Mozaik Život

TOYOTA RAV4 HYBRID 2WD EXECUTIVE

Štedljiv i ekološki superprihvatljiv: kompaktni SUV pokreće kombinacija benzinca i elektromotora ukupne snage 197 KS

TOYOTA RAV4 HYBRID 2WD EXECUTIVE

Toyota, kao pionir u proizvodnji hibridnih automobila pokretanih kombinacijom klasičnog benzinskog agregata i elektromotora, čija je era započela 1997. godine lansiranjem Priusa, proširila je ponudu hibrida s popularnim SUV-om RAV4. 

Toyotina politika davanja prednosti hibridnim modelima uz benzinske nauštrb dizelaša sve je očitija, tako da je i četvrta generacija RAV4, lansirana još 2013. godine, u redizajniranom izdanju dobila hibridni sustav. Time je ponuda hibridnih modela obogaćena, jer već prije toga Yaris, Auris i naravno Prius dobili su spomenuti pogon.

Redizajnirani kompaktni SUV izvana je postao atraktivniji, a iznutra kvalitativno i funkcionalno osjetno poboljšan. Prilikom dizajnerske obnove RAV4 je dobio prepoznatljivu masku, a da se radi o hibridu dovoljno je vidjeti Toyotin logo na masci motora u plavoj boji.

Pogonski sklop hibridne verzije RAV4 sastoji se od 2.5-litrenog 4-cilindarskog atmosferskog benzinca s tehnologijom kontinuiranog upravljanja ventilima (VVT-i) snage 152 KS uz okretni moment od 206 Nm između 4400 i 4800 okretaja i jednog elektromotora smještenog na prednjoj osovini snage 105 kW, barem kada je u pitanju pogon na sve kotače.

Ukupna snaga hibridnog sustava RAV4 je 197 KS pri 5700 okretaja, dok mu je okretni moment 270 Nm, čime je ovaj Toyotin kompaktni SUV dobio najsnažniji agregat uopće do sada.

S hibridnim sklopom RAV4 sprinta do „stotke“ za samo 8,3 sekunde uz prosječnu potrošnju, prema tvorničkim podacima od 5,0 l/100 km, što je ekvivalent emisiji CO2 od 115 g/km. Sofisticirani hibridni sklop, osim što istiskuje ukupno 197 konjskih snaga, nudi i tri načina rada.

To su električni EV mod, Eco i Sport pri čemu je najekonomičniji Eco režim vožnje, gdje se kombinira rad benzinskog agregata s elektromotorima. Vožnja isključivo na struju (EV) je kratkotrajnog daha i traži veoma pažljivo postupanje s papučicom gasa, bez naglih trzaja, polaganog kretanja i „klizanja“ gradskim prometnicama.

Stoga je obnovljeni hibridni RAV4 nekako najbolji za korištenje na zakrčenim gradskim prometnicama, gdje se snalazi poput ribe u vodi, pri čemu je potrošnja ono što oduševljava – tek 6,5 l/100 km.

Bezstupanjski e-CVT mjenjač, koji tradicionalno stiže s hibridnim modelima, omogućuje vožnju bez i najmanjih trzaja i promjena stupnjeva prijenosa. Za dinamičniju vožnju dodana je opcija sekvencijalnog Shiftmatic mjenjača koji simulira promjene stupnjeva prijenosa te sportski režim vožnje.

Uz kombinaciju 2.5-litrenog benzinca i elektromotora na prednjoj osovini, hibridni pogon sačinjavaju još generator, pretvarač istosmjernog u izmjenični napon, upravljačka elektronika i NiMH paket baterija (Nikal-Hetal Hidrid) od 204 ćelije koji se nalazi ispod stražnjih sjedala, čime je volumen prtljažnika istovjetan konvencionalnom modelu.

Hibridna verzija RAV4 ima niz standardnih sigurnosnih sustava, ali i sustava pomoći vozaču. Redizajnirani RAV4 hibrid dostupan je sa serijskim Toyota Safety Sense naprednim paketom aktivne sigurnosti, koji sprječava ili znatno umanjuje mogućnost sudara i ostalih oblika prometnih nesreća već od paketa opreme Limited.

Sustav automatskog reguliranja tempomata pomaže vozaču u održavanju sigurne udaljenosti od vozila ispred. Sustav detektira vozilo ispred i definira njegovu brzinu kretanja. Adaptivni tempomat tada podešava brzinu kretanja vozila kako bi omogućio siguran razmak između dva automobila.

Sustav upozorenja prilikom napuštanja prometne trake prati oznake na kolniku i pomaže u sprječavanju nesreća i frontalnih sudara zbog napuštanja trake.

Osim toga, tu su sustav prepoznavanja prometnih znakova koji prati ograničenje brzine tako da vozač može uživati u opuštenoj vožnji, kao i sustav automatskog prebacivanja dugih i kratkih svjetala koji omogućava bolju preglednost tijekom noćne vožnje, a koji na osnovi jačine svjetlosnog snopa iz suprotnog pravca mijenja duga u kratka svjetla i obrnuto.

Prikaz vozila u mrtvom kutu više nije novost, ali ga obnovljeni RAV4 također posjeduje. Sigurnost dodatno povećavaju i sustav aktivne kontrole stabilnosti vozila (VSC) i sustav kontrole stabilnosti.

Testni hibridni model RAV4 sa paketom opreme Executive, iznad kojeg je samo Premium, sa automatskim CVT mjenjačem i prednjim pogonom košta 35.235 eura, a jedina doplata je metalik boja, pa mu je na kraju cijena 35.865 eura. Međutim, osnovni hibridni model popularnog japanskog SUV-a stoji 32.385 eura.

Tehničke karakteristike

Motor: Hibrid - benzinski + elektromotor

Obujam: 2494 ccm

Snaga: 152 KS pri 5200/min

Okretni moment: 206 Nm pri 4400-4800/min

Elektromotor: 105 kW (sprijeda)

Ukupna snaga: 197 KS pri 5700/min

Mjenjač: automatski, CVT

Pogon: na prednje kotače

Ubrzanje: 8,3 s

Najveća brzina: 180 km/h

Potrošnja: 4,9/4,9/5,0 l/100 km

Cijena: testni model 35.235 eura, s doplatama 35.865 eura

Naslovnica Život