StoryEditor
Zdravljezdravlje je ukusno

Znate li što su to Flavonoidi ili vitamin P? U nastavku otkrijte njihova nevjerojatna svojstva i već danas se pobrinite za svoje zdravlje

Piše PSD
4. veljače 2020. - 20:51
Shutterstock

Ako nikada niste čuli za izraz flavonoidi, ne uznemiravajte se, niste propustili novu trendi riječ. No, ako s druge strane ne unosite svakodnevno flavonoide u svoj organizam, mogli biste se dugoročno zabrinuti.

Laički rečeno, flavonoidi, često nazvani i vitamin P, imaju izrazitu važnost za funkcioniranje ljudskog organizma, a nalazimo ih u biljnim vrstama. Osim što nam daju snagu i svježinu, flavonoidi smanjuju i rizik od Alzheimerove bolesti.

Flavonoidi su grupa spojeva koje nalazimo u većini voća i povrća, poglavito onih tamnih i jarkih boja, a koji su dokazano povezani sa smanjenjem rizika od ove opasne i teške bolesti. Otkrio ih je 1930. godine Albert Szent-Gyorgyi, također poznat i po otkriću vitamina C.

Poznato je da flavonoidi imaju antioksidacijske i protuupalne učinke, no brojna istraživanja dokazala su i druge njihove kvalitete. Jedno od istraživanja jest i ono u kojem je sudjelovala 921 osoba, muškaraci i žene prosječne dobi od 80 godina kod kojih ranije nije zabilježena demencija. Svi ispitanici redovito su ispunjavali upitnike o hrani koju unose u svoj organizam. Tijekom šest godina, 220 od njih oboljelo je od Alzheimera. 

Istraživanje je pokazalo da su ljudi koji su unosili više flavonoida, imali i viši stupanj obrazovanja te da su bili fizički aktivniji. Nakon što su u istraživanje uvedeni i faktori poput spola, dobi, gena Apo E4 koji inače povećava rizik za demenciju, te kasnije životne kognitivne aktivnosti, znanstvenici su otkrili da su ispitanici s višom razinom unesenih flavonoida u organizam imali za 48% smanjen rizik od obolijevanja od Alzheimera.

Dr. Thomas M. Holland s Rush Medical Collegea iz Chicaga naglasio je da se konzumacija flavonoida putem suplementa također smatra produktivnom za kvalitetan razvoj organizma, no da nikada iz dodatka prehrani nećemo primiti toliko vitamina i minerala kao iz same hrane.

Osim što dokazano djeluju na naš živčani sustav, flavonoidi potiču i apsorpciju vitamina C, sprečavaju nastanak raka, štite od upalnih procesa i prijevremenog starenja te štite naš kardiovaskularni sustav.

Flavonoide ćete lako prepoznati po jarkim bojama, pa ćete ih tako naći u brojnom voću poput citrusa, jabuka, šljiva, grožđu, bananama, kiviju i bobičastom voću. Osim u voću, ovi visokovrijedni spojevi nalaze se i u peršinu, rajčici, batatu, brokuli, šparogama, kupusu, kelju i špinatu, a naći ćete ih i u začinima poput kurkume, ružmarina, cejlonskog cimeta, origana i sirovog kakaa.

Zato, sljedeći puta kada budete sastavljali svoj jelovnik, mislite na boje i svježe okuse. Uvrstite šareno voće i povrće u svoju svakodnevnu rutne te ju začinite s raznim zdravim začinima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

13. rujan 2020 06:04