Mozaik Zdravlje

Riječi kojih se grozite

Jedna aktivnost dokazano produljuje životni vijek, no ono što činimo na dnevnoj bazi ga skraćuje: liječnici otkrivaju šokantne podatke; 'Poruka je prilično jednostavna...'

Riječi kojih se grozite

Na savjete za mršavljenje i zdravo življenje vjerojatno ste dosad postali alergični, a sve ste "jednostavne" i "brze" planove odavno prozreli - takvih, ukratko, nema, a godine taloženja pogrešnih navika i malih uživanja mogu okrutno brzo dovesti do salastog pojasa oko struka i zdravstvenih problema s kojima se teško nositi, a gotovo nemoguće izboriti.

Riječi kojih se grozite, ali ste svjesni da predstavljaju opasnost u ovome svijetu stresa, kašnjenja i nezdravih navika, ujedno su i dijagnoze milijunima diljem svijeta - dijabetes, srčani problemi, pretilost koja dovodi do čitavog niza bolesti unutarnjih organa.

A genijalno je što je sve potrebno da se izborite protiv njih samo mala promjena u životnom stilu. 

Istraživanje koje prenosi i britanski Independent sugerira, naime, da nije potrebna članska iskaznica u teretani i svakodnevne upale mišića kako biste povećali svoju izdržljivost i pojačali imunitet, već je sve što vam treba - šetnja.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Omi (@inkcredible44) on

Nova studija BMJ-a otkriva kako je 9 sati sjedenja na dan dovoljno da smanji životni vijek, no tjelovježba je ta koja ga, dokazano, produljuje. Naglašavaju pritom da ne odgovara svaki intenzitet vježbanja svakome.

Primjeri:

- lagana fizička aktivnost: kuhanje, pranje suđa, lagana šetnja

- umjerena fizička aktivnost: brzo šetanje, usisavanje, košenje trave

- teža fizička aktivnost: trčanje, nošenje teških stvari, kopanje

Istraživanje je pratilo 36.383 ispitanika i to tijekom šest godina. Svi su imali više od 40 godina. Istraživanje je predvodio profesor Ulf Ekelund, specijalizirani epidemiolog i liječnik s iskustvom rada na sličnim istraživanjima u prošlosti.

Njegova poruka je, kaže, vrlo jednostavna: "Pokušajte što manje sjediti i što više se gibati". To vrijedi za sve dobne skupine, no ona najstarija trebala bi se držati pritom laganih do umjerenih aktivnosti te prepoloviti količinu sjedenja.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by @o.krebeck on

Otkrića do kojih je sa svojim timom došao kada je u pitanju produljenje životnog vijeka toliko su jednostavna - lagana fizička aktivnost "spašava" one koji su u opasnosti od srčanog udara - prošle godine statisika je bila naročito porazna; četiri od pet osoba u rizičnoj su skupini.

Ide dotle da je u Velikoj Britaniji čak 80% smrtnih slučajeva ljudi koji nisu prešli 75. goidnu života moglo biti sprječeno, tvrdi ovaj znanstvenik, uz dodatak da je riječ o prilično šokantnim podacima.

Budući da sjedalački način života u svojoj pogubnosti ne zaobilazi ni Hrvate, iznimno je važno da jednom dnevno ukomponirate u svoj raspored laganu šetnju. Za vrijeme ljetnih mjeseci, pričekajte da padne sunce, a potom se uputite u "đir". 

Preporuča se dnevno prešetati oko 3 kilometra (10ak tisuća koraka), no u početku količinu prepolovite. Odaberite udobnu obuću i ponesite sa sobom bocu vode, a preporučljivo je i šetanje u paru.

Ako vas pak zanimaju "tehnike hodanja", pogledajte ovaj video:

Naslovnica Zdravlje