Novosti Biznis

prodavaonica delicijA sela iz svih regija

Došlo selo u Zagreb

prodavaonica delicijA sela iz svih regija

Udruga proizvođača ‘Proizvodi hrvatskog sela’ pokrenula je trgovinu što će skratiti put hrane do potrošača

Udruga proizvođača ‘Proizvodi hrvatskog sela’ pokrenula je trgovinu što će skratiti put hrane do potrošača

  Saša Midžor Sučić / CROPIX
Udruga proizvođača Proizvodi hrvatskog sela otvorila je u Zagrebu prvu u nizu prodavaonica koja bi tradicionalne prehrambene proizvode s obiteljskih seljačkih gospodarstava svih hrvatskih regija trebala približiti krajnjim korisnicima.

- To je povijesni iskorak u kojem selo dolazi u grad, i to s onim najboljim što može ponuditi, sa svojim visoko kvalitetnim proizvodima. Ovo je ne samo promocija delicija hrvatskog sela, već i ideja koja će hrvatskom seljaku omogućiti da poveća dohodak svojeg obiteljskog gospodarstva, kazao je na otvorenju trgovine ministar poljoprivrede Božidar Pankretić.

Naglasio je i kako podržava ovakav projekt budući da predstavlja sastavni dio ruralnog razvoja Hrvatske, te da je najvažnije predstaviti tradicionalne proizvode građanima jer kad ih ljudi zavole, dolazit će po njih na selo. U trgovini se trenutačno nalazi 270 artikala i robnih marki, no to je samo dio brandova koje Udruga proizvođača hrvatskog sela planira približiti Zagrepčanima.

Čvarci, slanina, med

 Pokretanje trgovine bitno će skratiti put hrane od proizvođača do krajnjeg potrošača, a time i preskočiti brojne posrednike, pa će veći dio kolača ostati malom proizvođaču, ističe župan zagrebačke županije Stjepan Kožić.

Također će se potrošačima u gradu omogućiti da lakše dođu do tradicionalnih seljačkih proizvoda, poput čvaraka, slanine, pekmeza, pčelinjih proizvoda, domaćih sireva, vina i voćnih rakija te tradicijskih suvenira, a do kraja godine planira se otvaranje niza ovakvih dućana širom Hrvatske.

Novootvorena trgovina prilika je da se na policama nađu županijske robne marke ali i “bezimeni” proizvodi seljačkih i obiteljskih gospodarstava. Opremanje i pokretanje trgovine sa po 100.000 kuna poduprle su tri županije, Zagrebačka, Vukovarsko-srijemska i Krapinsko-zagorska, kazao je voditelj projekta Damir Kožić s Agronomskog fakulteta.

No, mjesto na policama u metropoli već su našli i artikli iz ostalih županija, kulen i kobasice iz Slavonije, maslinovo ulje i sir iz Dalmacije, te med iz Gorskog kotara.

Naslovnica Biznis