StoryEditor
ZdravljeProtiv demencije

Navalite na grožđe i lubenicu! Ovo je hrana koja jača memoriju i moždane funkcije, a sočni 'masni' odrezak prvi je na listi: pomažu i jaja, iskombinirajte sljedeće namirnice

Piše I. R.
15. kolovoza 2019. - 10:01

Kad se ljudima, bez obzira na životnu dob, događa da zaboravljaju, više je razloga koje bi trebalo "pretresti", od manjka sna, nedovoljno tjelesne aktivnosti, okolišnih faktora i dalje. No za zdravlje mozga veliku ulogu ima prehrana.

Američka akademija za prehranu i dijetetiku sastavila je jelovnik s namirnicama koje jačaju memoriju i moždane funkcije tako što potiču dotok krvi u mozak. Istraživanjem je utvrđeno da mediteranska prehrana pomaže održavanju "bistrog uma", a sve više dokaza povezuje hranu poput one u mediteranskoj prehrani s boljim kognitivnim funkcijama, pamćenjem i budnošću.

Četiri su skupine hrane koje pomažu zdravlju mozga - povrće, bobičasto voće, omega-3 masne kiseline te orašasti plodovi.

Tražiti dokaze da namirnice iz tih skupina funkcioniraju i potiču pamćenje tako što ćete se najesti oraha kako biste se sjetili gdje ste ostavili ključeve, nije najbolji način uviđanja njihovih prednosti. Pomoći će dugoročno, i to ne samo zdravlju mozga, nego zdravlju općenito.

Gledajući na pojedinačne namirnice iz rečenih skupina, stručnjaci predlažu da se, za zdravlje mozga, na jelovnik što češće uvrštavaju sljedeće namirnice:

Losos; sadrži omega-3 masne kiseline, kao i dokosaheksaenoičnu kiselinu (DHA), koja može pomoći poboljšanju pamćenja u zdravih mladih odraslih. Sjajan izvor omega-3 još su i tuna, sardine, morske alge.

Jaja; studija iz 2017. godine koju su proveli istraživači sa Sveučilišta Washington u St. Louisu otkriva da jaja mogu pomoći razvoju dječjega mozga, ali mogu pomoći i odraslima. Sadrže kolin, potreban za proizvodnju acetilkolina, važnog neurotransmitera za pamćenje, raspoloženje, kontrolu mišića i druge funkcije mozga i živčanog sustava.

Špinat; lisnato povrće uvijek je na vrhu liste najzdravije hrane. Povrće poput špinata i kelja prepuno je hranjivih sastojaka za bolju moždanu snagu poput vitamina K, luteina, folata i beta karotena.

Čokolada; sadrži flavonole za koje mnogi vjeruju da mogu pomoći funkcioniranju mozga. Jedna studija iz fiziologije i ponašanja iz 2011. otkrila je da su mladi odrasli imali bolje pamćenje i vrijeme reakcije dva sata nakon konzumiranja tamne čokolade.

Borovnice; prema Harvard Health Publishing, borovnice sadrže flavonoide koji mogu pomoći poboljšati pamćenje. Imaju ih i kupine i trešnje.

Avokado; prema klinici Mayo, poboljšava pamćenje tako što poboljšava razinu kolesterola u krvi ako se umjereno uzima umjesto zasićenih masti.

Alkohol; umjerena konzumacija može imati koristi za mozak. Studija iz 2018. u znanstvenim izvještajima otkrila je da niska razina alkohola može smanjiti upalu i pomoći mozgu da očisti toksine. Uz to, crno vino sadrži resveratrol, antioksidans za koji istraživači vjeruju da može pomoći u sprečavanju srčanih bolesti i poboljšati gubitak pamćenja u starosti.

Orasi; sadrže omega-3 masne kiseline; jedenje oraha može poboljšati kognitivne funkcije, bez obzira na dob.

Leća; prema klinici Mayo, složeni ugljikohidrati poput leće poznati su kao hrana za mozak jer osiguravaju sporu i neprekidnu opskrbu glukozom.

Kvinoja; također sadrži složene ugljikohidrate. Cjelovito zrno također ima i visoku razinu željeza, što održava crvene krvne stanice koje nose kisik zdravim, podupirući zdravlje mozga.

Cikla; sadrži nitrate, spojeve koji proširuju krvne žile kako bi poboljšali dotok krvi u mozak.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by NutriBeet™ (@nutribeet) on

Brokula; prepuna je hranjivih tvari za jačanje mozga, poput vitamina K, folata i kolina.
Maslinovo ulje; može pomoći u zaštiti pamćenja i smanjiti stvaranje spojeva koji su markeri Alzheimerove bolesti.

Kurkuma; sadrži kurkumin, kemijski spoj koji ima protuupalna svojstva; svakodnevno konzumiranje kurkumina dovodi do poboljšanog pamćenja i raspoloženja.

Kava; studije pokazuju da je viša razina kofeina pomogla ljudima da postignu veće rezultate na testovima mentalne funkcije, a mogla bi pomoći i učvršćivanju novih sjećanja.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by A Cup Of Get Shit Done (@addicted_to_coffee_101) on

Grožđe; sadrži resveratrol; prema klinici Mayo, grožđe 'konkord' ima posebno puno antioksidansa polifenola.

Lubenica; sadrži likopen, antioksidans koji smanjuje upalu. A budući da dehidracija može smanjiti mentalnu energiju i narušiti pamćenje, klinika Mayo sugerira da hidratantna svojstva lubenice također djeluju na zdravlje mozga.

#ZDRAVLJE#ZDRAVA HRANA# DEMENCIJA

Izdvojeno

05. srpanj 2020 22:33