Nema onoga tko nije čuo za “Jadroliniju”! Nije ni čudo, jedna je to od najstarijih hrvatskih tvrtki koja se bavi pomorskim prijevozom.
Osnovana je u siječnju daleke 1947. i od tada nije stala. Nisu se ni dana vezali za kraj. Upravo je ta upornost, uz dugu tradiciju i prilagođavanje zahtjevima vremena, ključ njihova uspjeha. I ljudi, naravno. Povijest iza sebe i iskustvo koje imaju nešto je čime se malo koji brodar u Europi može pohvaliti. Pomorci koji uz “Jadroliniju” odrastaju i na njoj uče, brode i plove – nadaleko su poznati u svijetu navigacije, nema im premca. A pramac je uvijek pravo, jer ploviti se mora.
Pogotovo u zemlji s tisućama otoka, otočića i rtova, u zemlji koja od mora i za more živi, u zemlji u kojoj se teži tome da otočani na svojem komadiću tla imaju svoj mir, ali da do kopna mogu stići kad im zatreba.
Ne zaboravimo ni goste, ipak Lijepa naša dobrano ovisi o turizmu, a svjetski putnici odavno poznaju divote koje skrivaju jadranski otoci. I žele u njoj uživati. Pazite sad, od početka ove godine pa do kraja kolovoza “Jadrolinija” je prevezla više od 9 milijuna putnika i 2,5 milijuna vozila. Devet milijuna ljudi! Stoga kad kažemo kako je naš prijevoznik jedan od ključnih čimbenika hrvatskog turizma – nimalo ne pretjerujemo. Ova je sezona, 2023., bila iznimno uspješna i za “Jadroliniju” i za hrvatski turizam, pandemijske su godine zaboravljene, oporavak se zbio, rast se dogodio, budućnost je, rekli bismo – svijetla.
Svjesni kako je važno imati moćnu i snažnu flotu, svoj strateški razvoj “Jadrolinija” vezuje uz konstantna ulaganja u brodove. Recimo, posljednje investicije, i to u srpnju ove godine, bile su u dva brza broda koji su ponijeli, ponosno, recimo, naša lijepa imena – jedan je “Kata”, a drugi “Danica”. U planu je nabava još tri brza broda do iduće sezone, a neće se štedjeti ni na ulaganjima u trajekte za lokalne linije.
Ulaganje “teško” oko 50 milijuna eura
I dok tako nabrajamo, brodari nam napominju kako ulaganja u flotu nisu samo nabave novih brodova. To je i tehničko održavanje i unaprjeđenje udobnosti i komfora putničkih salona, ali i razvoj same ponude na brodovima. Ulaže se, kažu nam, unatoč kriznim vremenima i zaustavljenim investicijama diljem Europe. A nama drago. Brodili smo s njima ove sezone u više navrata i imali priliku razgovarati s putnicima. Jedini im je prigovor bio – što nisu mogli putovati duže i ostati duže na Jadranu.
Kako bilo, ljetu još nije kraj, plovit će se na izvanrednim linijama još uvijek, vjerujemo. Jer neće “Jadroliniji” nitko ostati na obali, po putnike se uvijek vraća, cilj je da svatko dođe do željene destinacije, siguran.
Sigurni smo i mi kako će već sada moderan i spretan brodar uskoro biti još bolji, jer prošli su kroz brojne faze u svojoj dugoj povijesti, od prvih trajekata na Jadranu, preko teretnog prijevoza, parobroda, čak i kružnih putovanja Mediteranom i uspostavljanja prve mreže pomorskog linijskog prometa, preživjeli su i revolucije i ratove i promjene. Spremni su uvijek na transformaciju. Ono što sigurno nikada neće mijenjati je ponosno ime i činjenica da su – naši.