Mozaik Zdravlje

Previranje po krevetu

Jedini lijek za besane noći trebate 'uzeti' popodne, a nema veze s popodnevnim spavanjem od nekoliko sati: evo koliko vam je minuta potrebno da se 'resetirate'

Previranje po krevetu

Nakon što ste proveli noć slabog i nikakvog sna, vrteći se po krevetu i pokušavajući se uspavati zurenjem u ekran mobitela, a jutro ste na jedvite jade "izgurali", malo toga vam djeluje privlačnije od popodnevnog zavlačenja pod plahte.

No je li uopće moguće nadoknaditi izgubljeno? U pokušajima da se ponovno osjećate svježi, odmorni i "svoji", znali ste sigurno i računati koliko ste sati proveli u pokušajima sna pa ste si toliko i odvojili za popodnevno drijemanje. Vodeći se starim principom "8 sati je dovoljno", došli ste do računice da su vam potrebna dva sata.

Odspavali ste ih popodne i probudili se daleko od savršene slike sebe. Niste odmorni, daleko ste od svježega, a sve što želite je zavući se u neku špilju, daleko od očiju ostalih ukućana te nastaviti spavati. U čemu ste pogriješili?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Essentia Mattress (@essentiagram) on

Stručnjakinja za san za Popsugar progovara o tom fenomenu. Kaže da vas pokušaj nadoknađivanja sna u popodnevnim satima može samo - dodatno umoriti.

"Ne postoji način za nadoknaditi izgubljeno", tvrdi liječnica specijalizirana za probleme sa spavanjem, Rizwana Sultana. "No, brzinska "drijemalica" isto tako može pomoći povratiti vam kognitivne funkcije i poboljšati vaše sposobnosti...", dodaje. U čemu je "trik"?

"Ključno je odspavati svega 10 do 20 minuta, upravo toliko vremena potrebno vam je da se "resetirate" i vratite na početno, željeno stanje", objašnjava ona. Sve preko toga moglo bi vas samo dodatno opteretiti, a isto tako poremetiti i noćni bioritam koji je od najveće važnosti. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Pause Massage (@pausechicago) on

"Ljudi koji imaju regularan bioritam, liježu i bude se u otprilike isto vrijeme iz dana u dan, imaju najviše koristi od svoga sna i rijetko se osjećaju umorni preko dana", tvrdi Sultana.  Preporuča svojim pacijentima da pokušaju i preko vikenda zadržati podjednako vrijeme buđenja.

Ako su vam besane noći postale standard, pokušajte se konzultirati s liječnikom ili isprobati lijeganje u isto vrijeme. Uskoro bi se bioritam trebao uskladiti.

Naslovnica Zdravlje