Mozaik Zdravlje

superhrana

Od ovih devet namirnica barem bi se jedna dnevno trebala naći na vašim tanjurima

superhrana

Zbog svog blagotvornog utjecaja na ljudski organizam, neke namirnice nazivamo superhranom, a za vas smo odabrali devet najzdravijih koje bi se, posebno u vrijeme prehlada i viroza, redovito trebale naći na vašim tanjurima.

Sve ove namirnice ne treba jesti svaki dan, dovoljno je dnevno pojesti neke od njih, a uz obavezno izbjegavanje brze hrane, transmasti i rafiniranih ugljikohidrata, vrlo brzo ćete osjetiti njihov utjecaj na vaše zdravlje.

1. Crvena paprika

Jedna sadrži više vitamina C nego što je organizmu potrebno, a osim toga bogata je vlaknima, vitaminom B6 i velikim količinama karotenoida koji sprečavaju nastajanje bora i akni te povećavaju mikrocirkulaciju krvi u koži, zbog čega ona izgleda mladolikije.

2. Tamna čokolada



Nećete pogriješiti ako si jednom dnevno priuštite kockicu tamne čokolade, koja je bogata antiosidansima i oleinskom kiselinom, vrstom masne kiseline koja čuva od srčanih bolesti i potiče aktivnost antioksidansa. U njoj su i flavonoidi poznati po svome djelovanju protiv starenja kože.

Odaberite uvijek tamnu čokoladu s najvišim postotkom kakaa koji potiče cirkulaciju i koži daje zdrav izgled, a izbjegavajte 'tradicionalnu' čokoladu s mlijekom i dodatkom šećera.

3. Losos

Zbog bogatstva omega-3 masnih kiselina losos djeluje protuupalno i sprečava nastanak akni i bora. Osim toga koristan je za hidraciju vlasišta zbog čega će vam kosa izgledati čvršće i zdravije. Ova će namirnica djelovati i protiv stresa, anksioznosti, pa čak i depresije, a pokriva i dnevnu potrebu za vitaminom D, te pridonosi zdravlju srca i kostiju.

4. Kokosovo ulje



Ono je jedno od najbogatijih izvora zasićenih masti. Bogato je vitaminom E koji se brine za manje bora i povećava elastičnost i vlažnost kože. Preporučuje se jedna čajna žličica kokosova ulja dnevno jer između ostalog štiti od bakterija i upala na koži.

5. Špinat

Snagu špinata poznavao je naš dobri junak iz crtića Popaj. Ovo povrće ima veliku nutritivnu snagu, povećava razinu energije i veliki je prijatelj kože. Smatra se dobrim izvorom željeza, folata, klorofila, magnezija, vlakana, bjelančevina i cijelog niza vitamina (A, C i E, od kojih posljednja dva izvrsno djeluju na kožu). Još k tome, špinat sadrži golemu količinu antioksidansa koji pomažu u borbi protiv svih problema na koži, pa kada jedete špinat, zapravo čistite kožu iznutra, što će se brzo vijdeti na njenom sjajnom izgledu.

6. Sjemenke



Chia, konopljine, suncokretove, bundevine, lanene... sve su odlične za našu kožu. Praktične su za upotrebu jer ih možete dodavati salati, jogurtu, piti zajedno s najrazličitijim napitcima, a koža će brzo pokazati rezultat. Naime, bundevine i suncokretove su bogate selenom i bjelančevinama koje djeluju protiv bora, a ujedno su izvrstan izvor vitamina E koji povećava vlažnost kože, te magnezija koji briše stres. Chia, konopljine i lanene su bogate omega-3 mastima koje su idealne za borbu protiv bora i akni, a sadrže i mnogo bjelančevina.

7. Selen

Sadrži mnogo vitamina K koji poboljšava protok krvi i snižava krvni tlak. Na taj način ublažava stres koji ne ostavlja trag samo na koži nego uzrokuje i migrenu, pa čak i rak. Budući da sadrži natrij, kalij i vodu, sprečava dehidraciju kože, prerano starenje i nastanak akni.

8. Papaja



Taj aromatični plod pun je antioksidansa, vitamina C i E te betakarotena koji odlično čuvaju kožu od upala i akni. Papaja je idealna i za mršavljenje jer ne sadrži mnogo fruktoze, ugodno djeluje na probavu i ima vrlo malo kalorija, te ne sadrži kolesterol.

9. Mrkva

Nije dobra samo za oči nego i za kožu. Izvrsna je prva pomoć kada na koži izbiju prištići, a budući da je bogata vitaminom A, sprečava prekomjernu proizvodnju stanica u vanjskim slojevima kože, baš tamo gdje se suvišni sebum miješa s odumrlim stanicama i tako zatvara pore, što rezultira nastajanjem mitisera i akni.
 

j. luetić, foto: shutterstock
Naslovnica Zdravlje