Mozaik Život

Usporite starenje

I u penziji se može procvjetati: sve počinje od navike uz jutarnju kavu, a nije cigareta; Tu je i savjet jedne vitalne 71-godišnjakinje

Usporite starenje

Promijeniti nezdrave životne navike u zdrave nikada nije lako, ali nakon odlaska u mirovinu posebno je teško.

Jer većina razmišlja na sljedeći način: proživio/ la sam 60ak godina ovako, mogu i zadnjih 20ak! No to nije točno, nažalost, a mnogi godine na raspolaganju itekako prikrate navikama koje su sve samo ne poželjne. U određenim godinama pogotovo.

Brojni "penzioneri", ipak, otkrivaju da im tek u godinama povlačenja s posla pravi život počinje, pa se i lakše odvažuju na sve ono na što nisu prije - uslijed prezaposlenosti i pretrpanog rasporeda ograničili su hobije na minimum, no tako više ne mora biti.

Kaiser Health News donosi istraživanje provedeno u suradnji s tri "eksperta za starenje", liječnika koji su svoje zaključke temeljili na pacijentima u 60-im godinama života, a njihove rezultate prenosi i CNN.

Izdvajaju 10 načina na koje i ljudi koji su premašili navedene godine mogu "usporiti starenje" i postati zdraviji, agilniji, spremniji na nove pothvate.

1. Kupite kvalitetne tenisice

Na koju god se aktivnost uključili, ona će vjerojatno početi tako da obujete tenisice. Krenite laganom šetnjom po kvartu, a tu aktivnost već nakon tjedan dana povećajtze za 10%. Neka vam cilj bude dnevna šetnja u trajanju od minimalno 30 minuta.

2. Radite na ravnoteži

Najbolji način za izbjeći potencijalne padove vježbe su ravnoteže. Vježbajte stajanje na jednoj nozi u trajanju od 30 sekundi - ali, zatvorenih očiju! Izvodite ovu vježbu više puta dnevno dok ne uspijete, svakoga dana.

3. Kvalitetan doručak

Najvažnija jutarnja navika počinje uz prvu kavu. Nije riječ o cigareti, na njih ste, nadamo se, davno zaboravili. No zaboravite isto tako i na kupovna peciva pečena na starome ulju i maslacu - potrudite se sebi osigurati doručak od cjelovitih žitarica, svježega sira bogatog kalcijem i nekom voćkom, primjerice bananom. Napravite sebi voćni sok ili "smoothie" u blenderu. 

4. Bez stresa

Pronađite neki način za opuštanje koji ne uključuje uživanje u hrani, alkoholu ili pušenju, savjetuju stručnjaci. Neke programe za meditaciju možete skinuti i imati na svojemu računalu.

5. Trenirajte mišiće

Kako biste sprječili gubitak mišićne mase, nastavite s treninzima snage. No to ne znači da morate nužno dizati utege teške stotinjak kilograma - dovoljno je da se pola sata dnevno pozabavite bućicama od nekoliko kilograma.

"Mišići su nevjerojatni i možemo ih dovesti do ogromne snage. No ako ih ne koristite, gubite ih", upozoravaju stručnjaci iza ovog opsežnog istraživanja.

6. Do poda i nazad

Ljudi koji stare trebali bi izvoditi i vježbu koja vam na prvu može zazvučati čudno, prenosi CNN. Riječ je o lijeganju na pod i ponovnom dizanju - ponavljajući ovu radnju više puta dnevno produljujete period do trenutka kada će vam izgledati nemoguće skupiti snage za ustati iz kreveta ujutro. 

7. Brzina je vrlina

"Većina ljudi ne razmišlja o brzini kao o komponenti koja im je potrebna kako bi ostali zdravi. No igrači tenisa, rekreativni i profesionalni, znaju o čemu je riječ - njima je to dio treninga", kažu liječnici uz napomenu kako bi tenis mogao bit savršen sport za umirovljenike.

8. Vjerujte u sebe

Nakon nekoliko tragičnih životnih događaja, 71-godišnja Sharon Cutler potražila je pomoć psihoterapeuta.

"Prva osoba u koju trebate vjerovati ste vi sami. Ljudi vole provoditi vrijeme s takvim osobama", zaključila je nakon terapije ova danas uspješna autorica.

9. Započnite projekt

Shvatite mirovinu kao posebno doba u kojemu možete napraviti sve što ste ikada htjeli, a niste stigli. Sve ono čime ste se htjeli baviti, sada vam je dostupno iz jednostavne činjenice da imate vremena koje vam je "oduzimao" posao.

Htjeli ste napisati knjigu, srediti okućnicu, slušati glazbu ili ju stvarati? Sada možete. Odaberite projekt koji će vas okupirati, bilo to slikanje ili pisanje, trening ili prekrajanje odjeće.

10. Učite cijeli život

Cjeloživotno učenje pojam je koji je itekako zaživio u zapadnim zemljama. Ne gubite interes; bacite se u proučavanje tema koje su vas oduvijek zanimale. 

Postoje i brojni tečajevi koji primaju upisnike svih dobnih skupina, proučite malo što vam se nudi u susjedstvu.

Naslovnica Život