StoryEditor
ŽivotPraktični savjeti

Pet jutarnjih navika kojih se morate riješiti ako želite uspješno izgubiti višak kilograma: važite se odmah nakon buđenja, kažu stručnjaci

Piše PSD
26. listopada 2020. - 09:21
Shutterstock

Pravila mršavljenja su vrlo jednostavna i zato se nove čarobne metode uglavnom nakon što par mjesec budu u trendu pokazuju potpuno promašenima i pogrešnima kao što je slučaj s režimom prehrane 8/16 sati kojeg su promovirali mnogi slavni, a znanstvenici sada kažu da ne djeluje. Međutim neke navike mogu pomoći u bržem skidanju viška kilograma ili barem težem stjecanju novih. Dr. Sarah Peirce Thompson s 'Instituta za održivo mršavljenje' izdvojila je neke koje je otkrila u svojim istraživanjima, a tiču se samog početka dana. Ovo je pet jutarnjih navika koje će vam pomoći u borbi s težinom, ako ih što prije odbacite.

1. Ne ustajte se na budilicu

Vrlo dobro je poznato da premalo spavanja i umor utječu na debljanje, međutim nova studija je pokazala da nije dobro ni obrnuto. Ako ste tip koji teško ustaje iz kreveta pa odgađate sto puta budilicu možda zbog toga teže mršavite. Ispostavlja se da ljudi koji spavaju više od 10 sati imaju viši tjelesni indeks od onih koji spavaju do devet.

2. Ne pospremate krevet

Gotovo je nezamislivo da nešto ovako banalno može imati ikakvog stvarnog utjecaja na život, ali studije su pokazale da osobe koje ujutro spremaju krevet vode 'urednije' živote. Skloniji su i drugim organizacijskim vještinama i veće su šanse da će sebi spakirati zdravi ručak ili užinu na posao.

Najvažnije je ipak to što se pokazalo da je spavanje u namještenom krevetu produktivnije, brže se upada u duboki san, a kada su ljudi naspavani i odmorni imaju manju potrebu za kaloričnim i nezdravim doručkom.

3. Jutro provodite u mraku

Ako ste dio onih ljudi koji nakon buđenja ostavlja spuštene rolete ili navučene zavjese radite pogrešku. Istraživanja su pokazala da osobe koje dnevno provedu, posebno ujutro, 20 do 30 minuta na suncu imaju manji indeks tjelesne mase od onih koji borave u mračnijim prostorima.

4. Ne važete se

Istraživanje provedeno na 162 pretile žene i muškarca pokazalo je da su kilograme prije skidali oni koji su se vagali svakog dana. Vaganje omogućava kontrolu nad samim s tobom koja zatim rezultira prilagodbom dnevnog unosa hrane. Ako vidite negativne promjene na vagi lakše ćete se prisiliti da toga dana izbjegavate masniju hranu. Najbolje se vagati svaki dan u isto vrijeme tj. odmah nakon buđenja jer je tada težina uvijek najmanja u danu.

5. Preskačete doručak

I ptice na grani znaju da je doručak najvažniji obrok u danu. Novo istraživanje provedeno u Tel Avivu pokazuje da osobe koje započinju dan uravnoteženim obrokom od 600 kalorija imaju manje šansi da pate od naglih napada gladi nego one koje za doručak pojedu oko 300 kalorija nemasnih proteina i ugljikohidrata. Pazite da je doručak zdrav i da nije iz pekare, piše Zadovoljna.hr.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

30. studeni 2020 23:39