udjela. Na drugom mjestu je inače najprodavaniji japanski brend Suzuki koji je prodao 209 novih vozila (8,67 posto), dok je treći Renault s 206 novih registracija (8,54 posto).

Na četvrtom i petom mjestu su Dacia sa 189 i Škoda sa 186 prodanih primjeraka. Među deset najuspješnijih u prosincu su Opel (164), Fiat (162), Hyundai (151), Toyota (132) i Peugeot (115 primjeraka).

Što se tiče prodaje po modelima u 2018. godini najprodavanija je bila Škoda Octavia koja je pronašla put do 2981 novog kupca što predstavlja 4,96 posto tržišnog udjela, dok je viceprvak Renault Clio koji je registriran u 2599 slučajeva (4,33 posto).

Favorizirani Volkswagen Golf koji je proteklih godina bio najčešći odabir Hrvata trku je završio na trećem mjestu s 2193 prodana nova primjerka što je udio od 3,65 posto, a odmah do njega je još jedan Volkswagenov model – Polo koji je zabilježio 2162 nove registracije.

Na petom mjestu je Suzuki Vitara sa 1720 primjeraka (2,86 posto), od čega najveći udio čine fizičke osobe. Drugi dio od deset najuspješnijih modela počinje s Opel Astrom koja je pronašla put do 1610 novih kupaca, dok je sedmi Renault Captur (1418). Preostala tri mjesta zauzeli su Opel Corsa (1343), Volkswagen Tiguan (1331) i Fiat 500 (1279 primjeraka).

Ako analiziramo prosinac 2018. po pitanju najuspješnijih modela onda je prvo mjesto pripalo Škodi Octaviji sa 102 nove registracije ili 4,23 posto tržišnog udjela. Dacia Duster je druga s 93 prodana primjerka (3,86 posto), a treća Suzuki Vitara s 92 nove registracije (3,81 posto). Prvih pet zaokružuju Renault Captur (85) i Fiat Tipo (82 primjerka).

U deset najuspješnijih u prosincu prošle godine bili su Fiat 500L sa 71 registriranim primjerkom, Dacia Sandero (70), Volkswagen Golf (65), Suzuki SX4 S-Cross (61), te Opel Astra i Toyota Yaris koji su zabilježili po 50 novih registracija.

Prodaja po regijama i županijama donijela je očekivani rezultat u 2018. godini gdje je dominirala Zagrebačka regija s više od trećinu prodanih novih automobila na našem tržištu. U toj regiji registrirano je 21.566 novih vozila što je tržišni udio od čak 35,92 posto.

Na drugom mjestu je Požeško-slavonska županija s 4634 nove registracije (7,72 posto), dok je treća Splitsko-dalmatinska županija s 4596 prodanih novih primjeraka ili 7,65 posto tržišnog udjela. Četvrta je Primorsko-goranska županija s 4494 nove registracije (7,48 posto), a peta Istarska s 3975 primjeraka (6,62 posto).

Uobičajeno dvije najlošije županije su Virovitičko-podravska i Ličko-senjska županija s 291, odnosno 198 prodanih novih vozila. To je 0,48, odnosno 0,33 posto tržišnog udjela.

 

Tržišni pad udjela dizelaša

Godina iza nas zanimljiva je i po podatku da je pao udio novih automobila s dizelskim agregatima u odnosu na one s benzinskim motorima. Tako je u 2018. prodano 32.940 novih automobila s benzinskim motorima što je 54,9 posto tržišnog udjela, dok je registrirano 25.618 primjeraka s dizelskim agregatima ili 42,7 posto.

Nakon njih najbrojniji su, ako se to može napisati, automobili s hibridnim pogonom kojih je prodano 834 primjerka ili 1,4 posto udjela na tržištu. Potom slijede vozila s ugrađenim plinskim instalacijama – 504 komada što je 0,8 posto udjela. Najmanje su bili zastupljeni električni automobili sa samo 0,2 posto ili tek 145 novih registracija.             

Naslovnica Auto moto