StoryEditor
ZdravljeSavjeti nutricionista

Muškarci imaju naviku konzumirati previše proteina, a nekih im namirnica nedostaje u prehrani: ovih sedam ne bi smjeli zaobilaziti, obiluju vitaminima

11. lipnja 2020. - 21:04
Shutterstock

Prehrana koja se uglavnom svodi na meso i krumpir nije najbolji način da muškarci ostanu zdravi i jaki, iako obje namirnice mogu biti dio zdrave prehrane.

Mnogi muškarci imaju naviku konzumirati previše proteina, dok manje pažnje posvećuju unosu drugih namirnica poput voća, povrća i hrane bogate vlaknima. Ali da bi potaknuli dobro zdravlje, muškarcima je potrebno više od proteina; treba im najmanje dvije i pol šalice povrća, dvije šalice voća i 30 do 38 grama vlakana dnevno, što je cilj zdrave prehrane, koji postiže vrlo malo muškaraca. Nutricionisti su složili listu od sedam namirnica koje mogu pomoći muškarcima da dulje ostanu zdravi i snažni.

1. Borovnice

Bez obzira jesu li svježe ili smrznute, borovnice sadrže snažne antioksidanse koji pomažu u borbi protiv oštećenja DNK koji doprinose razvoju raka. Osim potencijala u borbi protiv raka, borovnice su i jedna od najboljih namirnica koje pomaže u očuvanju pamćenja i sposobnosti razmišljanja. Osim toga, šalica ovih modrih bobica sadrži oko 4 grama prijeko potrebnih vlakana.

2. Losos

Omega-3 u lososu pomaže u smanjenju rizika od srčanih bolesti, vodećeg ubojice američkih muškaraca prema podacima Centra za kontrolu bolesti (CDC). Losos i druge vrste morskih plodova također su bogate vrijednim tzv. mršavim proteinima. Ako morsku hranu uvrstite na svoj jelovnik barem dva puta tjedno, osigurat ćete korisne omega-3 kiseline, željezo i cink i ujedno ograničiti konzumiranje drugih vrsta manje zdravih proteina, poput crvenog i prerađenog mesa, kojim muškarci često pune svoje tanjure.

3. Špinat

Sve lisnato zelje korisno je muškarcima, ali špinat koji je blažeg okusa od drugih vrsta može ga učiniti privlačnijim muškarcima koji ne vole jak ili gorak okus. Špinat je bogat karotenoidima, uključujući beta-karoten, lutein i zeaksantin. Laboratorijske studije sugeriraju da ovi spojevi mogu spriječiti razvoj raka i njegovo širenje. Lutein i zeaksantin također igraju važnu ulogu u zaštiti očiju od plave svjetlosti - vrste svjetlosti koja se emitira s digitalnih uređaja kao što su mobilni telefoni i tableti.

image
Shutterstock

Studija provedena među starijim osobama pokazala je da su sudionici koji su jeli jednu porciju špinata (ili bilo kojeg drugog zelenog lisnatog povrća) dnevno pokazali manji gubitak kognitivnih sposobnosti od onih koji su izbjegavali zelje. Konkretno, njihove su kognitivne sposobnosti bile su slične onima koji su 11 godina mlađi od njih.

4. Orasi

Dodavanje šake orašastih plodova u svakodnevnu prehranu može poboljšati seksualni život, utvrdili su španjolski istraživači. Studija je pokazala da konzumiranje orašastih plodova doprinosi boljim orgazmima i jačem seksualnom nagonu u usporedbi s onima koji slijede tipičnu američku prehranu, u kojoj su orašasti plodovi manje zastupljeni. Druga istraživanja otkrila su da orasi poboljšavaju kvalitetu sperme, što može dovesti do bolje plodnosti. U oba slučaja smatra se da su zdrave masti i visoka razina antioksidansa u orasima zaslužne za bolju seksualnu funkciju.

5. Avokado

Iako sadrži puno masnoća i kalorija, avokado može pomoći da lakše držite pod kontrolom svoju tjelesnu težinu. Prema rezultatima nedavne studije, konzumiranjem avokada skupina osoba koje su imale normalnu tjelesnu težinu dobivala je znatno manje kilograma tijekom razdoblja od 11 godina u usporedbi s onima koji su u svojoj prehrani izbjegavali avokado. Zdrava masnoća i vlakna u avokadu čine obroke punijima, dok druga istraživanja sugeriraju da obroci bogati avokadom pomažu u suzbijanju želje za jelom i mogu smanjiti razinu inzulina nakon obroka, što bi moglo pomoći boljem nadzoru šećera u krvi.

6. Edamame

Rak prostate drugi je po redu dijagnosticirani karcinom kod muškaraca, a nedavna metaanaliza otkrila je da hrana koja sadrži soju, poput edamame (pripravak nezrele soje u mahuni), može sniziti rizik od obolijevanja od ove bolesti. Šalica edamame u mahuni sadrži 11 grama proteina, 5 grama vlakana i brojne druge hranjive tvari, uključujući magnezij, folate, željezo i kalij.

7. Grčki jogurt

Studija koja je pratila više od 180.000 ljudi tijekom 20 do 30 godina otkrila je da oni koji su redovito jeli jogurt imaju 16 posto niži rizik od visokog krvnog tlaka u usporedbi s onima koji konzumiraju jogurt manje od jednom mjesečno. Kad je jogurt uključen u DASH prehrambeni obrazac, koji potiče zdrav unos voća i povrća, zajedno s cjelovitim žitaricama, sudionici su imali 30 posto niži rizik od visokog krvnog tlaka.

Treba napomenuti da su u istraživanju konzumenti jogurta općenito imali zdraviju prehranu, s manje crvenog i prerađenog mesa i slatkih napitaka, ali budući da je jogurt bogat hranjivim tvarima za snižavanje krvnog tlaka, poput kalcija, istraživači sugeriraju da vjerojatno ima i dodatne koristi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

20. listopad 2020 17:11