Novosti Biznis

Istraživanje GfK: oko 70 posto potrošnje u trgovačkim lancima

Najveći dio prodaje robe široke potrošnje u Hrvatskoj, oko 70 posto, odvija se u trgovačkim lancima, dok udio malih trgovaca trenutno iznosi oko 30 posto, s tendencijom daljnjeg pada, pokazalo je istraživanje o potrošačkim navikama koje je provela agencija za istraživanje tržišta GfK.

GfK je istraživanje "Shopping Monitor 2007" proveo u studenom 2007. godine osobnom anketom u kućanstvu, a njime je obuhvaćeno 849 ispitanika, odnosno kućanstava.

Rezultati istraživanja također pokazuju da se, prema osobnoj ocjeni količine novca potrošenog po trgovačkim lancima, da se više od 65 posto novca potroši u supermarketima.

No, iz GfK napominju da postoje određena odstupanja od tog prosjeka analiziraju li se podaci po regijama.

Kao razloge odabira trgovine u kojoj će kupovati pak najveći dio ispitanika navodi blizinu stanovanja ili radnog mjesta, širinu ponuđenog asortimana te prihvatljivost cijena. Sva tri elementa izrazito su važna za po oko 60 posto kupaca.

Istraživanje GfK pokazuje i da su hrvatski potrošači s vremenom navikli na privatne marke trgovačkih tvrtki, pa tako više od 50 posto ispitanih potrošača kupuje neke od proizvoda privatnih marki, dok su njih 10 posto redovni kupci takvih proizvoda.

Većina kupaca, preko 80 posto njih, prima promotivne letke trgovačkih kuća, ali tek ih oko 50 posto i pročita te letke, a njih oko 15 posto odgovara i da kupuje proizvode koji se promoviraju u tim lecima. Iz GfK pritom navode kako je to najčešće u trgovačkim formatima kao što su "cash & carry", hipermarketi i supermarketi.

(H)

Naslovnica Biznis