StoryEditor
Zdravljeredukcijska dijeta

Slijedite li ova pravila, mršavit ćete zdravo i zadržati vitku liniju

Piše Marija Čović
3. svibnja 2016. - 12:16
diet01

Višak kilograma nije došao preko noći. Obično je prekomjerna tjelesna masa rezultat kaosa u prehrani i tjelesne neaktivnosti. Tijekom mršavljenja osoba bi neizostavno trebala poraditi na usvajanju dobrih prehrambenih navika. U protivnom, uskoro će se nakon redukcijske dijete kilogrami vratiti.

Stoga mršavljenje treba shvatiti kao pravo vrijeme za edukaciju. Mora ga se iskoristiti na najbolji mogući način, a naučeno primjenjivati svaki dan. Može se reći kako je izgubiti velik broj kilograma u kratkom vremenu relativno lako.

Međutim, to svakako nije poželjno ni prihvatljivo. U masnom tkivu nakupljaju se s vremenom, za organizam, otrovne tvari. Naglim mršavljenjem, iz masnog se tkiva naglo izlučuju te otrovne tvari. One negativno djeluju na stanice i tkiva, što može izazvati ozbiljne zdravstvene probleme, uključujući i rak.

Dakle, mršavjeti valja postupno. Prosječno dva kilograma mjesečno – kaže dr. Vesna Bosanac, nutricionistica i autorica bloga Sport i prehrana.

Iz prehrane tijekom redukcijske dijete valja isključiti sve namirnice koje sadrže dodane šećere kao sladila.

Misli se pri tome u prvom redu na kolače, kekse, bombone, sladoled, puding, ali i gotove voćne jogurte, gotove žitarice za doručak, marmeladu, čokoladni namaz, gazirane i negazirane sokove i slično, savjetuje dr. Bosanac. Također bi trebalo isključiti prehrambene proizvode bogate mastima.

Tu spadaju pašteta, hrenovke, majoneza, pekarski proizvodi od lisnatog i prhkog tijesta, vrhnje za kuhanje i slično.



Namirnice treba kuhati, pirjati, poširati, te peći bez ulja ili uz njegov mali dodatak, treba izbjegavati pohanje i prženje u dubokom ulju. Važno je i konzumirati tri glavna obroka (doručak, ručak i večeru), te jutarnju i popodnevnu užinu.

Neka užine budu voće, time se smanjuje potreba za slatkišima. Ako se ne konzumira doručak, čovjek pregladni te za ručak pojede više nego što je planirao. Naravno, situacija je još gora ako se jede samo večera. Osim toga, metabolizam se uspori, zbog čega se, u obliku masnog tkiva, skladišti više energije.

Ručak i večera trebaju biti osmišljeni tako da se pola obroka mora odnositi na povrće, četvrtina na namirnice bogate kvalitetnim bjelančevinama, a četvrtina na namirnice bogate škrobom. Ne znači to da ručak i večera trebaju biti kuhani, večera može biti sendvič u kombinaciji sa salatom.

Neizmjerno je važno u redukcijski jelovnik uključiti povrće. Ono je niske energetske vrijednosti, no sadrži vitamine, mineralne tvari i vlakna, što ga čini neizostavnim dijelom, ne samo kratkoročne dijete, nego i uravnotežene i raznolike prehrane. Vlakna povećavaju volumen hrane, bubre u doticaju s vodom u želucu i crijevima dajući tako osjećaj sitosti.

Nadalje, meso je izvor cinka i željeza koji jačaju imunitet. Bijela riba i nemasni svježi sir, kao lako probavljive namirnice malog udjela masti, odlično se uklapaju u redukcijsku dijetu.

Treba unositi dovoljno vode. Ponajprije se misli na čistu vodu. Osim nje, preporučuju se nezaslađeni čajevi, nezaslađena limunada i slično. Voda pomaže detoksikaciju, a također stvara osjećaj sitosti.

Kada mislite da ste gladni, pitajte se jeste li možda žedni. Zna se dogoditi da se žeđa tumači kao glad, pa konzumacija hrane umjesto pijenja vode narušava plan mršavljenja

 

#DIJETA#MRšAVLJENJE

Izdvojeno