Mozaik Zdravlje

Najzdravija na svijetu

Hrana koju bi trebalo jesti baš svaki dan: na listi je desetak namirnica, sve su vam dostupne, a mnoge nisu ni skupe; Gljive su 'posebne', evo zašto

Najzdravija na svijetu

Vjerojatno ste dosad naučili koja je hrana "zdrava", a koja to nije. Isto tako, u pokušajima da se opskrbite kvalitetnim namirnicama, držite se odavno naučenih pravila, no podaci kojima vas "hrane" mediji ponekad nisu najjasniji.

Tako, primjerice, znate da je voće zdravo, no sigurno ste naišli na istraživanja koja kažu da ni tu ne treba pretjerati - voće obiluje šećerom, a nekima to jednostavno ne odgovara, naročito ako paze na težinu ili imaju problem s krvnim šećerom.

U takvim trenucima sumnje, savjeti stručnjaka zlata vrijede. Doktor Michael Greger, autor priručnika "Kako ne umrijeti" (“How Not to Die”) i kardiolog Joel Kahn za Huffington Post su podijelili svoje iskustvo s pacijentima te savjete o namirnicama koje bi trebalo jesti svaki dan.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Michael Greger, MD (@michaelgregermd) on

I to baš svaki dan. Voće i povrće, žitarice i grahorice koje su izdvojili kao "najzdravije na svijetu" osiguravaju ljudima, pa čak i nekima koji pate od kroničnih bolesti, da poboljšaju svoje opće stanje, osjećaju se poletnije i puni energije.

1. Bobičasto voće

Oba liječnika potvrđuju kako ne savjetuju svim svojim pacijentima da pretjeruju u porcijama voća, no postoji podskupina koju bi svatko trebao konzumirati na dnevnoj bazi, a to je bobičasto voće.

Jagode i borovnice pritom prednjače, a maline, kupine i ostalo voće iz ove skupine također su poželjne. Jedna porcija dnevno, oko 250g trebala bi biti dovoljna.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by JunoBerry (@junoberry_) on

Kako se radi o voću koje je skuplje u domaćim supermarketima, iskoristite sezonu i popuste. Brojni nutricionisti kažu kako se možete bezbrižno baciti i na ono smrznuto koje naročito dobro funkcionira u smoothiejima.

2. Zeleno lisnato povrće

Stručnjaci preporučuju čak dvije porcije zelenog lisnatog povrća dnevno - jednu možete umiješati u jutarnji sok, a drugu skuhati i uživati u kvalitetnoj večeri.

Naročito preporučuju raštiku, kelj i blitvu. Ne prekuhavajte ove namirnice jer biste mogli većinu nutrijenata ostaviti u vodi u kojoj su se kuhale - radije ih pripremite na pari.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Zona Health™️ (@zonahealth) on

3. Kupusnjače

Ako je u obitelji "krstašica", trebalo bi biti i na vašemu tanjuru - Greger i Kahn savjetuju da to bude princip kojim ćete se voditi. Brokula i kaul pritom su "najpopularnije" povrće skupine, no stručnjaci se kunu u važnost konzumacije - kupusa. Upravo je to namirnica, kažu, koju biste trebali konzumirati svakoga dana.

"Ljubičasti kupus ima ista antioksidativna svojstva kao bobičasto voće. Uvijek savjetujem pacijentima da drže u hladnjaku narezani kupus i uživaju u zdravoj salati", kaže Greger. Prema njegovu mišljenju, upravo bi ovu namirnicu trebalo jesti baš svakoga dana.

Rotkvica, rikola i smeđa gorušica također su iznimno preporučljive budući da sadrže sulforafan, tvar za koju se smatra da potiče sinzetu bjelančevina koje štite stanice i čuvaju ih od raka.

Posljednje dvije kategorije koje ova dva liječnika izdvajaju su "voće u cijelosti" i "povrće u cijelosti", naglašavajući na taj način koliko su važne te namirnice. Posebno izdvajaju jabuke, kiwi i posebnu skupinu, ali vrlo zdravu - gljive.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Princess Potatoh Shu Jai (@princess.potatoh) on

Naslovnica Zdravlje