Mozaik Zdravlje

To je neugodno

Danima vas muči zatvor? Uz ovih 10 trikova brže ćete riješiti probleme s probavom, a nijedan od njih ne uključuje štetne laksative

To je neugodno

Problemi od kojih je u nekome trenutku života patio vjerojatno svaki stanovnik na svijetu ujedno su i oni o kojima nitko rado ne govori, a tiču se želučanih boljki sa svim njihovim posljedicama.

Stres i neredovita ishrana, a uz to često i potpuno pogrešna, mogu dovesti do začaranog kruga ubrzane i usporene probave, a koliko god i jedna i druga opcija bile neugodne, malo tko će poduzeti korake koje bi trebali kako bi se neugodnosti spriječile. Pretjerivanje u nezdravoj ishrani ionako je poslejdica umora koji svi osjećaju na kraju radnoga dana.

No čak i kada nastupi faza "neugodnih posljedica" grešaka koje ne možete ispraviti, postoje neka rješenja koja će vam pomoći sa "štetom". Portal Mindbodygreen donosi 10 savjeta za one koji pate od zatvora.

"Ako obavljate nuždu svako drugi dan ili rjeđe, možete reći da patite od zatvora", objašnjava liječnik i autor Vincent Pedre. Evo što savjetuje onima kojima je dosta osjećaja napuhnutosti i težine:

1. U vodi je spas

Ako se osjećate dehidrirano, ponekad je samo jedna čaša vode dovoljna da vas "vrati u život", a isto tako i da potakne uspavanu probavu. Dovoljna količina vode ujedno je i odličan saveznik u sprječavanju daljnjih problema sa zatvorom. Prema pisanju Mayo klinike, muškarcima je dovoljna količina od 3 i pol litre dnevno, a ženama nešto više od 2 i pol.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by BrightFox (@drinkbrightfox) on

2. Ljuskice psylliuma

Naći ćete ih u svakoj trgovini zdrave hrane - riječ je o prirodnome laksativu koji će ubrzati stvar i kod najtvrdoglavijeg zatvora, ali olakšati i tegobe nakon proljeva. Zahvaljujući svojoj sposobnosti da upija tekućinu, psyllium prah ili ljuskice mogu ubrzati protok u crijevima, no vrlo je važno da se prije primjene konzultirate s liječnikom i temeljito proučite upute na pakiranju.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Noe Zapata-Chef gourmet (@vidanatural_zpt) on

3. Šalica tople kave

Topla pića generalno stimuliraju crijeva, ali kava je ona koja to čini najučinkovitije. No ne duguje to kofeinu, kao što bi mnogi pomislili - riječ je o spoju ostalih sastojaka kojim ovo aromatično piće zna potaknuti probavu, no znanstvenici i danas ne znaju zašto točno kava "odradi posao", a topla voda, primjerice, ne.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Ⓜ︎ (@tootooroooo) on

4. Suplementi magnezija

Magnezij u ljudskome organizmu djeluje osmotski, što znači da u crijeva propušta više vode, koja "podmazivanjem" pomaže onima koji pate od zatvora. Magnezijev citrat u tome je, piše Mindbodygreen, najdjelotvorniji, a uz to pomaže i kod problema sa snom.

5. Povećajte unos hrane bogate vlaknima

Ova strategija dugoročno je najdjelotvornija. Ukoliko vaša prehrana obiluje vlaknima, ne biste trebali ni razviti ozbiljnije probleme sa zatvorom - dakako, to ovisi o brojnim stavkama, poput hormonskim promjena i stupnja hidratacije, no svaki će liječnik preporučiti upravo dovoljan unos vlakana na dnevnoj bazi.

Pokušajte se protiv zatvora izboriti ukusnim zelenim smoothiejem od lisnatog povrća, maslaca od badema, malina, banane i tekućine po izboru.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by nel & edith (@nelandedith) on

6. Izmasirajte se

Ponekad pomaže i nježna masaža stomaka kako bi potaknula probavu. Pogledajte u videu kako ju izvesti po pravilima.

 

7. Duboko dišite

Nismo ni svjesni koliko stres i ukočenost znaju utjecati na naš organizam. Ponekad i do te mjere da u grču zaboravimo pravilno disati. Pokušajte se opustiti i duboko udisati kroz nos, a izdisati na usta. Nemali broj stručnjaka reći će kako je tijelo "umreženo", stoga i disanje zna pomoći boljemu funkcioniranju ostatka organizma.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Tường-Vi Giang, L.E. (@tuongvigiang) on

8. Tjelovježba pomaže

Brojna su istraživanja pokazala kako vježbanje može potaknuti probavu i pomoći osobama sa zatvorom. Savjetuje se ponajprije bavljenje "cardio" vježbama, trčanjem, bicikliranjem ili planinarenjem.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Trail Running Women (@trailrunning.women) on

9. Stanite u poziciju čučnja

"Squat" pozicija ili pozicija čučnja pomaže u pripremi organizma na obavljanje nužde. Anatomski je ova pozicija mnogo ugodnija, tvrde stručnjaci.

10. Lanene sjemenke

Slično kao i psylium ljuskice, sjemenke lana imaju svojstvo razvijati gel koji blagotvorno utječe na probavu. Ukuhajte ga ili jednostavno ostavite mljeveni lan u vodi. Pomozite se i lanenim uljem no pripazite da ga skladištite na ispravan način - u hladnjaku.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by FlaxRolls (@flaxrolls) on

Naslovnica Zdravlje